LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI kan incasso uitvoeren zonder handtekening?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Meinjas

NTI kan incasso uitvoeren zonder handtekening?

Ongelezen bericht door Meinjas »

Nogmaals een probleem met de NTI,

Ik had mij ingeschreven voor een 21+ toets om zo gemakkelijk een HBO opleiding te kunnen starten. Nog dezelfde dag kwam ik dit forum tegen en zag het niet meer zitten om daar een opleiding te volgen.
Ik heb gelijk een mail gestuurd om de toets te annuleren. Wat blijkt nu het geval, annuleren kan alleen 8 dagen voor aanvang van het examen. Ik had me 5 dagen voor het examen ingeschreven, dus ik moest het volledige bedrag van de toets betalen.
Bij het aanvraagformulier van de toets staat hier helemaal niets over geschreven.

Na enkele e-mails heen en weer met de NTI ben ik verder gaan zoeken.

Nu vond ik op de site van CONSUWIJZER.NL het volgende:
machtegingen of automatische incasso`s via internet zijn alleen geldig als ze ondertekend zijn(invullen, uitprinten, opsturen), of via een antwoordkaart.

Bij de NTI heb ik niets getekend, naar mijn inziens hebben ze dus ook niet de mogelijkheid om geld af te schrijven?
Het kan toch niet zo zijn dat er na invullen van een rek nr en adres, er geld van rekening kan worden gehaald?

Wie kan mij wijzer maken of heeft ervaring hiermee?

trudy81

Re: NTI kan incasso uitvoeren zonder handtekening?

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

waarschijnlijk stond op uw aanvraag voor de toets een verwijzing naar de algemene voorwaarden, waarin die 8 dagen termijn staat.
Als u dan dus gewoon dat formulier ingevuld heeft moet u ook gewoon betalen, dat is immers wat u zelf met hen hebt afgesproken.

Een automatische incasso zonder handtekening gebeurt wel vaker, maar u kunt natuurlijk uw bank bellen om te zeggen dat u hier geen toestemming voorgeeft (vooraf) Punt is alleen dat NTI u dan alsnog een vordering zal sturen aangezien u het bedrag gewoon moet betalen, daar hebt u immers voor getekend.

Misschien is het een idee om de toets toch te doen.

groejtes
Trudy

Meinjas

Ongelezen bericht door Meinjas »

Ik denk ook dat betalen de enige optie is.
NTI geeft aan te een incasso te registreren dmv IP adres.

Mocht je dus iemand een stuk armer willen maken, gewoon even op een openbare computer een toets/curses aanvragen, binnen 8 dagen voor aanvang.
En de persoon kan fluiten naar z`n geld

Nou bedankt hoor NTI!

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

dat zou dus fraude zijn (zeker gezien er naam en adres ingevuld dient te worden)

groetjes

Trudy

Gesloten