Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties!!
Ik hoop dat jullie ook snel BLIJ opstaan!!
Ik ben sinds mijn 15de al aan het vechten tegen mijn depressie. Ik ben nu bijna 34, dus het is een behoorlijk lang gevecht geweest!!
Ik heb nooit aan de medicijnen gewild. Ik kon het allemaal zelf wel!!
Ik moet zeggen dat ik goed mijn best heb gedaan. Ben uit een heel heel heel diep dal geklommen, maar kreeg wel ontzettende angsten. Waar het warm was of veel mensen bleef ik liever weg, in de bus trein tram werkelijk een hel. Maar ik heb doorgezet.
Bij de psych gekomen... ik heb ADHD... ok... ritalin gebruikt, maar daar werd ik echt heeeeeel erg ziek van. Overdosisverschijselen. De psych vonde het beter als ik eerst met een ad zou beginnen, omdat ik van de rita angsten had gekregen. Ik kon wel janken!! Het voelde alsof ik verloren had. Toen zei de psych... je maakt het jezelf atijd moeilijk, je wil altijd de moeilijk weg nemen, waarom zou je het niet eens een keer op een makkelijke manier proberen... voor jezelf!!
Ja daar zat wat in... Na jullie reacties op deze site kreeg ik toch moed en ben begonnen.
Ondanks de bijwerkingen is dit een hele goede beslissing geweest!!
En sinds ik de cita gebruik is er al zoveel veranderd in korte tijd!!
Ik heb mij aangemeld voor vrijwilligerswerk, wat ik nu 4 uur in de week doe. Ik ben mijn huis weet eigen aan het maken. Ik kan ineens oud papier meenemen als ik boodschappen ga doen en in de container te dumpen (heeft hier in huis ooit oud papier van 2 jaar gelegen!! kwam er niet aan toe) Het zijn kleine dingen, maar ik vind het fantastisch!!
Wat mijn angsten betreft... naar een feestje of een bar ga ik nog steeds niet, maar heb er wel weer zin in!!
Boodschappen doen en openbaarvervoer gaat goed!!!!
Oja, mijn succes moment:
Ik heb gesolliciteerd naar een baan voor 2 dagen in de week! En ik denk dat ik een grote kans maak!! (heb al ruim 3 jaar een uitkering) Wahooo Wie had dat ooit gedacht!!
Ik hoop echt dat het bij jullie ook snel wat beter gaat!! Het is vreselijk om je vervelend te voelen!!
Mathy... WAAAAA wat geweldig!!!! Super stoer van je!!!
Dikke zoenen voor jullie allemaal!!
(sorry moest ff mijn verhaal kwijt.. heb het nog kort gehouden!!
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
)