LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bokkie10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Lien,

Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat, en wat je zegt dat je sterker wordt is helemaal waar. Ik hoop dat het maandag goed zal gaan op het werk, mij heeft het zeker goed gedaan, want je bent dan weer met andere dingen bezig, in plaats van met jezelf. Ook wens ik je veel succes met het afbouwen.
Ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte houd.

Rinus,

Van pijn in de de borststreek heb ik geen last, wel van hartkloppingen en een snelle hartslag, maar als je het niet vertrouwd, ga dan naar de eerste hulp en laat je niet afschepen, het zal misschien helemaal niets zijn, maar dan is het toch beter om na te laten kijken.

Mariekje, ik denk niet dat je ooit weer de oude zult worden, want daarvoor is er teveel gebeurd, maar je zult er wel sterker uitkomen, zodat je in de toekomst beter met alles om kunt gaan.

Voor alle nieuwe op dit forum, de eerste periode is heel zwaar, maar je moet doorzetten, want op een gegeven moment gaat het beter.

Met mij gaat het wel lekker, dus ik denk dat ik op 10mg blijf zitten, meer heb ik op het moment niet nodig dus dat is wel fijn, vooral omdat ik waarschijnlijk altijd zal moeten gebruiken, en mocht het in de toekomst wat minder met me gaan, kan ik altijd nog ophogen, maar voorlopig hou ik het hierbij.

Tot de volgende keer maar weer,

Groetjes Angela

Mariekje

Ongelezen bericht door Mariekje »

Bedankt voor de reacties..

Ik gebruik nu ruim drie maanden citalopram 15mg (20mg werd ik stapelgek), maar heb het gevoel dat het niet echt werkzaam is. Ten tijde van de menstruatie heb ik erg veel last (angstiger en negatiever).. Ik heb zo'n gevoel dat mijn hormoonhuishouding niet op orde is. De rest van de maand functioneer ik wel normaal..Aanstaande donderdag moet ik voor controle naar het ziekenhuis ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.

Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat het resultaat oke was?
Functioneren jullie weer normaal in de maatschappij?
Is de angst en het vreemde gevoel in het hoofd compleet verdwenen?

Liefs

bokkie10

Hallo Lien,

Nou super meid dat je mag stoppen, ik wens je onwijs veel succes en ga ervoor ! :D Ik hoop zo dat het je gaat lukken.
Met mij gaat het nog steeds goed, dus dat is wel lekker.
Ik doe alles weer, ben niet angstig en paniekerig meer, dus dat is super.

Iedereen een fijn weekend.

Groetjes Angela

bokkie10

Ja Lien, steun heb je echt nodig, maar we sleuren je er wel doorheen hoor :lol: .
Nou we horen het wel hoe het met je gaat, in ieder geval veel succes en een fijn weekend.

Groetjes Angela

jor

Ongelezen bericht door jor »

_Lien_ schreef:Haaaaaiii,

Nou mijn eerste dag in het nieuwe jaar :)), al weer 28 jaartjes haha.
In ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat de medicijnen betreft is het toch fijn dat je nu kennelijk goed in je vel zit en ik zou zeggen, hou vol.
Jor

thanks54

Ongelezen bericht door thanks54 »

Hoi Lien, gefeliciteerd :D! Hopen dat het vooral een vrolijk jaar gaat worden voor je! Wel herkenbaar, wat je schrijft over die schokjes, had ik ook de eerste twee weken toen ik gestopt was met slikken. Best irritant, maar gaat wel weer over. Met mij gaat het trouwens prima, kan het leven weer helemaal met met citalopram! Ik heb nog steeds geen hogere dosis nodig (nu 20 mg), dus daar word ik wel vrolijk van.
Groetjes en geniet van je weekend!

bokkie10

Hallo allemaal,

Lien gefeliciteerd met je verjaardag, we zijn bijna gelijk jarig, ik ben afgelopen dinsdag 37 jaar geworden :lol: (wel een paar jaartjes ouder dan jij, maar toch nog een jonge blom hahaha )
Fijn dat het zo goed gaat zonder cita, ga zo door zou ik zeggen.

Thanks,

Goed om te horen dat het met jou ook weer zo lekker gaat, ik voel me ook prima hoor, al ben ik inmiddels wel naar 15mg gegaan, had namelijk weer een beetje last van m'n hyperventilatie, niet heel erg hoor maar ben wel omhoog gegaan.

Nou iedereen een fijn weekend gewenst en tot de volgende keer.

Groetjes Angela

bokkie10

Hai Lien,

Het gaat wel goed, heb weinig last van het ophogen.
Heb nu meer last van m'n oren want heb een oorontsteking :roll: , maarja gaat ook wel weer over. Hoop dat het met jou ook allemaal goed gaat.

Gr Angela

sonnetje

Ongelezen bericht door sonnetje »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik slik al sinds 2004 20 mg citalopram. In begin ook een hoop bijwerkingen. Het is daarna 6 jaar goed gegaan. Genoot van mijn leventje. Vorig jaar ben ik aan het afbouwen geweest van 20 naar 10. Ging in eerste instantie best goed. Ik was in juni begonnen met afbouwen tot oktober. Maar in november kreeg ik ineens tijdens mijn menstruatie een behoorlijke angst en paniek aanval. Ik ben toen zelfs opgenomen geweest, omdat ik anders bang was mezelf wat aan te doen. (dat heb ik nl ook in 2004 gehad) Na menstruatie was het weer over. Ik ben toen wel gelijk weer met 20 mg begonnen. Helaas kreeg ik in december weer zo'n aanval tijdens mijn menstruatie. In januari weer. Toen ben ik aan de pil begonnen, maar 6 dagen erna kreeg ik een angstaanval en ben toe gelijk gestopt met de pil. Ik ben toen gelijk begonnen met 10 mg erbij. dus nu 30 mg. Helaas kreeg ik met stoppen van de pil weer een aanval.

Ik zit dus nu sinds 3 weken op 30 mg. Maar ik heb het gevoel dat de bijwerkingen niet minder worden. Elke ochtend heb ik een zwaren aanval. met paniek en niet meer willen. In de loop van de ochtend zakt het ietsje af en later op de middag begint het weer. En 's avonds zakt het weer. Ik ga nu de 4e week in. Het zou toch nu een beetje moeten zakke die bijwerkinge. Over een week krijg ik weer mijn menstruatie. En ik ben er als de dood voor. Zo bang dat ik dat niet ga redden.

Stoppen met die 10 durf ik niet. bang dat ik dan er helemaal niet meer uitkom. Weet iemand of het normaal is dat je zolang last kan krijgen van bijwerkingen? Hoe lang kan dit duren? Ik weet dat de citralopram pas na ongeveer 6 tot 8 weken werkt. Maar kan de bijwerkingen ook zo lang duren? Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet? ;-) Ik weet niet of ik dit nog langer trek zo. Wist ik maar of het beter gaat worden. :(

bokkie10

Hallo Sonnetje,

Ik ben op het moment ook aan het ophogen, en heb nu ook al een aantal weken dat ik me minder voel door de bijwerkingen, dat is normaal volgens mij, bij iedere ophoging heb je daar last van.
Ook rond de menstruatie gaat het minder, maar ik slik daarom de pil gewoon een aantal maanden door, zodat ik er minder last van heb. Kan geen kwaad volgens de huisarts. Misschien een idee voor jou, overleg het eens met je huisarts. Ik wens je veel sterkte.

Lien hoe is het met je :?: :?: , nog steeds alles goed :lol:
Ik hoop het wel voor je.

Thanks, hoe is het met jou :?: :?:

Nou ik hoor het wel weer

Groetjes Angela

sonnetje

Wat bedoel je met aantal weken? Zijn er mensen die ook langer dan 3 of 4 weken last hebben van bijwerkingen? Ik ben steeds bang dat ik hier nooit uit kom. Ik ben ook akelig tegen mijn zoontje. Ik ben zo bang dat ik mijn gezinnetje hierdoor kwijt raak. Ik trek dit niet meer :( :( :(
wanneer stopt dit. Volgende week begint ook nog mijn menstruatie en dan voel ik me nog erger. Daar kom ik nooit doorheen. :( :( :(
Als die bijwerkingen nou eens minder werden. Constant ben ik bang en paniekerig. Depressief. Niets lukt me.

bokkie10

Hallo Sonnetje,

Ik heb die bijwerkingen nu zo'n 2 en een halve week, maar het is voor iedereen anders, de een heeft er totaal geen last van en de ander heel veel, ik heb de eerste week totaal geen last van bijwerkingen gehad, maar de tweede week wel.
Misschien duurt het bij jou allemaal wel wat langer, wat zegt je huisarts/ psych hiervan? Misschien ben je wel te snel naar 30mg gegaan.
Ik hoop dat je er doorheen komt, want je moet volhouden hoor!
Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Groetjes Angela

sonnetje

Dankjewel Angela!

Ik sliktje al jaren 20 mg. En nu 3weken 10 erbij. Ik dacht dat het wel zou meevallen aangezien ik al zo lang slik en 10 niet veel is. Op moment loop ik niet bij een psych. Mijn huisarts heb ik momentueel weinig vertrouwen in. (zucht) Ik zit te denken, dat als het over een week niet minder is, ik een stapje terug ga doen naar 25 ipv 30.

pfff moeilijk hoor! Kon iemand mij maar vertellen of ik het goed doe en dit overgaat.

Jij ook heel veel sterkte!
Het is hier wel erg rustig? Jammer. Waarschijnlijk gaat het dan beter met ze.

liefs sonja

bokkie10

Hallo Sonja,

Ik heb ook altijd 20mg geslikt, maar toen ik weer moest beginnen, ben ik expres met 10mg gestart en na een week of 8 opgehoogd naar 15mg dit in verband met de bijwerkingen.
Ik kan je niet zeggen of je het goed doet of niet, maar dat het uiteindelijk beter zal gaan weet ik wel, en jij ook, kijk maar eens terug naar de jaren dat je je wel goed voelde met de citalopram, toen heeft het je ook geholpen, maar het heeft gewoon tijd nodig om allemaal in te werken, en dit is niet makkelijk, maar je moet even door deze moeilijke periode heen, hoe erg dat ook is. :(
En ja het is tegenwoordig wel heel rustig hier, dat is wel een goed teken, maar voor jou zou het nu beter zijn als meer mensen je steunde om deze moeilijke periode door te komen.
Maar kop op meid de schouders er weer onder, en ik probeer je er wel doorheen te trekken hoor! Je staat niet alleen.

Groetjes Angela

sonnetje

Dankjewel lieve Angela!

Vind het erg fijn dat ik er met iemand over kan hebben die ook citalopram slikt. Tot nu toe kom ik ze weinig tegen. Ik zal zo blij zijn als ik me weer beter voel.

Moet je uiteindelijk weer terug naar de 20?
Hopelijk kunnen we elkaar de komende weekjes steunen hier!

liefs Sonja

bokkie10

Hallo Sonja,

Ik kijk eerst de 15mg even aan, en zonodig ga ik dan naar de 20mg, maar als dit goed werkt blijf ik lekker op 15mg hangen.
En de komende weken sleuren we elkaar er wel doorheen, want het is erg fijn als het even niet lekker gaat, dat er dan even naar je geluisterd word, dat doet je toch goed.

Groetjes Angela

Daniël

Ongelezen bericht door Daniël »

Hallo allemaal,

Ik lees dit form nu al een paar weken, helpt me een beetje om me er doorheen te vechten! Ik gebruik nu al meer dan een jaar citalopram afgelopen zomer dacht ik dat ik wel van 60 mg terug naar 40 mg kon. Alles ging goed niet veel last van afkickverschijnselen. Eind November vond ik dat ik wel van 40mg naar 20mg kon gaan! (dit allemaal alleen zonder arts, ik weet het super dom) Heb het een week volgehouden op 20mg toen het goed mis ging!! Ben toen weer terug gegaan naar 30mg voor een week en een week later weer op 40mg maar de angst en onrust ging maar nier over!

21 Januari kon ik eindelijk weer terecht bij mijn arts, die zei dat ik weer terug moet naar 60mg in stapjes van 2, zit nu alweer 18 dagen op 50mg maar het wordt maar niet beter. Het begint met een naar gevoel in mijn maag en krijg het dan heel warm zweten hartslag gaat omhoog wordt misselijk een en al paniek, kan dan helemaal niets meer en weet ook niet waar ik het zoeken moet!

Het raarste vind ik nog wel dat toen ik voor het eerste begon met citalopram (meer dan een jaar geleden) ik geen last van bijwerking had, maar nu heb ik ze allemaal. Er zijn dagen dat ik me zo slecht voel dat ik alleen maar aan zelfmoord kan denken als uitweg uit deze hel!

Kan iemand mij vertellen hoelang de bijwerkingen bij jullie duurde??

Vriendelijke Groet,
Daniël

sonnetje

Hey Daniël, ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik weet niet hoelang het duur voor de bijwerkingen weg zijn. Bij de één duurt het 2 weken en de ander langer. Precies weet ik niet, want dat wou ik juist ook zo graag weten. Ik hoop dat je er door komt! Houd de moed!

Ik zelf ben vorig jaar ook aan het minderen geweest en ging het tijdens mijn menstruatie mis. Dus ben ik ook weer terug naar 20 mg gegaan. 18 januari ben ik met 10mg erbij begonnen. En heb nu na drie weken nog last van bijwerkingen. Wordt er niet goed van. En inderdaad de neiging om niet meer te willen leven.

Ik zie dat je ook bijna op 3 weken zit. Hopelijk gaat het snel beter voor ons in de 4e week. Niet opgeven hoor! Proberen we er samen doorheen te komen goed?

liefs Sonja

Daniël

Ongelezen bericht door Daniël »

Hey Sonja,

Bedankt voor je berichtje!

Het gaat vandaag ietsje beter dan het weekend, alleen ben ik wel de hele dag bezig met hoe voel ik me nu en de angst om me weer slechter te voelen! Ik weet dat er meer mensen zijn die het hebben en dat helpt ook. Alleen als ik me zo slecht voel kan ik niet stopen met negatieve gedachten en zorgen maken! Het lukt me dan gewoon niet meer om aan iets positief te denken!

Je ligt 3 dagen voor op mij, dus rond dezelfde tijd zullen we ons hopelijk beter gaan voelen!

Groetjes Daniël

sonnetje

Ja dat gevoel heb ik ook precies. Vorige week ging het eigenlijk wel iets beter met me, maar sinds van weekend is het echt zwaar. En vandaag ben ik niet vooruit te slepen. Ik heb een half broodje kunnen uiten. constant denken wanneer stopt dit, wanneer voel ik me beter, die bijwerkingen zouden toch al weg moeten zijn. En bang voor angst. Pff het houdt niet op. Al zou ik elke dag een klein stukje kunnen merken dat het beter gaat, dan houd je de moet een beetje in. pfff! Hopelijk heb ik morgen een betere dag. Heb net maar een halve oxezepam genomen. Eerste keer dat ik het inneem. Vindt het eigenlijk maar niets, maar goed, als het even werkt. Als je eenmaal dat malen hebt en inderdaad gewoon niet lekker voelt is het zo moeilijk om iets te doen en iets positiefs te gaan doen.

Ik hoop dat het komende week voor ons beter gaat worden. En hopelijk zijn er mensen hier op het forum die misschien wat meer kan vertellen over lange bijwerkingen?
We proberen elkaar er boven te houden!

liefs sonja

Gesloten