LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] antidepressiva

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Henny

antidepressiva

Ongelezen bericht door Henny »

Ook ik heb vreselijke nachtmerries.Ik gebruik nu al 2 jaar Prozac en voel mij beslist niet veel beter.Heeft iemand suggesties hoe ik kan "afkicken"van Prozac?

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

hallo ,

heb een goede tip!

noni sap .

mijn vrouw slikte jaren prosac ,en nu niet meer.

is veel beter en minder moe e.d

waardoor > noni sap.

weet je niet waar te krijgen?

mail me terug

Angelspeach
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2004 00:29

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Angelspeach »

afkicken is niet het juiste woord, want je bent niet verslaafd maar afhankelijk. Met de huisarts afbouwen als je depressie vrij bent.

tries1969

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door tries1969 »

misschien een beetje cynisch maar is dit een reclame stunt?
heb nog nooit van noni sap gehoord?
wil graag wat meer info....

No No Nonisap

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door No No Nonisap »

Dat spulkost euro 30,- / liter

ze gaan die vruchten zeker zelf plukken in India...
Aan mij zullen ze niets verdienen....


:twisted:

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

zelf ben ik opgeknapt met Sint Jans kruid. Is te koop bij de drogist of reformwinkel. Neem dan bij voorbaat een Forte (die is zwaarder)
Dit geldt alleen als je een matige tot milde depressie hebt.
Ook zou ik het overleggen met je huisarts.

Bij Sint-jans kruid of als dat echt niet helpt,zou je rodiola kunnen gebruiken. Maar kies hier ook een forte die ook zwaarder is.
Ikzelf gebruik van het merk Kira Forte,wat ik zeer vind helpen.
Maar dat kan bij iedereen verschillend zijn.

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Je zou ook pianisimo octava kunnen proberen.
Tip: gebruik niet die zwarte alleen, maar gemengd met de witte(alleen zwarte maken je nog meer depressief).
Nou, als dat niet als muziek in de oren klinkt.....

jowi

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door jowi »

IS HET WEL WAAR DAT ER VAN DAT SAP IN NONI ZIT WIE KAN DAT BEWIJZEN HET IS ERG DUUR EN WIE VERDIEND HET HET MEESTE AAN

woodenshoe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2004 14:58

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door woodenshoe »

ga naar je huisarts en bespreek dit. Er zijn alternatieven genoeg, maar overleg wel eerst, want prozac krijg je niet voor niets...

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Worden die niet vergoedt dan ???????????

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Eerst wil ik even reageren op die lullige opmerking over de vraag of Prozac al dan niet vergoed wordt. Diegene die dit schrijft is gewoon een ontwetende eikel die de ziekte depressie en de daarbij behorende problematiek niet serieus neemt. :evil: :evil: :evil: Ik hoop voor hem of haar dat ze nooit met depressie te maken krijgt. Het is makkelijker ziek zijn als je beide benen gebroken hebt, neem dat maar van mij aan. :twisted:

Voor degene die deze topic is gestart: kijk eens op de site van www.stichtingpandora.nl en klik door naar het forum (via menubutton psyche). Hier vind je medelotgenoten die je meer kunnen vertellen. Je hebt er veel steun aan, zeker weten! Enneh, Noni Sap of iets dergelijks ben ik daar nog niet op tegen gekomen terwijl we veel over mogelijke alternatieven discussieren. Depressie is niet iets wat je met een simpel sapje kan oplossen, was dat maar waar!!! :cry: Voor het afbouwen adviseer ik je om contact op te nemen met je huisarts, een intensieve begeleiding is nodig omdat je door een hel van onttrekkingsverschijnselen gaat. Ook al zegt de dokter van niet en beweerd de bijsluiter iets anders... :roll:

Voor degene die Sint Janskruid voorstelt: Dit plantaardige middel werkt idd tegen lichte tot milde depressies maar kan ZEER SCHADELIJK zijn als het gecombineerd wordt met een chemisch anti depressivum. Mocht je willen overstappen op het plantaardige middel moet je alsnog afbouwen van de Prozac of ander AD.

Succes!

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

En Sint Janskruid is ook zeer af te raden, indien men hartpatient is en bètablokkers gebruikt.

Annemieke

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Annemieke »

En vergeet niet, Sint Janskruid gaat niet samen met de anticonceptiepil!!!

A'dam

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door A'dam »

Noni sap? Ben je nou gratis reclame aan het maken? wel info geven! Het lijkt alsof je depressie niet seriues neemt!!! :evil: :x :evil:

Bezoek die pandora site, daar zijn veel info over depressies. En zoek ook hulp, niet alleen via prozac slikken. Van je afschrijven en praten met een psycholoog helpen ook!! Heb ik ook gedaan. Wanneer iemand die depressief is geen hulp wilt is de gevaar dat degene verder afglijdt errrg groot!

Verder is de juiste voeding ook erg belangrijk, ik eet elke dag natuurvoeding erbij en voedingssuplementen! Veel vis eten helpt ook tegen depressie.

Enne wanneer je uit de depressie bent, ben je veeel sterker en krachtiger! :wink: :lol:

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Weleens sap gedronken van een kokosnoot ????

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

kan je niet overstappen op een ander medicijn, ik heb cipramil geslikt voor 2 jaar en dat is me prima bevallen. Ook om er af te komen ging prima, had wel wat vreemde verschijnselen toen ik ging minderen maar t viel me alles mee.
Wat zegt u arts eigenlijk van?

fernande

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door fernande »

Hallo..... wie kan mij helpen ??

Ik slik prozac om de dag 20 mg in een capsule maar wil er vanaf ik wil over op homeopatische middelen sint janskruid want met prozac kom ik niet veel verder blijf erg moe.. hoe stap ik over op sint janskruid en hoe bouw ik het af ...ik heb dit artikel geplaats omdat mijn begleider vindt dat ik er niet mee moet stoppen maar ik wil verder met homeopatische middelen :oops: wie heeft een antw voor mij

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

als ik jou was ging ik snel naar een homeopaat, zulke dingen moet je niet op eigen houtje gaan doen. Sint Janskruid is ook niet ongevaarlijk bij verkeerd gebruik en ook met andere geneesmiddelen gaat t ook niet altijd lekker.
Vind trouwens prozac vergelijken met Sint Janskruid zoiets als Temazepam met valdispert, maarja...
Je arts vind t niet raadzaam en wil er niet aan mee werken, zoek dan een andere arts, beter dus een homeopaat of een andere arts in het zelfde vakgebied als je eigen arts.

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Kruidenmiddel prima bij depressie


Een extract van het natuurmiddeltje Sint Janskruid werkt net zo goed bij milde en zware depressies als Seroxat, in Nederland het meest voorgeschreven medicijn tegen depressiviteit.

Dat melden Duitse onderzoekers vandaag in het British Medical Journal, een medisch tijdschrift dat internationaal hoog in aanzien staat.
Belangrijk voordeel van Sint Janskruid - onder medici hypericum genoemd - is dat het door patiënten beter verdragen wordt en veel minder bijwerkingen kent, schrijven de onderzoekers. Zij komen tot hun conclusies nadat 251 mensen, verdeeld in twee groepen, zes weken lang óf het kruidenextract óf Seroxat slikten. De studie was zo opgezet dat de proefpersonen noch de wetenschappers tijdens het onderzoek wisten wie welk middel kreeg.
Medici deden Sint Janskruid lange tijd af als een middeltje voor kwakzalvers, maar de laatste jaren verschijnen steeds meer studies waaruit blijkt dat het natuurmiddel gunstige effecten heeft bij depressieve mensen. Het Duitse onderzoek laat voor het eerst zien dat het kruidenextract werkt bij patiënten die zwaar depressief zijn.
De wetenschappers zijn inmiddels begonnen met een tweede onderzoek om te beoordelen of Sint Janskruid ook op langere termijn goede resultaten heeft bij deze patiëntengroep. Bij de studie werd gebruik gemaakt van een speciaal kruidenextract dat in ons land al wordt verkocht onder de merknaam Perika (van VSM)
(dit heb ik erzelf bijgezet)
De artsen die de studie uitvoerden, waarschuwen dat mensen het natuurmiddel niet moeten gebruiken zonder overleg met een arts of apotheker. Het extract kan namelijk de werking van andere geneesmiddelen verstoren. Zo belemmert het de werkzaamheid van sommige chemotherapieën en de anticonceptiepil.
Antidepressiva behoren in ons land en daarbuiten tot de meest voorgeschreven medicijnen. Seroxat, dat al sinds 1991 in Nederland verkrijgbaar is, voert met 1,6 miljoen recepten per jaar met afstand de ranglijst aan. Het medicijn heeft vervelende bijwerkingen, zoals slapeloosheid, hoofdpijn, libidoverlies en gewichtstoename

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

En ook goed uitkijken voor dit ( st.janskruid) middel, want het kan ook hartritmestoornissen of hartkloppingen veroorzaken.

Gesloten