LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijwerkingen van pijnstiller PFIZE Celebrex

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Gast

Bijwerkingen van pijnstiller PFIZE Celebrex

Ongelezen bericht door Gast »

:( Het middel Celebrex wordt voorgeschreven bij de behandeling van artrose.De bijwerkingen zijn niet mis een goede kennis van mij kreeg het middel voorgeschreven omdat ze pijn in haar duim had.Na 14dagen
slikken 200 mg daags kreeg ze dikke benen huiduitslag vochtophooping
en kon de straat niet meer op.De huisarts die het middel had voorgeschreven wist in eerste instantie niet waar de klachten vandaan kwamen,ze heeft toen zelf de bijsluiter nagelezen en kwam tot ontdekking dat het middel huidiritatie tot gevlg kon hebben.Nu wordt ze dagelijks ingezwagseld aan beide benen en kan geen kant op al twee maanden lang. :D wat een geneesmiddel.Dit moeten ze van de markt halen,en schadevergoeding betalen.

w. Selles

Re: Bijwerkingen van pijnstiller PFIZE Celebrex

Ongelezen bericht door w. Selles »

Ik gebruik al tijden Celebrex en heb gelukkig geen last van bijwerkingen. Celebrex valt in dezelfde groep als Vioxx en wordt veel gebruikt voor reuma patienten. Vioxx is inmiddels uit de handel en over Celebrex zijn ook wat twijfels. Zoals bij elk geneesmiddel staat de bijsluiter vol met mogelijke bijwerkingen. Vaak zoveel dat je geen enkel geneesmiddel meer zou durven slikken. Helaas heeft niet iedereen die keuze. Heb je teveel last van bijwerkingen ga dan terug naar je huisarts en vraag om iets anders. Staat meestal ook aangegeven op de bijsluiter. Zelf heb ik al een heel scala aan middelen geprobeerd die of teveel bijwerkingen gaven of (na verloop van tijd) niet meer hielpen. Volgens mijn huisarts is dit vermelden van zoveel bijwerkingen ontstaan om schadeclaims te voorkomen. Maar uiteraard kent iedereen zijn/haar eigen lichaam het beste. En als het middel erger is dan de kwaal moet je iets anders vragen.

nooit doorslikken

Re: Bijwerkingen van pijnstiller PFIZE Celebrex

Ongelezen bericht door nooit doorslikken »

Gebruik zelf al tijden Celebrex nadat Vioxx uit de handel ging. Heb daarvoor vaak van medicijnen gewisseld omdat ze niet hielpen of vanwege bijwerkingen. Heb tot nu toe nog nergens last van. Is kennelijk voor ieder mens anders, daarom moet je zelf goed naar je eigen lichaam luisteren.
Ik lees altijd de bijsluiter zorgvuldig door.
Als ik een nieuw middel krijg en opeens ergens last van krijg check ik de bijsluiter. Als de bijwerking genoemd word en ik vind het middel erger dan de kwaal ga ik terug naar de huisarts voor iets anders.
Staat de bijwerking er niet bij maar ik heb er last van sinds ik dat middel slik dan ga ik ook naar mijn huisarts. Ik zou zeker niet nog 14 dagen doorslikken als ik zulke ernstige bijwerkingen zou krijgen.
Er zijn genoeg alternatieve medicijnen te krijgen.

Gesloten