LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanklagen psychiater

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
irke

aanklagen psychiater

Ongelezen bericht door irke »

ik ben als puber gedwongen opgenomen geweest en kreeg ook gedwongen medicijnen , ook werden er nieuwe middelen uitgeprobeert wel in overleg maar ja als minderjarige denk je niet na over lange termijnwerking van midicijnen, ik heb in 3 jaar tijd misschien wel 10 vercshillende antipsychotica,antideprsivia en anti migraine middelen geslikt de antimigraine middelen waren ook tegen een depressie hierdoor heb ik een half jaar migraineaanvallen gehad en nu 10 jaar later heb ik nog steeds last van deze medicijnen in de vorm van tiks.

is het mogelijk om de psychiatrie hiervoor aan te klagen omdat ik misschien wel mijn hele leven last hiervan blijf houden mijn tiks zijn namelijk begonnen tijdens het medicijn gebruik en nooit meer over gegaan ik heb ze nu wel meer onder controle maar als ik moe ben dan gaan ze hun eigen weg.

mr T.

Re: aanklagen psychiater

Ongelezen bericht door mr T. »

Of zoiets zal lukken hangt van een aantal zaken af. In de eerste plaats gaat het om de vraag wie er verantwoordelijk is geweest voor de handelingen. Verder is ook van belang of je het oorzakelijk verband tussen de tics en de toediening van de medicijnen kunt aantonen en verder is ook het tijdsverloop tussen de toediening en het moment waarop je een mogelijke claim indient van belang. Verder zijn de omstandigheden waarin het een en ander plaats heeft gevonden ook van belang. Een vraag die je in dat geval ook moet beantwoorden is of je gebruik wilt maken van tuchtrecht, een privaatrechtelijke claim (letselschade) en/of van een strafrechtelijk traject.

irke

Ongelezen bericht door irke »

ik was minderjarig en de kinderrechter heeft toen over mij beslist dus die zou ik dan eigenlijk moeten aanklagen.
dat is makkelijk heb ik alleen nog maar een advocaat nodig :wink:
Laatst gewijzigd door irke op 27 mei 2006 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

ik was minderjarig en de kinderrechter heeft toen over mij beslist dus die zou ik dan eigenlijk moeten aanklagen
Is maar de vraag. Gaat er om wie feitelijk de schade heeft veroorzaakt.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

als de kinderrechter dat bepaald heeft , is dat binnen de grenzen van wetsartikelen gebeurt. Aan u aan te tonen dat de rechter een verkeerde beslissing genomen heeft op grond van de toen beschikbare gegevens. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit kans van slagen heeft.

Eventueel zou de behandeld arts een verwijt treffen, maar slechts dan indien de diagnose aantoonbaar niet correct was, of de voorgeschreven medicatie niet correct is gekozen en/of toegepast , of er medicijnen gebruikt zijn die niet toegelaten waren op dat moment, of waarvan toen al bekend was dat er sprake was van problemen al dan niet in combinatie met andere gebruikte middelen. Daarnaast zal moeten worden aangetoond dat de tik daadwerkelijk veroorzaakt is door de gebruikte medicijnen en niet samenhangen met de reden dat deze medicatie gebruikt is.

Al met een verhaal waar u gedurende 5 jaar of langer waarschijnlijk een dagtaak aan heeft, met zeer kleien kans van slagen. Daarnaast moet u geen schadevergoedingen a-la amerika verwachten.
Dus doet u het omdat u wilt dat de behandelend arts, wanneer daar een fout door gemaakt is een tik op de vingers of zwaarder krijgt en is het u 5 jaar van uw leven waard: doorgaan. Voor geld: kansloos.

Gesloten