LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Heb huisarts gebeld en oxazepam gekregen.
Hopelijk gaat het dan beter!

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Hoi ronv,
Jammer dat je weer moet beginnen,maar...wees blij dat er medicijnen zijn tegen deze klachten toch?
Ik had bij 20 mg ook heftige bijwerkingen hoor!
Ben de eerste week kotsmisselijkgeweest,vooral s ochtends.
Nu moet ik naar 30 mg eigenlijk durf ik dat weer niet.
En je weet het,de klachten waartegen je dit slikt kunnen de eerste weken verergeren he?
Niet om je de put in te praten maar om je voor te bereiden,als het niet gaat gewoon hier spuien hoor.
We zijn er om elkaar te helpen.
Het zonnetje gaat echt weer een keer schijnen hoor :wink:
Hoi bastianne, heerlijk al de reactie's, ja het is helaas niet anders ik ben wel blij dat het er is ja. Ik weet idd dat de eerste weken de klachten verergeren uit mijn eerdere ervaring met dit medicijn.
Ik hoop idd dat het zonnetje weer gaat schijnen daar ben ik wel aan toe pfff.
Ben wel blij dat ik hier erover kan praten/schrijven etc..
Hoe voel jij je op het moment? Ja elke verhoging is weer angst voor de eventuele bijwerkingen, maar bedenk dat het je weer zal gaan helpen, al is het op dat moment moeilijk voor te stellen.

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

[quote="wikky"]hallo allemaal,
ron,wat kun je je toch ellendig voelen hè als je last hebt van depressies en vooral die hypochondrische klachten komen me heel bekend voor.
mennnnnnnn ik heb in mijn gedachten al van alles gemankeerd en na onderzoek bleek alles goed te zijn..

Hoi wikky,

Je kan je idd heel erg ellendig voelen van de depressie/hypochondrie en alle klachten daarbij. Ook al heel veel onderzoeken gehad en volgens de artsen ben ik "zo gezond als het maar kan" pfff ja hoor :?
Hoe gaat het verloop met jou en de medicatie? Ik zit nu op de tweede dag met 1 druppel per dag, langzame opbouw ivm angst bijwerkingen. :oops:

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi allemaal,

Even een update welke ik elke dag bij wil houden.

Vandaag de 2e dag Cipramil (1 druppel=2mg pd) gister begonnen en bizar goede dag gehad raar maar waar, vannochtend "beter" uitgeslapen wakker geworden :? nu op het moment dubbele gevoelens, beetje hoofdpijn en diaree.
Vanavond Fysio voor de nek- en rugspieren en tevens ontspanningsoefeningen.

Op naar morgen en kijken wat de "dag" (lees Cipramil) dan weer brengt, toch nog steeds wel angstig ervoor hoor. :roll:

p.s. vandaag lees ik hier regelmatig

Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

bastianne schreef:Heb huisarts gebeld en oxazepam gekregen.
Hopelijk gaat het dan beter!
bastianne ik ben blij dat het :idea: lichtje bij jou is gaan branden :!:
ik weet wel zeker dat je je een stuk fijner gaat voelen met de oxazepammetjes.
ik neem ook maar 2a3 keer per dag een halve(dus 5 mg)en dat haalt de ergste angst weg..
ik hoop dat jij je snel beter gaat voelen hoor..
mag ik vragen wat er voor erg gebeurd is in jullie dorp,of ben ik dan te nieuwsgierig whahaha
als je het niet wil vertellen,ook even goede vrienden hoor :D
ronv schreef:.

Hoi wikky,

Je kan je idd heel erg ellendig voelen van de depressie/hypochondrie en alle klachten daarbij. Ook al heel veel onderzoeken gehad en volgens de artsen ben ik "zo gezond als het maar kan" pfff ja hoor :?
Hoe gaat het verloop met jou en de medicatie? Ik zit nu op de tweede dag met 1 druppel per dag, langzame opbouw ivm angst bijwerkingen. :oops:

Gr, Ron
ha ron,ik zit nu op 20 mg,ik ben begonnen met 10 en na 2 weken naar 15 en nu zit ik sinds 11 dagen op 20 mg en vrijdag dan moet ik weer terug komen bij de huisarts...
ik heb alleen de pech dat ik er nu weer migraine aanvallen bij heb pppfff
ik heb net een maxalt pilletje genomen voor de migraine,maar eigenlijk mogen die 2 medicijnen niet bij elkaar omdat de kans dan groter is om te veel serotonine in de hersenen te krijgen,maar ik kan het nu even niet erbij hebben hoor die vreselijke hoofdpijn ppff
gisteren heeft mijn psycholoog gebeld dat ik een afspraak moet maken met een psychiater hier in het dorp,want dan kan hij precies uitzoeken of het nu wel of niet schadelijk is als ik die 2 medicijnen samen nodig heb...jaja dat heb ik dus er ook nog bij...

ik ga nu ffe liggen,even de maxalt in laten werken...toe laterssssssssssssss

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

ha ron,ik zit nu op 20 mg,ik ben begonnen met 10 en na 2 weken naar 15 en nu zit ik sinds 11 dagen op 20 mg en vrijdag dan moet ik weer terug komen bij de huisarts...
ik heb alleen de pech dat ik er nu weer migraine aanvallen bij heb pppfff
ik heb net een maxalt pilletje genomen voor de migraine,maar eigenlijk mogen die 2 medicijnen niet bij elkaar omdat de kans dan groter is om te veel serotonine in de hersenen te krijgen,maar ik kan het nu even niet erbij hebben hoor die vreselijke hoofdpijn ppff
gisteren heeft mijn psycholoog gebeld dat ik een afspraak moet maken met een psychiater hier in het dorp,want dan kan hij precies uitzoeken of het nu wel of niet schadelijk is als ik die 2 medicijnen samen nodig heb...jaja dat heb ik dus er ook nog bij...

ik ga nu ffe liggen,even de maxalt in laten werken...toe laterssssssssssssss
Hoi wikky,

Naar voor je hoor ook nog die migraine aanvallen erbij pff, hoop dat de maxalt verlichting voor je brengt. Wel even goed laten informeren hoor met die 2 medicijnen bij elkaar! Kan mij geen migraine voorstellen (gelukkig) alleen kamp ik al maanden met, zoals ze het noemen "spanningshoofdpijn" pfff.
Hoelang ben jij in totaal al bezig met de Cipramil dan? En wanneer merkte jij voor het eerst dat de zon weer ging schijnen? Heb het vast wel gelezen hoor, maar geheugen als een vergiet :oops: .
Ben wel erg blij met dit forum hier :)
Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ha ron,ik ben morgen 5 weken bezig met citolapram..
ik heb het eerder 3 jaar geslikt en was eind januari helemaal gestopt door langzaam af te bouwen,maar na 3 maanden weer helemaal terug bij af ppff
dus toch maar weer begonnen met die citalopram en nu stop ik NOOIT meer...
ik voelde na zo`n 3 weken toch al wel wat verlichting maar ik gebruik er wel oxazepam bij hoor,dat verlicht de bijwerkingen een beetje..
dus morgen ben ik 5 weken onderweg,maar ik vind het wel langer duren als toen ik de 1e keer begon met de cita`s.
maar we gaan er vanuit dat het allemaal weer goed komt!
ik merk dat het iedere dag een stukje beter gaat nu,ik heb nu meer goede als kwade dagen :)
alleen die migraine gooit weer eens roet in het eten :evil:
maar ook dat gaat weer over :lol:

groetjesssssssss

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

hey wikky en ron

wel fijn dat jullie in ieder geval al weten van de eerste keer dat ze echt gaan werken.
dat moet een goede stimulans zijn.
ik hoop dat je gauw van je hoofdpijn af bent want dat kan je er nu toch echt niet bij gebruiken.

ron toen je ze de eerste keer gebruikte wanneer gingen ze toen aan slaan , en voelde je je toen echt goed.
ik lees dat jou geheugen je ook in de steek laat , word dat beter als de pillen aan slaan ?

mijn moeder is gisteravond begonnen met 30 mg (10 mg verhoogd) en ze heeft nu de langwerkende seroquel er bij 50 mg , ik heb ze net even gebeld maar ze voelde zich erg duf in haar hoofd .

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

dochter38 schreef:hey wikky en ron

wel fijn dat jullie in ieder geval al weten van de eerste keer dat ze echt gaan werken.
dat moet een goede stimulans zijn.
ik hoop dat je gauw van je hoofdpijn af bent want dat kan je er nu toch echt niet bij gebruiken.

ron toen je ze de eerste keer gebruikte wanneer gingen ze toen aan slaan , en voelde je je toen echt goed.
ik lees dat jou geheugen je ook in de steek laat , word dat beter als de pillen aan slaan ?

mijn moeder is gisteravond begonnen met 30 mg (10 mg verhoogd) en ze heeft nu de langwerkende seroquel er bij 50 mg , ik heb ze net even gebeld maar ze voelde zich erg duf in haar hoofd .
Hoi dochter38,

Ja de eerste keer werkte de Cipramil bij mij echt perfect er ging weer een wereld open toen voor mij, hoop echt dat het nu ook weer gebeurd.
Ik heb er al vaker aan terug gedacht over het wanneer aanslaan toen, volgens mij kwam dit na ongeveer 1 a 1,5 maand maar zeker weten doe ik het niet meer. Ik zat toen uiteindelijk op een standaard dosering van 40mg pd wat voor mij de juiste dosering bleek te zijn.
Hoelang is jouw moeder nu bezig dan? En vanaf welke dosering heeft ze het opgebouwd dan? Even het volgende opgezocht :arrow: Seroquel behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Rare combi mede omdat Cipramil juist zorgt dat de serotonine langzamer afgebroken wordt :?:

Gr, Ron

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

mijn moeder slikte de eerste 2 weken 10 mg , 6 weken 20 mg en nu sinds gister 30 mg ,dus ze slikt nu in totaal 8 weken en een paar dagen .
en nu sinds ruim een week seroquel er bij en dat is voor de onrust die ze heel erg heeft en de oxacepam hielp daar niet meer tegen ,me moeder had ook weinig eetlust en viel erg veel af .
me moeder heeft geen last van psycoses daarom heeft ze ook een lichte dosering , mensen die last hebebn van psycoses die krijgen 300 600 800 mg per dag.

verder heeft ze af en toe wel eens een opleving maar toch te weinig vandaar dat hij haar opgehoogd heeft .
ze zegt ook vaak de wereld kijtk zo anders ,zo somber of je een sluier voor je gezicht heb ..herkennen jullie dat ook ?

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

dochter38 schreef:mijn moeder slikte de eerste 2 weken 10 mg , 6 weken 20 mg en nu sinds gister 30 mg ,dus ze slikt nu in totaal 8 weken en een paar dagen .
en nu sinds ruim een week seroquel er bij en dat is voor de onrust die ze heel erg heeft en de oxacepam hielp daar niet meer tegen ,me moeder had ook weinig eetlust en viel erg veel af .
me moeder heeft geen last van psycoses daarom heeft ze ook een lichte dosering , mensen die last hebebn van psycoses die krijgen 300 600 800 mg per dag.

verder heeft ze af en toe wel eens een opleving maar toch te weinig vandaar dat hij haar opgehoogd heeft .
ze zegt ook vaak de wereld kijtk zo anders ,zo somber of je een sluier voor je gezicht heb ..herkennen jullie dat ook ?
Hoi dochter38,

Dat van die sluier herken ik niet nee, wel het sombere natuurlijk, maar dan meer een soort van tunnelzicht, zo van "ben ik hier alleen ofzo" alles gaat langs je heen.
Hoop dat het een beetje gaat werken voor haar, by the way trek jij het allemaal wel zo :?:
Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi,

dochter,dat van die sluier herken ik ook niet,ik had meer angst en paniek en hypochondrische klachten zoals bang zijn om iets ernstigs te mankeren en na ieder onderzoek bleek ik niks te mankeren,weet je wel :x

mijn migraine is weer wegzakt,dus ik kan er weer even tegenaan whaha (lang leve de migraine pillen)

ik ben vanmiddag even naar de fysio geweest en die heeft mijn nek goed gemasseerd,want ik had al vanaf vrijdag pijnlijke spieren in mijn nek/achterhoofd..
ik moet nu wat oefeningen doen om mijn spieren los te houden!

las ik dat bij jou Ron,dat je een ontspanningsmassage krijgt vanavond?
ik weet het niet meer,maar dat lijkt me heerlijk,ik zal ook eens informeren waar ze dat doen hier bij ons...

bastianne,heb je de oxa al ingenomen?
ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat?

groetjes allemaal :wink:

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

wikky schreef:hoi hoi,
las ik dat bij jou Ron,dat je een ontspanningsmassage krijgt vanavond?
ik weet het niet meer,maar dat lijkt me heerlijk,ik zal ook eens informeren waar ze dat doen hier bij ons...
groetjes allemaal :wink:
Hoi wikky,

Krijg vanavond een massage bij de fysio van de nek- en rugspieren, denk hetzelfde als bij jouw gedaan is. Daarna geeft ze wat ontspanningsoefeningen.
Deze behandeling krijg ik ivm mijn "spanningshoofdpijn" en die ontspanningsoefeningen zijn voor die spiergroep, maar ook oefeningen tegen de chronische hyperventilatie, zoals ademhalingsoefeningen.
En tja tegelijkertijd gebruik ik het ook als praatsessie, ze noemen mijn behandelaar "psychosomatische fysiotherapeute" schijnt nieuw te zijn, maar werkt wel.

Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

oh dat heb ik ook eens gehad,psychosomatische fysiotherapie..dat is inderdaad met ontspanningsoefeningen,dat helpt wel hè,tenminste bij mij toen wel.
ik heb dat 3 jaar geleden gehad toen ik voor het eerst citalopram ging gebruiken.
hyperventilatie heb ik gelukkig niet (ffe afkloppen hihi)
dat heb ik vroeger wel eens gehad,na mijn 1e bevalling,maar dan voel je je ook niet happy hoor,ik liep overal heen met mijn pastic zakje bah bah

ik had even gegoocheld om te kijken wat zo`n ontspannings-massage kost,dat is duur,dat kost 46 euro voor 55 minuten..
en als je er hammam doet dan kost het 71 euro pppfff
maar ik ga het wel een keer doen,dat staat vast,ik trakteer mezelf daar gewoon op,dat heb ik wel verdiend :lol:

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

wikky schreef:oh dat heb ik ook eens gehad,psychosomatische fysiotherapie..dat is inderdaad met ontspanningsoefeningen,dat helpt wel hè,tenminste bij mij toen wel.
ik heb dat 3 jaar geleden gehad toen ik voor het eerst citalopram ging gebruiken.
hyperventilatie heb ik gelukkig niet (ffe afkloppen hihi)
dat heb ik vroeger wel eens gehad,na mijn 1e bevalling,maar dan voel je je ook niet happy hoor,ik liep overal heen met mijn pastic zakje bah bah

ik had even gegoocheld om te kijken wat zo`n ontspannings-massage kost,dat is duur,dat kost 46 euro voor 55 minuten..
en als je er hammam doet dan kost het 71 euro pppfff
maar ik ga het wel een keer doen,dat staat vast,ik trakteer mezelf daar gewoon op,dat heb ik wel verdiend :lol:
Hoi wikky,

Gelijk heb je hoor mag jezelf best wel eens een keer trakteren.
Ik ga vanavond voor de 3e keer, maar ik moet zeggen het helpt me wel ja al was het alleen maar de aandacht en weer ff met iemand anders praten die er weer op een andere manier tegen aan kijkt. Helaas ben ik dit jaar wel bijna door mijn max. aantal behandelingen heen welke door z&z vergoed worden :cry: ze zouden dit voor mensen zoals ons onbeperkt moeten vergoeden :wink:
Ik heb geen last van acute hypven maar van de chronische variant dit uit zich in bijv. snachts wakker worden en liggen hijgen als een paard pfff heel vervelend.

Gr, Ron

Up & Down
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2011 14:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Up & Down »

Heey allemaal,

Voor mij was het weer even geleden. Mooi hoe jullie elkaar er door heen slepen met al die rare bijwerkingen. Ik zit inmiddels 3 dagen op 40 mg. Ik merk dat ik veel moet gapen en ik slaap als een roosje. Maar om in de structuur te blijven toch op tijd naar bed en op tijd op. Vorige week sauna was heerlijk, dat doet toch echt goed! Ik heb met de psychiater afgesproken hem over een maand weer te zien en op 40 te blijven zitten.

Morgen heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over eventueel nog een paar uurtjes werken voor de zomervakantie. Ik ben benieuwd. Moet zeggen dat ik het afstand nemen van het werk wel even heel erg lekker heb gevonden. Ik zie dan ook wel een beetje op tegen het gesprek. Kom daar toch weer mensen tegen en die willen dan weten hoe het gaat... Ik ben aan het leren om niet teveel te vertellen aan iedereen. Morgen kan ik het oefenen! :D

Wikki, ik ben heel benieuwd naar de info over Maxalt en Citalopram. Ik heb heeeeeeel af en toe ook migraine en heb daar ook Maxalt voor in mijn tas. Ik wist dat het niet goed samen gaat ivm seratonine. Dus hoor graag wat de psychiater er over gezegd heeft. Die van mij geeft aan dat indien nodig wel kan en dat je er hooguit suffer van kan worden. Nou, als ik een aanval heb wil ik wel totaal van de wereld zijn, haha! Gelukkig is het al lang geleden.

Lees jullie allemaal later weer!

Liefs Up & Down

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi up&down,

Ik zag jou ook regelmatig voorbij komen tijdens mijn zoektocht op dit forum en vraag mij af hoe het verloop bij jou is geweest met de Cipramil :?: mede ook doordat ik wel las dat je het ook moeilijk had met het opbouwen van de Cipramil.

Wanneer merkte jij verbetering en hoe is het nu bijvoorbeeld :?:
Het is zo belangrijk om eerlijke info hierover te krijgen, waardoor het makkelijker wordt voor beginners om door te blijven zetten.

Gr, Ron

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Heb net mn eerts eoxa in genomen ben benieuwd,of ik stoned wordt :wink:

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ik vind het hier steeds gezelliger worden :lol:


bastianne,hoe veel oxazepam heb je genomen?
eerst maar even met halfjes proberen denk ik,want je weet niet hoe je erop reageert,stel je toch eens voor dat je ineens in slaap valt whahahaha

ha up en down,leuk dat je er ook weer bent!
het is toch wat hè met die maxalt en die citalopram,ik ben ook benieuwd wat de psychiater gaat zeggen,maar ik kan die maxalt echt niet missen :?
ik gebruik er ooit 3 a 4 in de week,maar ik leef nog wel hihi..
heb jij er moeite mee om het tegen anderen te zeggen,ikke niet hoor,ik vertel het tegen jan en alleman,dan weten ze meteen hoe het in elkaar zit :P

ik heb vandaag zo`n fijne dag gehad,(ondanks de migraineaanval)ik heb zelfs maar een halve oxazepam nodig gehad tot nog toe dan :D
zie je wel dat het afnemen van de oxazepam al toe gaat nemen,duhhhhhhhhhh hoe schrijf ik dit nu weer whahahaha)
morgen ben ik 5 weken bezig en nu begin ik steeds beter te merken dat het gaat werken,en daarom grijp ik ook minder naar die oxazepam...
ik ben echt goed :roll: :!:


samen komen we er wel...

liefs wikky :wink:

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

Ron, ik heb een doorlopende machtiging voor fysio therapie en dan mag je zo vaak gaan als je wil,ik ben bij v.g.z verzekerd.
ik heb al 10 jaar zo`n machtiging voor mijn nek/schouders/rug (chronische artritiden noemen ze dat)
ik zou echt niet meer zonder kunnen...

Gesloten