LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afbouwen Venlafaxine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Afbouwen Venlafaxine

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Beste mensen,

Na een jarenlange strijd met Efexor/venlafaxine ga ik tussen kerst en oud en nieuw cold turkey en dat betekent van 37,5 mg naar niets. Ik heb al een lange geschiedenis met dit medicijn achter de rug en wil er vanaf. De huisarts zegt dat 37,5 mg een lage dosering is en dat afbouwen naar waarschijnlijk weinig problemen geeft. Ik ken de verhalen en heb zelf ervaren hoe moeilijk afbouwen is, totdat ik paar maanden terug met weinig moeite van 75 naar 37,5 ben gegaan. Daarvoor was afbouwen altijd een hel. Dit geeft me enigszins vertrouwen om nu door te zetten. Ik voel me de laatste maanden beter, energieker en heb het gevoel minder als een zombie te leven en mijn persoonlijkheid terug te krijgen. Dit betekent ook af en toe moeilijke dagen, ups en downs en meer dwangmatigheid. Dit laatste merk ik vooral nu ik een studie ben begonnen naast mijn baan. Dit kost me veel energie en heb het idee dat ik moeilijk stof tot me kan nemen. Ik hoop dat het dus goed gaat dit afbouwen. Volgens de apotheek zijn er geen medicijnen van 37,5 mg zonder vertraagde afgifte dus langzaam afbouwen is er niet meer bij. Heeft iemand ervaring met deze stap in het afbouwen? Graag hoor ik jullie ervaring. Antonie.

Johan38
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:27

Re: Afbouwen Venlafaxine

Ongelezen bericht door Johan38 »

bericht verwijderd door gebruiker.
Laatst gewijzigd door Johan38 op 01 okt 2010 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Afbouwen Venlafaxine

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Hallo Johan,

Bedankt voor je bericht. De reden dat ik helemaal van de medicijnen af wil, is omdat ik juist van dat zombie gevoel af wil en nu ik van 75 mg naar 37,5 mg ben gegaan, is dat al een heel stuk verbeterd. Ik voel me juist een stuk beter en de dwangmatigheid is wel meer terug, maar goed te hanteren. Je leest zoveel over de medicijnen dat ik er niet zoveel vertrouwen meer in heb en eigenlijk niet meer weet waarom ik het nog gebruik. Ik wil in ieder geval proberen er af te komen maar ga heus niet tot het gaatje. Als blijkt dat het niet wil, dan ga ik weer beginnen met 37,5 mg. Overstappen naar andere medicijnen wil ik zeker niet. Er is mij gewoonweg te weinig bekend van deze medicijnen op de lange termijn en te veel onduidelijkheid. Het feit dat ik al afgebouwd heb tot 37,5 mg en dat ik me daar al veel beter bij voel, zegt mij genoeg. Als het zo moet zijn dat ik de medicijnen moet gebruiken, dan accepteer ik dat zeker wel, maar voorlopig ga ik daar niet vanuit en hoop ik dat ik ze helemaal achter me kan laten! groetjes Antonie.

Gesloten