LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afbouwen Depakine 500 Chrono

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Stephan Buijs

Afbouwen Depakine 500 Chrono

Ongelezen bericht door Stephan Buijs »

Sinds 2,5 jaar slik ik dit medicijn nu. Nu was ik gister bij me arts, en die vertelde dat hij binnen een halfjaar wil dat ik gestopt ben hiermee. Nu zijn mijn klachten door dit medicijn veel minder geworden. En ben ik bang, dat wanneer ik stop met de depakine, dat alles weer erger wordt. Kan iemand uit ervaring vertellen hoe het verloopt na het afbouwen?

karin

Re: Afbouwen Depakine 500 Chrono

Ongelezen bericht door karin »

Beste Stephan, als dit medicijn je goed bevalt en je hebt er baat bij, wie is jouw arts dan om te besluiten het te gaan afbouwen? Wat is zijn argument daarvoor? Ga er niet zonder meer mee akkoord, want volgens de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst heb je een recht op inspraak en instemming bij je behandeling, het zgn. informed consent. Dring er op aan dat je het wilt blijven gebruiken, jij bent degene die de gevolgen er van moet dragen, niet hij.
Succes.
Karin

Stephan

Ongelezen bericht door Stephan »

Hij wil gewoon proberen of het ook zonder depakine goed gaat. Hij vindt dat die 2,5 jaar al wel lang genoeg is. En omdat het nu zo goed gaat. Zegt hij dat het ook zonder moet kunnen. Van die wet had ik nog niet gehoord. Dank daarvoor. Het is afwachten nu hoe het verloopt.
Dank voor je reactie.

roeie

Ongelezen bericht door roeie »

Beste Stephan,

ik slik zelf Tegretol CR 200.(carbamezapine?)
Een paar jaar geleden, nadat ik 2,5 jaar, aanvalsvrij was, heeft mijn neuroloog voorgesteld om de medicijnen af te bouwen.
Dit heb ik gedaan en ongeveer een jaar later kreeg ik compleet onverwachts een aanval.(grand mal)
Ik ben blij dat ik tegenwoordig mijn medicijnen weer slik, maar het was het proberen waard.
Volgens de neurologen maak je een kans van 50 % om aanval vrij te blijven nadat je gestopt bent met je medicijnen.
Ik had dus de verkeerde 50%, het zij zo.

Sterkte,

Erik

joke

Ongelezen bericht door joke »

Als je jezelf zeker voelt bij deze dosering, hou het zo. bovendien kan hij via bloedonderzoek nagaan of je in je bloed depakine resten vindt. Je kunt ook voorstellen om een lagere dosering te gaan gebruiken. Ondanks het feit dat de doktoren stellen, dat dat geen zin heeft. Na het stoppen met medicijnen, kreeg mijn man toch een flinke aanval. Hij moest toen ineens een hele hoge dosering gaan gebruiken waar hij suffig van werd en veel hoofdpijn door had. Toen is hij overgestapt ( van 3x daags 500) naar 3x daags 150. Dit gaat perfect( in fasen veranderen). Hij voelt zich safe met deze lage dosering en zijn neuroloog vindt dat het belangrijkste.

Gesloten