LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cholesterol verlagers.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Keneth

Re: Cholesterol verlagers.

Ongelezen bericht door Keneth »

Graag kom ik nog eens eventjes terug op de discussie die hier onlangs werd gevoerd over statines.

Hier nog een nieuwsbericht over de risico’s van statines(crestor). http://www.bcfi.be/nieuws/artikel.cfm?welk=63

Keneth

Ongelezen bericht door Keneth »

Hier volgt nog informatie over de risico's van Rosuvastatine en andere statines.
De relatieve veiligheid van rosuvastatine (Crestor) bij toepassing in de gebruikelijke dosering baart zorgen. Dit is de conclusie van onderzoekers van de Tufts University in Boston na een postmarketing review.
Voor het onderzoek werden gegevens over bijwerkingen, die waren binnengekomen bij de Food and Drug Administration van Amerika in het eerste jaar dat rosuvastatine op de markt was, vergeleken met die van atorvastatine (Lipitor), simvastatine (Zocor) en pravastatine (Selectine) in het eerste jaar. De bijwerkingen waarnaar gekeken werd, waren rhabdomyolyse, proteïnurie, nefropathie en nierfalen.
Er werden voor rosuvastatine 28 bijwerkingen per miljoen voorschriften gevonden. Dit was 2,2 maal zo vaak als bij simvastatine en 6,8 keer meer dan bij atorvastatine. Het aantal sterfgevallen per miljoen voorschriften was zes voor rosuvastatine, drie voor simvastatine, twee voor atorvastatine en één voor pravastatine.

http://circ.ahajournals.org/cgi/content ... 11/23/3051

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Movieman, ja er zijn mensen die een aangeboren afwijking van de cholesterol werking van het lichaam hebben. Voor deze mensen is het wel zaak om met medicijnen het cholesterolpeil te verlagen en ook de ricsico omstandigheden te verlagen. Met een gewoon dieet en opletten op de vet-iname lukt dat helaas niet vandaar dat medicijnen hier dus wel de oplossing zijn. Zoek gewoon die medicijnen waar je de minste bijwerkingen van ondervindt. Dat is natuurlijk prima, succes!

matarazzi

Ongelezen bericht door matarazzi »

Toch maar ook even een reactie.
Of het nou goed is of niet, vooralsnog gaat men er vanuit dat een hoog cholesterol gehalte slecht is. Helaas heb ik de familie de gevolgen van een hoog cholesterol gehalte in combinatie met stress gezien. Je wordt er niet vrolijk van.

Ik ben er gelukkig vroeg bij geweest. ben nu 40 jaar. Ik gebruik nu bijna 10 jaar Lipitor 20, mijn cholesterol gehalte is nu bijna altijd 4,8. Ook ik las over bijverschijnselen mbt tot spierstronissen. Dit kan bij hoge doseringen, minimaal lipitor 50. Maar niet iedereen is daar weer gevoelig voor. Gelukkig heb ik geen last van bijverschijnselen. Ik ben erg teverden omdat ik niks merk, je weet eigelijk pas na een halfjaarlijkse test of het echt goed gaat.

alfredo

Ongelezen bericht door alfredo »

Ik gebruik sinds 2000 het middel Lipitor 10 (10mg atorvastatine).
Geen bijwerkingen en het resultaat is dat het slechte cholesterol (LDL) constant onder de 5 blijft. Aan vrijwel alle medicijnen zijn bijwerkingen verbonden, zo ook aan atorvastatine. Een vetarm dieet heeft mij niet geholpen, vandaar dat ik Lipitor 10 inneem. En tot op heden geen problemen ervaren; wat later eventueel nog komt, dat zien we dan wel weer. Aan dichtslibbende aderen, kleven immers ook gevaren...

snel0026

Ongelezen bericht door snel0026 »

Tjonge, tjonge......
Wat een wantrouwen tegen de artsen.

Het ontkennen van het bestaan van een cholesterolprobleem is hetzelfde als het ontkennen van het bestaan van kanker.
Ook daarover kan ik op internet dozen vol rapporten vinden.

Ik gebruik nu al zo'n 10 jaar een cholesterolverlager: eerst Socor maar daar reageerde ik niet zo goed op en nu al jaren Simvastatine zonbder problemen, maar wel met een aanvaardbaar cholesterolgehalte.

Maar........... als je je arts niet vertrouwt zul je op zoek moeten naar een andere arts. Dat zal moeilijk worden want het gevaar van een te hoog cholesterolgehalte wordt door geen enkele arts ontkent, dus....

00121609

Ongelezen bericht door 00121609 »

Ik gebruik al lange tijd Simvastine, dit tot tevredenheid en het helpt.

wamvo

Ongelezen bericht door wamvo »

:D Ik gebruik al 7 jaar lipitor en lopid en heb nergens last van; geen bijverschijnselen en cholesterolgehalte is nu keurig.
Is heel erg afhankelijk van de persoon.

Groet,

Wil

chanicha

Ongelezen bericht door chanicha »

Bij lipitor loop je kans op krampen :shock: :? heel erg fijn midden in de nacht maar het helpt wel!

obijno

Ongelezen bericht door obijno »

Wie heeft er ervaring met Ezetrol ook een cholesterol verlager.
Voor alle gebruikers op dokters advies is het wel erg moeilijk wat er nu serieus is, heeft het gebruik nu wel of geen zin :? .
Er zijn ook verhalen die vertellen dat "sommige" mensen een hoger natuurlijk gehalte hebben 8) ?
ik vraag u waar ligt de waarheid. :twisted:

jobij

Ongelezen bericht door jobij »

crestor: ongeveer twee jaar heb ik crestor gebruikt, bijwerkingen: hoofdpijn die niet meer wegging, huiduitslag, het leek op psoriasis, daarna een soort eelt op plaatsen waar je die normaal niet kunt krijgen en overal gerstekorrels. Ook had ik last van mijn blaas, steeds maar blaasontstekingen en drang om te plassen. Toen mijn spierpijn zodanige vormen aannam dat ik niet meer op mijn linkerbeen kon staan ben ik gestopt. De crestor was voorgeschreven door de internist. Inmiddels liep ik bij de cardioloog en die gaf mij toen lipitor omdat die minder sterk zou zijn maar als ik weer spierpijn kreeg moest ik onmiddelijk stoppen. Toen ik weer flinke spierpijn kreeg ben ik dus ook hiermee gestopt. Ik moet nu weer op controle, ben benieuwd wat ik nu krijg. Ik gebruik nu dus niets. Mijn linkerbeen doet nog pijn. Mijn blaas is weer normaal en de gerstekorrels over mijn hele lijf zijn verdwenen en ook de huiduitslag. De eeltplekken op de zachte delen zijn er nog. Al met al een zeer vervelende ervaring.

An

Ongelezen bericht door An »

Ik bleek na een hartinfart een waarde van 5.2 te hebben en de cardioloog vond dat te hoog, terwijl het voor een "gezond" persoon een normale waarde is.

Ik gebruik nu zo'n 7 jaar, eerst Zocor, wat later i.v.m. bezuiniging overging naar Simvastatine 10mg. Ik heb tot nu toe geen enkele bijwerking en mijn waarde is momenteel 4.2.

obijno

Ongelezen bericht door obijno »

:( An je gebruikt nu al zeven jaar en "maar" een puntje naar beneden??
Als beneden de drie pas goed moet zijn :roll: kan je dan niet beter zonder proberen.
Misschien is het bij jouw wel normaal zo.> gesprekkkie met mijnheer de dokter dan misschien :?:

rdevos

Ongelezen bericht door rdevos »

ik gebruik Lipitor-40 sinds het in Nederland verkrijgbaar is ivm een hartoperatie en heb geen enkele klacht, ook niet zoals ik ze tegenkom in al het commentaar. misschien is communicatie met huisarts en cardioloog een optie om tot oplossingen te komen :?: ik heb ook even moeten zoeken naar het voor mij beste middel

An

Ongelezen bericht door An »

Beste Obijno.

Niemand heeft mij gezegt, dat het onder de 4 moet zijn. Mijn cholesterolwaarde is nu al jaren stabiel, dus is mijn ... mijnheer de dokter er zeer tevreden mee. En ik zelf ook en de controle vind nog jaarlijks plaats. :wink: Dus wat wil ik nog meer?

robock

Ongelezen bericht door robock »

Na hartinfarct (2004) van cardioloog Crestor voorgeschreven gekregen, kreeg hiervan heftige diaree :oops: waarna er overgestapt werd op Lipitor hetgeen mij binnen drie weken dusdanige spierpijn gaf dat ik nog geen 50 meter meer kon lopen. :evil: Heb dit de cardioloog laten wten en hij zei dat ik per direkt moest stoppen met de medicatie.
Na +- een maand was ik weer geheel de "oude" en zorg voor een laag chol. gehalte middels 'gezond' eten o.a. door goed op alle verpakkingen lezen wat het gehalte aan verzadigde vetzuren is, Becel producten gebruiken en voldoende groente en fruit consumeren.
Met roken was ik al gestopt want een 2de infarct wil ik zo lang mogelijk uitstellen........... :wink:
Wat ik nog wel dagelijks slik zijn bloedverdunnende en hartslagvertragende pillen; geen van beide hebben bijwerkingen :lol:
Was getekend: Robert

HB155

Ongelezen bericht door HB155 »

billyboypaars

Ongelezen bericht door billyboypaars »

Heb hier nu enorm bijgeleerd,
Is daarom dat ik zoveel spierpijnen heb ,ik ben vrachtwagenchauffeur en slik ook lipitor 10 en nu lip 20 ,maar kan soms als ik uitstap uit mijn vrachtwagen bijna niet meer gaan van pijnen in de achterbil nu overal trouwens blijkbaar verdraag ik ook die pillen niet,heb nu Lecithine gekocht bij kruidvat,maar volgens dat ik lees op internet zijn die pillen ook larie ik durf lipitor niet meer pakken nu,mijn cholestrol totaal stond op 23-05-2008 aan 195 en mijn LDL-Chol..aan 122 zelfs na het innemen dagelijks lipitor 10,het is ook erfelijk mijn vraag nu zou Simvastastine beter zijn voor mij,ik ben 58 jaar wat raden jullie aan ik krijg er waarlijk schrik van,rook niet en hou me nu dagelijks bij het eten van vis ........wie heeft info
Bedankt ........

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik weet niet wie je die Lipitor heeft voorgeschreven, maar ik zou het met die persoon bespreken. Ik had met Crestor last van mijn beenspieren, ben daar toen ook acuut mee gestopf en in overleg met de internist overgestapt naar Inegy 10/40 (= simvastatine 40 mg). Geen centje pijn meer sinds die tijd. Maar dat kan natuurlijk persoonsgebonden zijn!!

billyboypaars

Ongelezen bericht door billyboypaars »

Dank u voor de info

Gesloten