Hallo Elmos,
Sorry beetje een late reaktie, had een berichtje achter gelaten op (geloof)15 juli met de vraag over de hoogte van 60 mg.
Zit nu sinds vorige week op 40 binnen 4,5 week.
Best wel snel opgebouwd zoals je al schreef, maar het is goed te doen wbt de bijwerkingen.
Voel me soms een beetje "deuzig" en ipv de hele tijd maar ergens mee bezig te moeten zijn van mezelf om alles perfect te hebben zit ik nu op de bank of in de tuin en denk "het zal allemaal wel heb er nu geen zin in"
Dat is wel even schrikken hoor want daar kan ik normaal gesproken niet aan toegeven.
Voel me er ook wel enigszins ongemakkelijk bij maar tijdens de cognitieve gedragstherapie is me uitgelegd ik dat ook moet toelaten en dan maar eens kijken wat er met me gebeurd als ik laat liggen wat ik van mezelf zou moeten doen......
En zo gaan ze meer dingen uitlokken bij me, zie er als een berg tegenop!
Voorlopig blijf ik nog ff op 40 mg maar als blijkt dat ik mijn gedachtens niet de baas kan en enorm onrustig word dan kan 't alsnog verder op gehoogd worden.
Je vroeg me waar ik het voor kreeg, ik weet sinds 5 wk. dat ik last heb van obsesieve compulsieve gedrags stoornis (ocps) wat dat precies in houd mag je opzoeken via google
Wikky,
O jee jij bent er dus van aangekomen, hoop niet dat dat mij zal overkomen....Gelukkig reageerd niet iedereen er hetzelfde op dus hoop dat ik voor deze ene keer ook een beetje geluk zal hebben.
Ook ik drink geen alcohol, gebruik naast de cita ook nog wellbutrin 2x150 mg en concerta,56 mg alle 3 rotzooi waarop staat dat je er geen alcohol bij mag gebruiken.
Toch geprobeerd, 1 rose biertje, nou dat heb ik geweten heb er heel veel last van gehad en ben flink misselijk geweest.
Maar probeer het eens voorzichtig uit je merkt het volgens mij snel genoeg, en een drankje moet af en toe toch wel kunnen?
mario,
Heb je berichten gelezen en leef ontzettend met je mee, wat voel jij je vreselijk meid!
Herken er helaas ook wel een heleboel in hoor en zeker de schaamtegevoelens die daarbij horen.
Zo moet ik tijdens de cognitieve gedragstherapie mijn gedachten uitspreken die ik zelfs nog nooit tegen mijn man heb verteld uit schaamte.
Vind het dan ook heel moeilijk om dat nu wel tegen een vreemde te moeten vertellen, denk dan ook almaar 'wat zal ie wel niet van me denken"
Moet daar echt overheen stappen, kan wel iets verzinnen maar ik kom daar tenslotte om geholpen te worden, en na 4 mnd wachtlijst ben ik zo blij dat ik aan de beurt ben dat ik er veel voor over heb om weer een beetje blij te kunnen zijn met mezelf. Dat wordt ook wel tijd hè na iets van 20 jaar.......
Hoop dat jij goed geholpen bent door je huisarts, tis zo belangrijk dat je de juiste begeleiding hebt, die kunnen je maken maar ook breken.
Ik zou zeker niet op eigen houtje gaan experimenteren met de dosering, je moet toch op een gegeven moment goed ingesteld raken en als je steeds wisselt dan wordt het niet goed opgenomen in je bloedspiegel en heeft je arts nog geen duidelijk beeld of t zijn werk goed doet.
Veel sterkte!
groetjes Eef (ook uit 70!)