LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] autorijden met anti-depressiva
-
Re: autorijden met anti-depressiva
@peter
nou ook opgelost?
nou ik bedoelde met je verzekering van de auto bv...wat doen zei...
als blijkt dat je medicatie gebruikt met gele sticker die vrouw ..had toen een verzekering en die zei glashard..ja u was gewaarschuwd,wie zegt dat u niet even dizzy werd...tja sta je dan..met duizendende euro's schuld...jou auto naar de knoppen en die van de tegenpartij en de jan boel die erbij komt kijken?
nou we zijn het er over eens dat we mensen naar iemand moeten laten kijken van hoe vind je mijn gedrag ,wat ik ook al zei,mijn man merkte het op...aktie..
nou het wil wat de stickers....allemaal fijn weekend en niet teveel eten
nou ook opgelost?
nou ik bedoelde met je verzekering van de auto bv...wat doen zei...
als blijkt dat je medicatie gebruikt met gele sticker die vrouw ..had toen een verzekering en die zei glashard..ja u was gewaarschuwd,wie zegt dat u niet even dizzy werd...tja sta je dan..met duizendende euro's schuld...jou auto naar de knoppen en die van de tegenpartij en de jan boel die erbij komt kijken?
nou we zijn het er over eens dat we mensen naar iemand moeten laten kijken van hoe vind je mijn gedrag ,wat ik ook al zei,mijn man merkte het op...aktie..
nou het wil wat de stickers....allemaal fijn weekend en niet teveel eten
-
Zeer goede opmerking vind ik. Misschien omdat er twee partijen zijn in deze:de Overheid en je verzekeraar. Van de Overheid en de Politie mag je gewoon de weg op met die gele sticker (mits... etc.). Maar door je Verzekeraar ben je dan niet verzekerd. Sterker nog: volgens mij zou zo'n verzekeraar in principe in zijn contracten kunnen zetten dat je niet verzekerd bent als je een groen T-shirt in de auto draagt.14peter schreef:Rozemarijntje; Stel dat je gelijk zou hebben, waarom hebben we dan twee verschillende stickers? We hebben immers een rode en een gele. Is dat om kleur in het leven van de gebruiker te houden?
Maarre,er is toch ook zo iets als medisch geheim, privacy etc. Als jij niet zegt (zwijgrecht, je hoeft jezelf niet te belasten, etc.) dat je antidepressiva slikt, dan kan men er toch ook nooit achter komen?
Nee het zwijgrecht geld voor de arts. Als patient moet je sommige zaken zeer zeker melden.
-
en ja ze willen toch ook een blaastest toen op medicatie en niet alleen meer op alcohol in het verkeerd?nou ja zijn ze al jaren mee bezig?weet niet wanneer het gebeurd maar goed
-
Ongeveer 10% van alle Nederlanders slikt een bepaalde vorm van anti-depressiva en vaak langdurig.
Als die allemaal niet meer zouden mogen autorijden zou het fileprobleem opgelost zijn.
Als die allemaal niet meer zouden mogen autorijden zou het fileprobleem opgelost zijn.
-
Goed punt. En als je heel erg stout bent en het (ondanks dat het niet mag) verzwijgt? Hierboven heeft Rozemarijntje het over testen op medicatie. Maar zouden ze kunnen zien aan je bloed/urine of je antidepri's gebruikt? Als ze daar überhaupt al standaard op testen naast cannabis en/of coke.Amyl schreef:Nee het zwijgrecht geld voor de arts. Als patiënt moet je sommige zaken zeer zeker melden.
De gele sticker is misschien een waarschuwingssticker maar als een verzekering een reden kan vinden om jou de schuld te geven doen ze het zeker. Ook al sta je stil met je auto en wordt je van achter aangereden, zal de verzekering proberen om jou de schuld te geven, omdat jij gewaarschuwd bent.
Ik kan ook meer bier drinken dan mijn vriendin. Maar wij zijn beide gewaarschuwd en we mogen beide maar 2 biertjes drinken voor we de sleutels van de auto moeten inleveren.Kortom, rijden met een gele sticker mag, mits je geen last hebt van het spul.
Je hoeft geen bezwarende verklaring te geven over jezelf, maar hoe zit het als je als getuige opgeroepen zou worden. Liegen voor de rechtbank heet meineed.Nee het zwijgrecht geld voor de arts. Als patiënt moet je sommige zaken zeer zeker melden.
Je bent strafbaar als je dat verzwijgt. Vergis je niet; op heel veel medicamenten kun je de urine heel snel nakijken. Dan zit je mooi fout als je hebt aangegeven geen medicamenten te hebben gebruikt. Naast antidepressiva zitten daar ook stripjes of voor de -pines (benzodiazepines etc > slaapmiddelen/kalmeringsmiddelen). En ook voor opiaten (morfine). In het bloed kun je het zoiezo ook aantonen, maar dat is dan vaak niet nodig. Dan ga je er al vanuit dat je bij de politie terecht komt en niet per ongeluk in het ziekenhuis, want dan komt het nog eerder aan het licht.
Maar het antwoord is toch heel simpel:
Rode sticker: rijden is strafbaar
Gele sticker: rijden is niet strafbaar mits je er geen last van hebt en niet meer dan één medicament gebruikt met een sticker, desalniettemin heb je een probleem als je een ongeluk veroorzaakt, want de verzekering kan dan besluiten niet uit te keren, omdat je gewaarschuwd was. Dat geldt niet alleen voor medicijnen, maar bijvoorbeeld ook voor het niet goed kunnen gebruiken van een ledemaat (bijvoorbeeld als je een pols in het gips hebt of je enkel in het drukverband). Ik zou heel goed nadenken voor ik dat zou doen.
Voor degene die stelde dat half nederland dergelijke medicijnen gebruikt: het maakt nogal veel uit wanneer. Als je voor de nacht een licht slaapmiddel gebruikt, kan je 's morgens over het algemeen wel weer rijden, als je zo ook in de ochtend gebruikt is het verhaal heel anders.
Een rechter kan inderdaad besluiten om ook de arts zijn zwijgplicht te laten doorbreken.
Gele sticker: rijden is niet strafbaar mits je er geen last van hebt en niet meer dan één medicament gebruikt met een sticker, desalniettemin heb je een probleem als je een ongeluk veroorzaakt, want de verzekering kan dan besluiten niet uit te keren, omdat je gewaarschuwd was. Dat geldt niet alleen voor medicijnen, maar bijvoorbeeld ook voor het niet goed kunnen gebruiken van een ledemaat (bijvoorbeeld als je een pols in het gips hebt of je enkel in het drukverband). Ik zou heel goed nadenken voor ik dat zou doen.
Voor degene die stelde dat half nederland dergelijke medicijnen gebruikt: het maakt nogal veel uit wanneer. Als je voor de nacht een licht slaapmiddel gebruikt, kan je 's morgens over het algemeen wel weer rijden, als je zo ook in de ochtend gebruikt is het verhaal heel anders.
Een rechter kan inderdaad besluiten om ook de arts zijn zwijgplicht te laten doorbreken.
-
Volgens mij niet, niemand is namelijk verplicht om mee te werken aan zijn eigen vervolging.Amyl schreef:Je bent strafbaar als je dat verzwijgt.
Alleen onder ede is het strafbaar en dan nog kan je eronder uitkomen door je te beroepen op het zwijgrecht.
-
Als je voor de nacht een licht slaapmiddel gebruikt, kan je 's morgens over het algemeen wel weer rijden, als je zo ook in de ochtend gebruikt is het verhaal heel anders.
Anti-depressiva is geen slaapmiddel (volgens mijn arts).
Gele sticker: rijden is niet strafbaar mits je er geen last van hebt en niet meer dan één medicament gebruikt met een sticker, desalniettemin heb je een probleem als je een ongeluk veroorzaakt, want de verzekering kan dan besluiten niet uit te keren, omdat je gewaarschuwd was.
Rijden met "gele sticker" is dus volgens de politie wel strafbaar ?
Veel mensen, dus veel meningen,
verwarrend, maar conclusie voor mij:
niet riskeren, niet rijden.
Groetjes
Ik denk dat dit prima te vergelijken is met het rijden met slechts 1 glaasje op. Het kan, maar of je dit nou wel moet doen? Ik vind het super-onverantwoordelijk, tenzij je echt moet rijden vanwege een noodgeval of iets dergelijks. Eigenlijk vind ik de vraag of autorijden met anti-depressiva op wel of niet mag niet eens belangrijk. De vraag moet zijn: "Ben je dan slim bezig?" Ik denk dat het antwoord wel duidelijk is geworden inmiddels
-
@jtc helemaal mee eens...meer kan ik er niet van maken..
ik doe het niet..is mijn keuze ....
je bent niet alleen op de weg,jij hoeft het niet te veroorzaken maar als ze er dan achterkomen...dan hangt er toch wat boven je hoofd...
wat ik al eerder zei,ik laat me rijden...alleen zeg ik mocht manhier terplekke hulp nodig hebben hoeveel pijn en wat ik ook heb dat is wat anders..nou moet jij eens kijken hoe snel ik in die auto zit...
maar dat is wat anders...
je bent niet alleen op de weg,jij hoeft het niet te veroorzaken maar als ze er dan achterkomen...dan hangt er toch wat boven je hoofd...
wat ik al eerder zei,ik laat me rijden...alleen zeg ik mocht manhier terplekke hulp nodig hebben hoeveel pijn en wat ik ook heb dat is wat anders..nou moet jij eens kijken hoe snel ik in die auto zit...
-
JtC schreef:Ik denk dat dit prima te vergelijken is met het rijden met slechts 1 glaasje op. Het kan, maar of je dit nou wel moet doen? Ik vind het super-onverantwoordelijk, tenzij je echt moet rijden vanwege een noodgeval of iets dergelijks. Eigenlijk vind ik de vraag of autorijden met anti-depressiva op wel of niet mag niet eens belangrijk. De vraag moet zijn: "Ben je dan slim bezig?" Ik denk dat het antwoord wel duidelijk is geworden inmiddels
Sommige mensen functioneren veel beter met anti-depressivia.rozemarijntje schreef:@jtc helemaal mee eens...meer kan ik er niet van maken..
Alhoewel de meeste anti-depressivia geen slaapmiddelen zijn gaan sommige mensen er wel beter van slapen.
Daardoor zijn ze overdag weer alerter en maken ze minder fouten en kunnen ze zich juist beter concentreren op de dagelijkse beslommeringen.
Wat betreft de gele stickers heb ik navraag gedaan bij mijn huisarts.
Volgens hem is er medisch gezien geen reden om niet te kunnen autorijden maar verzekeringsmaatschappijen kunnen dwarsliggen als er vermoedt wordt dat er anti-depressivia in het spel zijn.
Voor iedereen die zo fel ageert op het gebruik van anti-depressivia en besturen van een voertuig zou ik willen vragen:
Vertel jij eerlijk aan de verzekering dat je voor een aanrijding/ongeluk slecht geslapen had omdat de kleine net tandjes kreeg, omdat je te laat naar bed ging. dat je net ruzie voor het ongeluk had gehad enz.
Allemaal factoren die het rijgedrag nadelig kunnen beinvloeden.
Zo zijn er wel tientallen mogelijke oorzaken die een ongeluk kunnen veroorzaken te verzinnen.
Anti-depressivia is in mijn ogen een uitkomst voor veel mensen waardoor ze juist beter functioneren.
-
@seconds out
even wachten ik ben heel blij dat de mensen geholpen worden met de medicatie..maar het gaat er even om of je gaat rijden...met 1 stikker of meerdere....en dan je eigen belevenis en mening van jezelf...mijn mening over mezelf..is wat ik hierboven heb gezet.
en ik zeg ook jij hoeft het niet te doen een ander kan ook een ongeluk veroorzaken waabij jij betrokken bent...en als je dan zegt ik gebruik dat en dat komt er toch misschien een onderzoek...je weet het niet...
??
ieder heeft het recht op zijn eigen mening....
ik rij niet klaar uit....alleen wat ik hier boven schreef,een noodgeval...
ik slik van alles echt waar,maar geen anti depri...maar ben wel blij dat er mensen zjn die er baat bij hebben....en ik zeg ook helemaal niet dat die niet mogen rijden...dat zal je mij niet horen zeggen,maar het gaat er om mag het?
dat is de hele insteek.....idd als je duim al in het verband zit..en ze zien dat hang je al..zo is het gewoon...
je moet ze eens de kost geven die van alles zitten te doen in de auto...opmaken,ja vrouwen vooral! het is zo....vrachtwagenchauffeurs die koffie zetten of de krant ondertussen lezen ,tja en dat zijn geen gevaren op de weg...
soms is het allemaal zo tegenstrijdig...maar daar ging het dus om,niet of anti depri nu goed voor je is of niet,ik slik zoveel geef haast licht..en nog ben ik zo helder als wat.....heb 4 nee 5 gele stickers ,kan mijn twee armen niet goed gebruiken vandaar de fouten..rugklachten en nekklachten dus ik kan niet goed draaien om te kijken...vind jij dan dat ik achter het stuur moet kruipen omdat ik zo nodig moet....ik vind persoonlijk voor mij!!! dat ik me dan wel laat rijden..
ik zou niet kunnen leven als ik iemand aanrijd,omdat ik net evenn iet goed heb gekeken of omdat min arm uit de kom schiet...
sorry voor de fouten,maar tik met 1 hand ene schouder ligt er half uit...
dus niet b oos zijn;-)
even wachten ik ben heel blij dat de mensen geholpen worden met de medicatie..maar het gaat er even om of je gaat rijden...met 1 stikker of meerdere....en dan je eigen belevenis en mening van jezelf...mijn mening over mezelf..is wat ik hierboven heb gezet.
en ik zeg ook jij hoeft het niet te doen een ander kan ook een ongeluk veroorzaken waabij jij betrokken bent...en als je dan zegt ik gebruik dat en dat komt er toch misschien een onderzoek...je weet het niet...
??
ieder heeft het recht op zijn eigen mening....
ik rij niet klaar uit....alleen wat ik hier boven schreef,een noodgeval...
ik slik van alles echt waar,maar geen anti depri...maar ben wel blij dat er mensen zjn die er baat bij hebben....en ik zeg ook helemaal niet dat die niet mogen rijden...dat zal je mij niet horen zeggen,maar het gaat er om mag het?
dat is de hele insteek.....idd als je duim al in het verband zit..en ze zien dat hang je al..zo is het gewoon...
je moet ze eens de kost geven die van alles zitten te doen in de auto...opmaken,ja vrouwen vooral! het is zo....vrachtwagenchauffeurs die koffie zetten of de krant ondertussen lezen ,tja en dat zijn geen gevaren op de weg...
soms is het allemaal zo tegenstrijdig...maar daar ging het dus om,niet of anti depri nu goed voor je is of niet,ik slik zoveel geef haast licht..en nog ben ik zo helder als wat.....heb 4 nee 5 gele stickers ,kan mijn twee armen niet goed gebruiken vandaar de fouten..rugklachten en nekklachten dus ik kan niet goed draaien om te kijken...vind jij dan dat ik achter het stuur moet kruipen omdat ik zo nodig moet....ik vind persoonlijk voor mij!!! dat ik me dan wel laat rijden..
ik zou niet kunnen leven als ik iemand aanrijd,omdat ik net evenn iet goed heb gekeken of omdat min arm uit de kom schiet...
sorry voor de fouten,maar tik met 1 hand ene schouder ligt er half uit...
dus niet b oos zijn;-)
-
Ik slik al jaren diverse medicijnen met gele sticker. Vooral voor de nacht. Ik heb reuma en ook polsspalken. Hier mag ik niet mee rijden.
Nu rijd ik zo af en toe wel, maar hou ik zo veel als mogelijk rekening met mijn medicijngebruik.
Wel slik ik zware pijnstillers met gele sticker en die moet ik overdag ook innemen om de pijn te onderdrukken. Bij chronisch reuma zit je sowieso al vaak gebonden aan medicijngebruik. Dat zou niemand met reuma meer kunnen of mogen rijden. Dan kom ik nergens meer, zelfs niet in de supermarkt. Ik rijd ook op een spartamet (met motor), dus dat zou ik dan ook niet meer mogen.
Gele sticker: waarschuwing
Rode sticker: verboden te rijden
Dat de verzekering moeilijk gaat doen met rijden en medicijnen kan ik goed begrijpen. Iedereen reageert anders op medicijnen met een gele sticker. Daar zit dus ook het probleem. Hetzelfde met alcohol. De ene kan wel 10 glazen op zonder daar last van te hebben, terwijl de ander na 1 glas al merkt dat hij/zij wat op heeft.
Zelf heb ik jaren geleden een keer een aanrijding gehad. Ik stond keurig aan de stopstreep om een weg op te draaien (ik stond dus stil) toen er van de overkant een auto de voorrangsweg overreed zonder op te letten. Ze knalde aan de zijkant tegen me aan om daarna tegen een paaltje tot stilstand te komen.
Mij is niet eens gevraagd naar medicijngebruik. Er werd niet eens naar me omgekeken. Het was winter, dus koud en het duurde een uur voordat eindelijk de sleepdienst kwam (die moest ik zelf bellen) om de auto af te slepen. Lekker als je reuma hebt en ik heb dus de hele tijd in mijn auto gezeten om een beetje warm te blijven. Ik kan ook geen uur staan, dus dat was een hele vreemde afhandeling. De politie vroeg alleen naar mijn verzekeringsgegevens en rijbewijs en dat was het.Ik hoefde dus ook niet te blazen op alcohol. Nu nam ik eigenlijk geen deel aan het verkeer maar toch vond ik het een rare zaak. Heb nog wel keurig van de tegenpartij een bloemetje gekregen.
Er wordt dus niet altijd gevraagd naar medicijngebruik. En dat hoort toch eigenlijk wel!
Mijn schoonmoeder slikt anti-depressiva en rijd in een scootmobiel. Dan zou zij dus ook niet meer mogen rijden. Ze gaat iedere dag naar een zorginstelling om te eten. Dat is nog haar enige uitje.
Waar trek je dan de grens van het wel of niet mogen rijden?
Nu rijd ik zo af en toe wel, maar hou ik zo veel als mogelijk rekening met mijn medicijngebruik.
Wel slik ik zware pijnstillers met gele sticker en die moet ik overdag ook innemen om de pijn te onderdrukken. Bij chronisch reuma zit je sowieso al vaak gebonden aan medicijngebruik. Dat zou niemand met reuma meer kunnen of mogen rijden. Dan kom ik nergens meer, zelfs niet in de supermarkt. Ik rijd ook op een spartamet (met motor), dus dat zou ik dan ook niet meer mogen.
Gele sticker: waarschuwing
Rode sticker: verboden te rijden
Dat de verzekering moeilijk gaat doen met rijden en medicijnen kan ik goed begrijpen. Iedereen reageert anders op medicijnen met een gele sticker. Daar zit dus ook het probleem. Hetzelfde met alcohol. De ene kan wel 10 glazen op zonder daar last van te hebben, terwijl de ander na 1 glas al merkt dat hij/zij wat op heeft.
Zelf heb ik jaren geleden een keer een aanrijding gehad. Ik stond keurig aan de stopstreep om een weg op te draaien (ik stond dus stil) toen er van de overkant een auto de voorrangsweg overreed zonder op te letten. Ze knalde aan de zijkant tegen me aan om daarna tegen een paaltje tot stilstand te komen.
Mij is niet eens gevraagd naar medicijngebruik. Er werd niet eens naar me omgekeken. Het was winter, dus koud en het duurde een uur voordat eindelijk de sleepdienst kwam (die moest ik zelf bellen) om de auto af te slepen. Lekker als je reuma hebt en ik heb dus de hele tijd in mijn auto gezeten om een beetje warm te blijven. Ik kan ook geen uur staan, dus dat was een hele vreemde afhandeling. De politie vroeg alleen naar mijn verzekeringsgegevens en rijbewijs en dat was het.Ik hoefde dus ook niet te blazen op alcohol. Nu nam ik eigenlijk geen deel aan het verkeer maar toch vond ik het een rare zaak. Heb nog wel keurig van de tegenpartij een bloemetje gekregen.
Er wordt dus niet altijd gevraagd naar medicijngebruik. En dat hoort toch eigenlijk wel!
Mijn schoonmoeder slikt anti-depressiva en rijd in een scootmobiel. Dan zou zij dus ook niet meer mogen rijden. Ze gaat iedere dag naar een zorginstelling om te eten. Dat is nog haar enige uitje.
-
Moet iedereen zelf bepalen.Miranda1963 schreef: Er wordt dus niet altijd gevraagd naar medicijngebruik. En dat hoort toch eigenlijk wel!
Een collega van mij rijdt auto terwijl die een gevaar op de weg is omdat hij altijd gestresst is en te weinig slaapt vanwege de drukte.
Hij gebruikt geen medicijnen maar rijdt dus wel regelmatig schade al dan niet zijn schuld.
Alle schade wordt tot nu toe netjes betaald door de verzekering al weet ik zeker dat sommige schades veroorzaakt worden door roekeloos rijden.
Een ander die medicijnen slikt (anti-depressivia bv) rijdt altijd netjes en alert en maakt geen schade, maar raakt buiten zijn schuld betrokken bij een aanrijding.
Uit eerlijkheid vertelt de betrokkene over zijn medicijngebruik tegen de politie waardoor de verzekering kan besluiten om niet uit te keren wegens dat medicijn gebruik.
De moraal van dit verhaal?
Als jij denkt dat je in staat bent om een voertuig te besturen dan ben je dat ook.
En nooit vertellen aan wie dan ook dat je medicijnen gebruikt, niemand schiet daar wat mee op en het kan alleen maar tegen je gebruikt worden.
Note: we hebben het hier over medicijnen met het gele stickertje, met een rood stickertje zeker niet gaan rijden.
-
@miranda
ik zou als ik de schouders niet heb..misschien nog overwegen om eens een stukje te rijden,ik heb 22 nou 23 nu sinds deze week aandoening chronisch en waarvan 2 reuma..
de schouders subluxeerd 3 keer per dag,dat wil zeggen dat hij half uit de kom schiet en geloof me dan ben je niet in stat om nog te schakelen,het is rechts...
daarbij mijn rug,ik kan niet goed draaien..dus ik heb gewoon voor mij zelf de beslissing genomen ik rijd niet meer...en dat in combi met medicatie.
ze willen gaan blazen op medicatie en drugs al zeggen ze dat al jaren??ik weet het ook niet...
en idd de een kan meer hebben als een ander...kijk naar mij ,ik slik 5 dia en mijn man neemt er een keer 1 die gaat nok out 12 uur hiihihi
dus ik doe het puur voor de mensen en de veiligheid om me heen,wat ik al zei ik zou het niet kunnen verkroppen als mijn arm ineens dat doet en ik rij iemand aan door de pijn....
idd ik kom haast nergens meer ,alleen vandaag met mijn man,maar ook niet lang..helaas de gezondheid..ook al ben ik soms eigenwijs hoor..
beetje beweging moet er zijn...
fietsen doe ik met 1 hand..ja ! mag ook niet wweet het maar lopen gaat niet ..
ik fiets met 1 arm en als er politie komt dan netjes met 2 armen...ik rij wel op rustig paden dat wel...
en netjes op de stoplichten wachten enz...maar het is puur alleen naar fysio enz...
ik zou als ik de schouders niet heb..misschien nog overwegen om eens een stukje te rijden,ik heb 22 nou 23 nu sinds deze week aandoening chronisch en waarvan 2 reuma..
de schouders subluxeerd 3 keer per dag,dat wil zeggen dat hij half uit de kom schiet en geloof me dan ben je niet in stat om nog te schakelen,het is rechts...
daarbij mijn rug,ik kan niet goed draaien..dus ik heb gewoon voor mij zelf de beslissing genomen ik rijd niet meer...en dat in combi met medicatie.
ze willen gaan blazen op medicatie en drugs al zeggen ze dat al jaren??ik weet het ook niet...
en idd de een kan meer hebben als een ander...kijk naar mij ,ik slik 5 dia en mijn man neemt er een keer 1 die gaat nok out 12 uur hiihihi
dus ik doe het puur voor de mensen en de veiligheid om me heen,wat ik al zei ik zou het niet kunnen verkroppen als mijn arm ineens dat doet en ik rij iemand aan door de pijn....
idd ik kom haast nergens meer ,alleen vandaag met mijn man,maar ook niet lang..helaas de gezondheid..ook al ben ik soms eigenwijs hoor..
beetje beweging moet er zijn...
fietsen doe ik met 1 hand..ja ! mag ook niet wweet het maar lopen gaat niet ..
ik fiets met 1 arm en als er politie komt dan netjes met 2 armen...ik rij wel op rustig paden dat wel...
en netjes op de stoplichten wachten enz...maar het is puur alleen naar fysio enz...
-
Anti-depressiva kunnen bijwerken veroorzaken, zoals duizeligheid, slaperigheid..., die invloed hebben op concentratie en reactiesnelheid. Als u deze bijwerkingen ervaart, bestuur dan geen voertuigen en bedien geen machines.
Deze bijverschijnselen treden meestal op in een overgangsfase, dus als u begint met anti-depressiva. Na 2 tot 6 weken zijn in de meeste gevallen de bijverschijnselen weg en mag je dus ook weer autorijden.
Deze bijverschijnselen treden meestal op in een overgangsfase, dus als u begint met anti-depressiva. Na 2 tot 6 weken zijn in de meeste gevallen de bijverschijnselen weg en mag je dus ook weer autorijden.
Ik ben helaas al jaren thuis door gezondheid, gebruik 5 soorten medicijnen met gele sticker ook een opiaat. UWV vond dat ik auto kon rijden, taxi - groepsvervoer. Heb mijn specialist gebeld en die kwam met advies laat dit maar op papier zetten met een handtekening van UWV-medewerker eronder. (ik teken geen verklaring). Dit wilde de medewerker van het UWV niet. De regel is: 1 gele sticker is een advies sticker, als je na 6 weken geen verandering in je reactie merkt mag je rijden. 2 gele stickers is een verbod sticker. UWV ging hier niet mee eens, terwijl het overal in de boeken staat. Ik moest van het UWV maar een test afleggen bij het CBR, en de uitslag die hier uit kwam was bindend voor het UWV. Heb aangegeven dat ik de test niet zou doen omdat ik dit zelf moest betalen. Dus volgens UWV weigerde ik medewerking en als ik het hier niet mee eens was kon ik dit via de rechter uitvechten (binnen 6 weken). Advocaat gebeld en alles ingang gezet.... Bericht gekregen van de rechtbank voor een zitting, en de medewerker en mijn advocaat deden het woord. Op het laatste kon ik nog mijn verhaal doe. Heb verteld over de wet... 2 keer geel is rood dus verbod. Als de medewerker een verklaring wilde tekenen (wat mijn specialist niet wilde) dat hij indien er schade kwam aansprakelijk was dit zijn probleem was. Rechter heeft 6 weken later uitspraak gedaan en mij in het gelijk gesteld.
Wat betreft de verzekering...... ga niet rijden want je bent altijd de bok. Ze kunnen alle stoffen die je in je hebt uit je bloed halen.
Groet,
Wat betreft de verzekering...... ga niet rijden want je bent altijd de bok. Ze kunnen alle stoffen die je in je hebt uit je bloed halen.
Groet,
-
nou duidelijk dus...bedankt voor je bijdrage!!!hebben we heel wat aan.
nou dan heb ik super de luxe rood......dus ik ben blij dat ik mijn beslissing heb genomen
dank je wel nogmaals!!!
nou dan heb ik super de luxe rood......dus ik ben blij dat ik mijn beslissing heb genomen
dank je wel nogmaals!!!