LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cinnarizine 25 mg

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

Cinnarizine 25 mg

Ongelezen bericht door hensbroek »

Mijn man krijgt op advies van de kno arts cinnarizine voorgeschreven, voor duizeligheid. Dit middel kan je los kopen of op recept krijgen. Nu zie ik, dat als ik dit middel zo koop, dus zonder recept, ik € 4,65 moet betalen voor 90 stuks. Met recept moet ik € 7,67 betalen dus € 2,82 meer. Dit mag de apotheker berekenen voor de handelingen die zij hiervoor moeten verrichten. Ik vind het schandalig, dat mij dit niet wordt verteld, als ik deze medicijnen ga halen. Dit medicijn wordt niet vergoed door de zorgverzekering.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Cinnarizine 25 mg

Ongelezen bericht door newmikey »

hensbroek schreef:Mijn man krijgt op advies van de kno arts cinnarizine voorgeschreven, voor duizeligheid. Dit middel kan je los kopen of op recept krijgen. Nu zie ik, dat als ik dit middel zo koop, dus zonder recept, ik € 4,65 moet betalen voor 90 stuks. Met recept moet ik € 7,67 betalen dus € 2,82 meer. Dit mag de apotheker berekenen voor de handelingen die zij hiervoor moeten verrichten. Ik vind het schandalig, dat mij dit niet wordt verteld, als ik deze medicijnen ga halen. Dit medicijn wordt niet vergoed door de zorgverzekering.
Nu mag ik misschien dom zijn maar als het niet vergoed wordt en vrij verkrijgbaar is, waarom haalt u dan een recept? De apotheker registreert dat en bewaakt dat het géén contraïndicatie geeft met reeds gebruikte of in de toekomst te gebruiken middelen. Hij brengt u daarvoor slechts €2.82 in rekening.

Als het u niet waard is, koopt u het toch gewoon over de toonbank voor €4.65? "Schandalig" vind ik hier eigenlijk alleen het feit dat u hierover klaagt.

Wat mis ik in uw verhaal?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Cinnarizine 25 mg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Waarschijnlijk wist ts niet dat het ook los verkrijgbaar is...is ook nog niet zo gek lang,volgens mij sinds jan 2012

Nu dus wel en volgende keer gewoon kruidvat of etos

Ik heb het ook nodig ,heb een evenwichtsafwijkinb daar al medicatie voor,maar voor reizen ook dit en ik doe het wel via apotheek,iets meer kwijt maar zoveel medicatie,ze moeten alles wel in de gaten houden wat je slikt...

U kunt zich druk maken,helpt niet,er zijn mensen die zijn maandelijk 100 voudige kwijt!!!

Dus hopelij helpt het en dan is het het geld waard!! Is een goed middel!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cinnarizine 25 mg

Ongelezen bericht door VioletPrue »

hensbroek schreef:Dit mag de apotheker berekenen voor de handelingen die zij hiervoor moeten verrichten. Ik vind het schandalig, dat mij dit niet wordt verteld, als ik deze medicijnen ga halen.
U verwacht dat de apotheker en het personeel gratis zijn/haar werk doet en geen vaste lasten betaalt?

hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

Re: Cinnarizine 25 mg

Ongelezen bericht door hensbroek »

Als ik het gewoon koop, hebben zij toch ook hun werk eraan of niet soms. Het gaat erom dat je niet verteld wordt, dat je dit ook gewoon kan kopen,zonder recept, want nu kijkt zij ook in de computer of het wel gebruikt, mag worden bij de andere medicijnen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Cinnarizine 25 mg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dokter had het ook kunnen zeggen!


En idd nu kijken ze of het met andere medicatie kan,als je die hebt...

Gesloten