LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 tabletten kosten net zoveel als 30 tabletten!!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Pinkerd

2 tabletten kosten net zoveel als 30 tabletten!!!

Ongelezen bericht door Pinkerd »

Mijn vrouw krijgt van haar reumatoloog Methotrexaat en Foliumzuur 5mg voorgeschreven. Op het recept stonden oa 12 tabletten Foliumzuur. Er werden door de apotheker 10 tabletten afgegeven en een herhalingsrecept voor 2 tabletten. We kregen van de zorgverzekering voor de eerste 10 tabletten een rekening van €5.85. Tot onze verbazing kregen we na enige tijd ook voor de 2 tabletten een rekening van €5.85. Bij navraag bij de apotheker kregen we te horen dat 30 tabletten ook €5.85 kosten, maar dat men er maar 10 tabletten per keer mag afgeven????????? Het gaat hier dus om Foliumzuur wat achteraf gewoon bij elke drogist vrij te verkrijgen is in potten van 60 stuks.
Herman Zijlstra

henk51

Re: 2 tabletten kosten net zoveel als 30 tabletten!!!

Ongelezen bericht door henk51 »

Het gaat hier dus om Foliumzuur wat achteraf gewoon bij elke drogist vrij te verkrijgen is in potten van 60 stuks.
Herman Zijlstra
Een apotheek mag afhandelingskosten in rekening brengen,en deze is bij het eerste recept hoger als bij de vervolg recepten.
Volgens medicijnkosten.nl kosten 10 tabletten van 5 mg 0.27 cent de rest zijn afhandelingskosten.
Dus voortaan gewoon bij de drogist kopen het is zonder recept verkrijgbaar zo worden de zorgkosten weer lager.

gr Henk

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sluit me bij henk aan...

zo werkt het idd....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn huisarts heeft me zelfs een keer dat advies gegeven, weet niet meer precies waarvoor. Ze zegt, je kunt het bij de apotheek halen, maar je kunt ook even de Kruidvat binnenlopen, dan vindt je het onder die-en-die naam, het is precies hetzelfde, maar veel goedkoper.

Ik denk dat meer artsen dat zouden moeten doen. Jammer voor de apotheker dan, maar dat is dan niet anders.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Onze regering verkondigd wel dat er bezuinigd moet worden op de zorg uitgaven,maar het enige wat ze doen is eigen bijdrage omhoog gooien en premies verhogen.
Misschien is het een tip om een lijst samen te stellen van medicijnen die via arts/ziekenhuis worden voorgeschreven op recept maar die ook vaak veel goedkoper bij de Drogist gekocht kunnen worden,en deze te plaatsen op internet.

gr Henk

rozemarijntje

mijn eigen huisarts geeft het ook aan,als ik eens iets moet hebben wat ook gewoon in drogist te koop is.

nou die lijst is niet bij te houden er veranderd elke mnd wel wat,er komt steeds meer zo te koop.
foliumzuur had je dan kunnen weten,maar goed misschien was het anders omschreven.

ook ,medicatie wat niet zo te koop is moet soms voor betaald worden ,wat niet meer vergoed wordt...

witte angora

Misschien is het een tip om een lijst samen te stellen van medicijnen die via arts/ziekenhuis worden voorgeschreven op recept maar die ook vaak veel goedkoper bij de Drogist gekocht kunnen worden,en deze te plaatsen op internet.
Toch helpt dit maar voor een klein deel. Alleen degenen die hun eigen risico niet volledig kwijt zijn hebben er wat aan. Iemand die zijn eigen risico sowieso al kwijt is, gaat niet naar de drogist om dan nog meer uit te geven aan zelfzorgmedicijnen, die haalt ze dan wel op kosten van de verzekering.

Geef ze eens ongelijk...

rozemarijntje

@wa

nee medicatie wat buiten de vergoeding valt krijg je dan ook niet,ook als is je eigen risico op!
ik ben maandelijks toch nog een x bedrag aan medicatie kwijt dat wel uit de apotheek komt,bv diazepam maar wordt niet vergoed,die lijst is er ook nog :D

eigen risico of niet

witte angora

@ Rozemarijntje, dat wist ik ook niet, ben niet zo van de medicatie. Naja, nu dus wel, helaas. In het geval van medicijnen die niet vergoed worden is het zeker zinvol om even naar de drogist te lopen.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat het bij de apotheek zo veel duurder zou zijn als bij een drogist.. Toch maar eens op letten de volgende keer ;)

Nicky_The

Nicky_The schreef:Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat het bij de apotheek zo veel duurder zou zijn als bij een drogist.. Toch maar eens op letten de volgende keer ;)
Wat die zorgverzekeringen betreft... Waarvoor ben ik eigenlijk verzekerd als het eigenrisico 350 euro gaat worden?

rozemarijntje

ja dat zeker,er zijn mensen die krijgen bv een maagbeschermer voor geschreven voor een keer,dan wordt het niet vergoed,maar heel wat merken liggen ook gewoon bij kruidvat etc..dan is het goedkoper..

je hebt ook weer verschil in de medicatie...

of het verkocht wordt als handverkoop,
ik gebruik bv op recept van de internist gaviscon er ook nog eens bij fles a 749! doe ik 2,5 dag mee...
krijg ik niet vergoed,maar dat is net zo duur als bij appie of kruidvat dus apotheek levert dat gewoon..

maar dan heb je bv...zoals hier boven de foliumzuur dan pakken ze het toch uit de lades van medicatie ,en dan betaal je wel..(al moet TS wel goed kijken of het het zelfde aantal mg is)
net als bv die maagbeschermer die ik bedoelde..

handverkoop is bv...paracetamol,brufen 200 0f 400 mg...hoestdrank etc...

en andere medicatie op recept die je wel moet betalen zijn sommige hart tabletten,cholesterol,anti depri,slaap,enz ...
die vallen niet meer onder ziekenfonds...
lang leven betalen.. :wink:

nicky valt ook wel mee,para is iets duurder,maar dit is echt op recept en dan betaal je de apotheek kosten,bij de handverkoop niet...
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 03 sep 2012 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nicky_The schreef:Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat het bij de apotheek zo veel duurder zou zijn als bij een drogist.. Toch maar eens op letten de volgende keer ;)
Pff dat kan nogal wat schelen in sommige dingen.

Nicky_The

De apotheek is hier dichterbij als de drogist, dus wij haalden echt altijd alles bij de apotheek.. Al moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld Finimal gebruik en niet een eigen merk pijnstilling..

rozemarijntje

nou zal niet zo gek veel schelen dan...en ja misschien 30 ct?maar ja goed als je naar kruidvat of?moet rijden ben je het ook kwijt...

alleen vorige keer stonden we bij weekend apotheek en die rekende een toeslag voor de zaterdag en de zondag,za was geloof ik 1,50 en de zondag 2.50 :shock: nou ja als je nood hebt..dan heb je het...

Nicky_The

rozemarijntje schreef:nou zal niet zo gek veel schelen dan...en ja misschien 30 ct?maar ja goed als je naar kruidvat of?moet rijden ben je het ook kwijt...

alleen vorige keer stonden we bij weekend apotheek en die rekende een toeslag voor de zaterdag en de zondag,za was geloof ik 1,50 en de zondag 2.50 :shock: nou ja als je nood hebt..dan heb je het...
Die toeslag heb ik idd ook een keer gehad voor een medicijn op recept.. Was 5 euro op een doosje van mss 3 euro... Het ging wel gewoon van mijn eigen risico af, maar ja.. die maak ik toch niet op..

rozemarijntje

oh nee dat had mijn man niet die toeslag...

van de kuren die hij kreeg dan,althans??stond er niet bij...

Nicky_The

rozemarijntje schreef:oh nee dat had mijn man niet die toeslag...

van de kuren die hij kreeg dan,althans??stond er niet bij...
Ik bedoelde weekend/avond toeslag bij de spoedapotheek (moet daar dik 20 minuten voor rijden, enkele weg).

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nicky_The schreef:De apotheek is hier dichterbij als de drogist, dus wij haalden echt altijd alles bij de apotheek.. Al moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld Finimal gebruik en niet een eigen merk pijnstilling..
Bij de meeste drogisterijen hebben ze ook allerlei merken pijnstillers en niet alleen eigen merk. Volgens mij hebben de kruidvats ed ook Finimal.

Maar ik wil in deze discussie wel even een tegengeluid laten horen. Een aantal zelfzorgmiddelen zoals bisolvon, echinaforce, een mentholcremetje tegen insectenbeten enz is bij onze apotheek juist goedkoper dan bij het kruidvat. Dus ik wandel zonder recept liever even de apotheek in voor dit soort dingen. Dus ik zou zeggen blijf vergelijken.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:@wa

nee medicatie wat buiten de vergoeding valt krijg je dan ook niet,ook als is je eigen risico op!
ik ben maandelijks toch nog een x bedrag aan medicatie kwijt dat wel uit de apotheek komt,bv diazepam maar wordt niet vergoed,die lijst is er ook nog :D

eigen risico of niet
Krijg de maagtabletten (Esomeprazol en Diazepam) wel zonder betalen mee uit apotheek, schijn een code te hebben. Maar is toch lood om oud ijzer, dit jaar was de €220,00 al verbruikt eind februari, zal het volgend jaar de €350,00 wel maart worden. En als we dan nog in leven zijn, kunnen we 2014 wel tegemoet zien met de volgende verhoging, (bijna) zeker weten.

Gesloten