LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Hallo ik begrijp hier niks van .
Ga eens terug lezen ze steunen elkaar allemaal hier
En vragen elkaar van alles wat doe ik dan verkeerd
Ik vind dit nou nergens op slaan sorry hoor
Gr yvonne

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jolijn »

beertje2013 schreef:Hallo ik begrijp hier niks van .
Ga eens terug lezen ze steunen elkaar allemaal hier
En vragen elkaar van alles wat doe ik dan verkeerd
Ik vind dit nou nergens op slaan sorry hoor
Gr yvonne
Hier slaat het op:


TROS Radar » 26 maart 2013 11:19
Geachte forumgebruikers, chatten is niet toegestaan op dit forum (zie gedragsregels). Kletsen kan via PB, topics zijn om in te discussiëren.


Daarna is er niet zoveel meer geschreven.
'Ze' hebben blijkbaar niet zoveel zin meer om hier te reageren.
Je kunt daar wel om blijven vragen, maar ook de tip van @rozemarijntje

03 aug 2013 15:45
Als je terug leest ergs ,heb ik een link gezet,over een forum ,met mensen met anti deprissivia,


ter harte nemen en op een ander forum ervaringen lezen en uitwisselen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
rozemarijntje schreef:Doe da dan op zo,n forum,heb je ook reactie van moderatie gelezen? Dat je hier niet mag chatten,zou dan even terug lezen.blijkbaar is er nu geen interesse,en op zo,n forum zitten tich mensen als u..

Maar als je niet wilt houd het op....let wel,dit is een consumenten forum niet medisch,

Waarom dit antwoord?? Ze vinden elkaar hier toch?
Nou wat jolijn schrijft ciske,misschien ook even terug lezen waarom. Ik dan zoiets schrijf :wink:
Daar zitten zoveel mensen ,hier blijkbaar niet en als je nu wilt praten,ga je naar zo,n forum...beertje had allang de verhaal ergens kunnen doen maar volgens mij niet de moeite om de link nog even te zoeken,,
Of googlen depressief forum zoiets??kom je veel tegen
ik bedoelde het niet rot ,o komt het bericht ook niet over !!,

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ciske »

Of googlen depressief forum zoiets??kom je veel tegen
Lijkt mij dat mensen op zo'n forum niet echt vrolijker worden. :wink:
En dat je het niet rot bedoelt weet ik rozemarijntje, maar alsnog laat die mensen lekker ervaringen delen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ciske snap ik,maar er is niemand waarze mee kan praten en als ze nu wil praten ,ga naar een forum dan..anders zit beertje misschien hier in sept nog te wachten snap je??...vakantietijd,ze wil nu graag reactie er komt niemand...dus...geef ik hint...als je wilt praten...probeer daar...is het niks oke..maar ff kijken? :wink:

@ beertje snap je echt wel..maar nou ja wat ik tegen ciske zeg..

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

topics zijn om te discuseren,nou komop met die verhalen,dan kunnen we misschien lekker dicuseren :D
ik zelf kom al vele jaren op dit forum en we hebben elkaar onderling heel goed kunnen helpen...
ik gebruik citalopam al heel veel jaren en ik kan vertellen dat ik er nooit maar dan ook nooit meer mee ga stoppen :!: :!:
ik heb het eerst een aantal jaren gebruikt en wilde heel langzaam afbouwen omdat de neuroloog dat zo wilde hebben i.v.m migrainemiddelen die ik slik,en die middelen kunnen niet samen met citplapram..
dus ik ben toen heel netjes af aan het bouwen gegaan en dat duurde maanden lang,steeds ging het nog goed totdat ik helemaal was gestopt,sjong sjonge zeg,ik dacht dat ik echt gek aan het worden was..
nadat ik 3 maanden gestopt was ben ik in overleg weer begonnen en ik had het geluk dat het bij toch aan sloeg,want vaak is het zo dat de 2e keer dat je er aan begint het niet meer helpt..
ik heb heel rustig opgebouwd en elke keer als ik meer nam dan kreeg ik wel wat bijwerkingen maar daar gebruikte ik oxazepam voor..
ik ben uiteindelijk op 30mg blijven steken en daar voel ik me goed bij.
de 1e keer dat ik citolapram nam ben ik blijven steken op 20mg...
dus ik gebruik nu al weer een jaar of 4 citolapram 30mg en dat ben ik van plan om altijd te blijven gebruiken want ik wil me nooit zo angstig en depressief voelen als toen!
af en toe zou ik willen dat ik terug kon naar 20mg maar dat durf ik niet te proberen want ik ben veel te bang voor een terugval!
dus als je vragen hebt,stel ze gerust :wink:
ik kan alleen vanavond niet antwoorden omdat we naar een bruiloft moeten,maar zo gauw ik kan kom ik hier lezen!!
ik wens jullie allemaal een fijn weekend :) gr

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Dank.je wel.wikky voor je reactie.
Ik.heb heel.veel.bijwerkingen zoals je hebt kunnen lezen.
Maar ik ben ook een beetje oufer dan jij denk ik .
Ik.ben nml al 54 jaar maar heb het heel.moeilijk.
Ik geloof dat hier geen mensen zitten van deze leeftijd
Bedankt in ieder geval
Gr yvonne

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

beertje/yvonne,ik ben ook 54 jaar,nou nog ffe dan,de 22e word ik 55 dus dan ben ik denk ik de oudste van het hele stel hier haha
heb jij nog zo`n last van de bijwerkingen,hoe lang ben je nu bezig,je hebt het vast geschreven,maar dan moet ik gaan zoeken..
ik heb ook veel last gehad van bijwerkingen in de vorm van angstig zijn en paniekerig,huilbuien en trillen,maar na een week of 8 mag ik pas zeggen dat het echt beter ging met me..,maar ik ben wel 14 kilo aangekomen in de loop der jaren van de citalopram ppfff,dat is minder leuk maar dat ik me nu goed voel is me veel meer waard dan dat gewicht,dan maar wat dikker....
tot latersssssssssssssss

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Hoi wikky
Ik slik ze sinds gisteten 2wk
Ik voel me nog steeds rot vooral dat gevoel in me hoofd wil.maar niet minderen en dat nergens zin in hebben alles is me te veel.
Ben de hele dag alleen me man werkt en komt pas om 5uur thuis
Ik merk wel dat de zweetaanvallen minder worden.
Masr echt beter gaat het nog niet ik ben het zo zat .
Kom wel buiten omdat het moet ik heb een hondje wat nasr buiten moet maar zit voor de rest de hele dag op de bank met me smartphone alle bijwerkingen door te lezen en steun te zoeken.
Heb jij dat ook gehad dat vrezelijke gevoel in je hoofd van er niet bij te zijn.
Ik hoop dat ik snel van je hoor
Lieve groetjes yvonne

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Hoi even wat meer informatie mijn slikken citalopram.
Ik ben begonnen met 10mg na 6 wk opgehoogt met 5mg
Een wk later naar 20mg.
En nu slik ik de 20 mg twee wk.
Je moet toch bij elke ophoging weer opnieuw gaan rekenen ?
Bedankt yvonne

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi beertje,dus als ik het goed begrijp gebruik je de cotalopram nu z`n 9 weken..en zit nog steeds op 20 mg.
het is zo dat je bij iedere verhoging opnieuw gaat rekenen,maar wat zegt jouw arts ervan dan?
misschien is het nodig zoals bij mij om naar 30 te gaan want ik voelde me de 1e keer toen ik begon goed bij 20 mg maar de 2e keer dat ik er weer mee begon zat ik al snel op 30 mg omdat het me niks lekker af ging allemaal..
op 30 ben ik blijven steken,en voel me daar goed bij..
ik had ook dat vreselijke gevoel in mijn hoofd hoor,ik was zo bang overal van,en durfde ook niet alleen naar buiten toe te gaan,maar gelukkig is mijn man altijd thuis en die ging dan met mij mee boodschappen doen want alleen durfde ik echt niet...
ik heb in de beginfase oxazepam erbij gebruikt,ik was erg tegen oxazepam maar merkte op een gegeven moment dat ik ze gewoon nodig had en heb toen 4x per dag een halve genomen van 10mg...dus in totaal kreeg ik per dag 20 mg binnen en ik moet je eerlijk zeggen,ik begon me steeds beterder te voelen daardat ik die oxazepam erbij nam!!!
mijn psycholoog en huisarts die hadden mij dit van het begin af aan gezegd in te nemen maar ik was zo bang dat ik er verslaafd aan zou raken,maar dat gebeurd echt niet zomaar...
ik denk dat je eens met je huisarts zou moeten overleggen om naar 30mg te gaan en daarnaast 4x per dag een halve oxazepam te nemen...(ik ben geen arts hoor,maar zo is het bij mij gegaan en dat voelde goed)
en hoe beterder je je eigen gaat voelen zoveel te minder neem je de oxazepams in..maar dat voel je vanzelf.
ik begon ook met 4x 5mg en toen 3x 5 mg en daarna 2x 5 mg per dag en op een gegeven moment voel je gewoon dat je ze niet meer nodig hebt en dat de citolapram zijn werk goed doet!
het is heel goed van je dat je toch even naar buiten gaat want door zonlicht bouw je weer serotonine op,dat is dat stofje wat je tekort komt in je hersenen waardoor je je zo rot voelt!
nou meid,ik hoop dat het weer een stukje beterder met je gaat en je kan zo veel schrijven als je wil hoor.
ik ben toen op deze site ook heel erg geholpen door anderen..
en soms dan komt er weer iemand die net zo zit als jij nu,en als het weer beterder met zo iemand gaat dan komen ze hier steeds minder,maar we hebben dan wel veel steun aan elkaar gehad!
ik zal nooit vergeten dat ik gewoon verslaafd was aan deze site!
laat je nog even wat weten meis?
groetjes... :wink:

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Hoi lieve wikky
Ik ben zo blij met je reactie.
Maar voel.me nog niet goed hoor zit nu op me 16de dag op 20mg
Gisteren ging het ietje beter en dan vooral s' avonds
Smorgens is het een hel ben dan zo afwezig en eng in me hoofvoel me een zombie
Niks intereseert me zo beroert ben ik ik praat niet ben ook heel stil
Ik moet deze dosis gewoon afwachten van me psy.
De eerste keer met de 10mg ging het pas na 3 wk beter.
Toen na 2/3wk ging het weer slechter en moest ik gaan verhogen naar 15mg en weer een wk later
Naar 20 mg waar ik dan vandaag op de 16de dag zit.
Soms heb ik wel eens een helder moment maar het wil nog niet doorzetten.
Nou zoals je weet laat ik wel twee keer per dag me hondje uit.
Ik maak ook nog steeds me avond eten .
Maar voor de rest ja af en toe de was opvouwen met veel.moeite.
Ik wil zo graag mezelf weer zijn ik ben het zo zat
Dat vrezelijke gevoel in me hoofd vind ik het ergste ik ga ook alle mensen uit de weg om niet te hoeven praten.
Wanneer komt mijn zin weer terug en dat blije gevoel.
Ik ben ook zo moe maar slaap wel goed gelukkig
Ik ben ook suiker patient en heb ook migraine.
Nou hoop snel van je te horen want dat doet me goed
Lieve gr beertje yvonne

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

heey vrouwke,hier ben ik weer....
ik denk dat het al iest beter begint te werken bij jou omdat je al goede momenten hebt zoals je schrijft!
het kan ook niet 1-2-3 goed gaan,het heeft zijn tijd nodig meis,ook bij jou gaat het helemaal goed komen,bij de een gaat het wat sneller als bij de ander,geloof me maar....
dus je zit nog op 20mg en wanneer moet je terug komen bij de psycholoog of degene die jou deze medicijnen heeft voor geschreven?
ik weet niet of je oxazepam in huis hebt,maar nogmaals ik zou het gewoon eens proberen met 5 mg,kijken of je verschil merkt..
bij mij heeft oxazepam mij heel veel sterkte gegeven in die begin peroide..en 5 mg is niks,er zijn mensen die gebruiken 3 x 50mg per dag van oxazepam..
ik wil ze jou niet aan praten hoor,hoewel het zo misschien wel overkomt,maar ga desnoods eens even bellen met jouw dokter of het mag!
ik ging ook veel mesnen uit de weg,ik was veel te bang dat ze zouden vragen hoe het met me ging pppffff
dus jij hebt ook migraine,erg is dat hè!
wat gebruik jij als je migraine hebt,want je mag namelijk niet alle migraine middelen bij citolapram gebruiken :idea: :idea:
ik gebruikte altijd imigran zetpillen,maar die werden me ten strengste afgeraden door de neuroloog,want die 2 middelen kunnen niet samen!
i.p.daarvan heb ik maxalt gekregen voor de migraine,mag eigenlijk ook wel niet maar dat gaf de minste bijwerkingen zei hij..
nou meid,houdt je taai en schrijf maar lekker hoor!

beertje2013
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2013 11:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door beertje2013 »

Hallo lieve wikky.
Gisteren heb ik.nog contact gehad met me psygiater
En moet nog doorzetten ik heb zelf diasepam in huis maar gebruik ze niet
Bij de eerste keer toen 10mg citalopram heb ik ze wel gebruikt .
Ik word er zo slaperig en loom van daarom gebruik ik ze niet.
Gisteren was het weer een hel de hele dag vrezelijk vind ik.het en maar malen ik word gek vanmezelf.
Ik hoop dat het straks weer wat beter gaat ik ben zo afwezig en wazig had jij dat ook en wat deed je er tegen wikky.
Ik weet het niet meer ik weet niet of ik dat vol kan houden.
Ik gebruik voor mijn migraine candesartan en gelijk voor me hoge bloeddruk is dit.
Verder gebruik ik fenlavaxine voor me suiker.
En ventolin voor me bronchites.
Tavonin voor me vaten ik slik extra vitamine en visolie tabl.
En almogran soms voor de migraine.
En dan citalopram 20 mg
En nog atenelol voor me bloeddruk.
Zo dit was mijn waslijst maar het kan allemaal samen .
Maar heb het heel.moeilijk weet soms met mezelf geen raad en hoe ik de dag door moet komen.
Ik wacht weer met spanning op je berichtje
Lieve gr beertje yvonne

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Radar »

Nogmaals: chatten graag uitsluitend per PB, en niet in het topic zelf. Zie ook de gedragsregels hieromtrent: http://www.trosradar.nl/sites/forum/gedragsregels/

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

oke bedankt voor de waarschuwing!

gr wikky

Annie49
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2013 16:47

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Annie49 »

Wie herkent dit?

Ik heb nu 2 weken Citalopam van PCH gebruikt (van 10 naar 20 mg) en begon net de meest vervelende bijwerkingen kwijt te raken.
Nu echter heb ik van de apotheek Citalopram van Actavis gekregen en nu na 1 pil al heb verschillende nieuwe bijwerkingen, zoals hyper, nerveus, agressief, geagiteerd en niet meer in slaap kunnen komen, bibberen.

Met de citalopram van PCH was ik juist wat afgevlakt, rustig en viel ik als een blok in slaap. wel weer na 2 uur wakker enz.

Wie herkent dit verschil in pil van verschillende fabrikanten?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Neem morgen contact op met je huisarts,
Blijkbaar zit er hulpstof in die dus niet juist werkt ij jou

Leg het assistente uit! En die schrijft of belt naar apotheek dat je op MEDISCHE indicatie andere merk weer moett hebben
Actavis heeft wel meer medicaties die niet of anders werken,dus voor je eigen best wil bellen

Succes

Annie49
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2013 16:47

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Annie49 »

Het is me gelukt, bedankt voor de tip!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Graag gedaan :wink:

Gesloten