LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chloresterol verlagers

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
VanSchaikhogers
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2007 21:29

chloresterol verlagers

Ongelezen bericht door VanSchaikhogers »

Mijn man is 57 jaar en gebruikt sinds zeven jaar deze statines, eerst selektine en sinds 2005 pravastatine 40 mg per dag. Zijn conditie is erg slecht, een grote sterke man die steeds meer klachten krijgt. Had jarenlang last van rugklachten. Een aantal jaren geleden sloop vergeetachtigheid en concentratiegebrek zijn leven in, kwam steeds vaker niet op de juiste woorden, heeft moeite met zinsvormingen e.d. In 2005 kreeg hij uitvallen in zijn benen en niemand had een verklaring. Huisarts ondernam nooit iets tot wij zelf een MRI lieten maken. Daaruit kwam dat hij een Hernia en een kanaalstenose in de rug had. Dat moest zijn klachten in zijn linker been verklaren. Na de operatie in 2005 werd dit alleen maar erger, meteen na de operatie had hij een gevoeloze grote teen aan zijn rechter been, bovenzijde rechtervoet en onderbeen. Dat zou overgaan, helaas het kwam ook in zijn linkerbeen. Hij kreeg steeds meer last van zijn coordinatie, kon niet meer bepalen hoe hoog iets was waar hij overheen moest stappen waardoor hij vorig jaar van een trap viel die naast zijn boot geplaatst stond, maakte zo'n ernstige strekval dat hij alle drie zijn spieren in zijn linkerarm afscheurde, met als resultaat een lamme arm waar geen heffunctie meer in zit. Een lamme arm en steeds meer last van uitvallen in zijn been. Een neuropatisch onderzoek gehad bij de neuroloog in het AMC en ze kunnen niets vinden, dan nog maar een MRI. Ze vinden nog twee vernauwingen, nou wij durven niet goed meer. De arts zei ons op de dag van uw uitzending dat met een nieuwe operatie de bestaande klachten niet afnemen. We hebben besloten de rugoperatie niet uit te laten voeren. Bij de huisarts een uitgebreid bloedonderzoek aangevraagd om alle waardes te bekijken. De Pravastatine te laten staan, daarvoor in de plaats Q 10, visolie capsules en andere alternatieve chloresterol verlagers te gaan slikken om na vier maanden hetzelfde bloedonderzoek te laten plaatsvinden en het resultaat van spierkrachttoename af te wachten. Andere hartmedicijnen zullen wij gewoon door blijven bgebruiken. Alle nare verschijnselen op de koop toe te nemen, zelfs het risico van een nieuw infarct te riskeren, liever vijf jaar korter leven dan zo'n kwaliteitsverlies van je leven zonder dat een dokter daar een verklaring voor kan of wil geven!
Ik steun mijn man van harte in zijn besluit, ik heb een enorme grote en sterke kerel zien veranderen in een man die futloos, moe en wankel lopend door zijn leven heen worstelt, dat moet je emotioneel ook maar op zien te brengen zonder dat de oorzaak te vinden is.

BLC
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2007 16:50

Re: chloresterol verlagers

Ongelezen bericht door BLC »

Van Schaihogers

Wat een narigheid voor u en uw man,ik zou u graag kennis willen laten maken met een nieuw te introduceren produkt in Nederland. Het is op natuurlijke basis en kent geen negatieve bijwerkingen'Het product heeft middels klinisch onderzoek van vooraanstaande universiteiten laten zien het LDL te verlagen en het HDL te verhogen.Het heeft mij in het verleden erg geholpen mijn gezondheid op peil te krijgen,en doet dat nog iedere dag.Stuur mij een mail voor meer info

Marin.

Gesloten