Zijn er mensen die ervaring hebben met ALLERGIE voor Anti-roosshampoos ? In mijn geval is het de Soak'n'Float van LUSH.
Anti-roosshampoo is een agressief product, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. (H&S) Maar dit merk veranderde de formule, 't werkte niet mee zo goed, en ik ben gaan zoeken naar een ander merk.
De LUSH ant-roosshampoo (in blokvorm) veroorzaakte... allerlei reacties waaronder hoofdpijn bij drinken van koffie, moeheid,.., troep in oren, maar vooral een harde witte laag op de hoofdhuid. Ik ben gestopt met de Soak'n'Float; In de loop van maaaanden zijn de klachten minder geworden. Volgens huisarts is het allemaal toeval. Eczeemzalfje gekregen. LUSH had van heftige reacties op hun product nooit gehoord.
Na wat zoeken op internet vermoed ik psoriasis en/of allergie. Voor zichtig probeerde ik weer mijn oude merk - maar dan keren de verschijnselen terug.
Het is na al die tijd nog niet over & ik zoek nog producten die ik WEL kan gebruiken.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Allergie / Anti-roos shampoo
-
Gast
Re: Allergie / Anti-roos shampoo
Ik heb Selsun gebruikt is wel goed met je haar wordt snel vet. Daarvoor heb ik jaren ZP gebruikt, was ik zeer tevreden over. De fabrikantnaam ben ik kwijt maar het is verpakt in een witte flacon met blauwe letters.
Resdal heb ik ook goede verhalen over gehoord. Is anti-roos en hypo-allergeen.
Selsun is, wat ik weet, meer een anti-schimmelsmeersel voor op de behaarde huid.
Selsun is, wat ik weet, meer een anti-schimmelsmeersel voor op de behaarde huid.
-
Gast
Ik heb Selsun gebruikt is wel goed met je haar wordt snel vet. Daarvoor heb ik jaren ZP gebruikt, was ik zeer tevreden over. De fabrikantnaam ben ik kwijt maar het is verpakt in een witte flacon met blauwe letters.
Dit is van Revlon. Selsun is een medicinale antiroosshampoo en was vroeger alleen met een recept verkrijgbaar.
Dit is van Revlon. Selsun is een medicinale antiroosshampoo en was vroeger alleen met een recept verkrijgbaar.
-
karina2
Beste Dniez, zoals jij het omschrijft heb je een forse overgevoeligheidsreactie gehad met zelfs verschijnselen van ontregeling van het centrale zenuwstelsel veroorzaakt door blootstelling aan een chemische stof. Iets dergelijks kan eenmalig zijn en ebt dan weg met de tijd, het kan ook de aanzet zijn voor overgevoeligheidsreacties op andere chemische stoffen waar je voorheen geen last van had en dit kan de meest uiteenlopende en onverklaarbare gezondheidsklachten geven. In Nederland is hierover helaas nog weinig bekend, al zijn er steeds meer mensen die wegens bepaalde chemische stoffen allerlei overgevoeligheidsklachten krijgen. Het verschijnsel heet MCS (Multiple Chemical Sensitivities) en het ontstaat wanneer het vat van het aantal kwalijke stoffen waar we dagelijks aan blootgesteld worden vol raakt. Hopelijk is het bij jou maar eenmalig en heeft het verder geen consequenties voor je gezondheid. Anders zou je eens moeten kijken op de website van Meldpuntennetwerk voor Gezondheid en Milieu www.mgnm.nl bij het onderdeel MCS. Veel sterkte. Karin
-
karina3
Beste Dniez, sory ik heb het verkeerde websiteadres opgegeven. Het is www.mngm.nl. Karin
-
Jes
Ik gebruik ook Selsun en ben er zeer tevreden over. Ik heb ook een tijdje Rooscure gebruikt, wat ook goed beviel, maar volgens mij iets duurder is.
Resdan heb ik ook geprobeerd, maar daar ging mijn haar helemaal van kapot. Het werd droog en was niet meer door te kammen.
Resdan heb ik ook geprobeerd, maar daar ging mijn haar helemaal van kapot. Het werd droog en was niet meer door te kammen.