Hoooooi mensjes
Ik kom net weer bij mn psych vandaan. Mn vaste psych vanaf nu. Eerst had ik alleen vluchtig een gesprekje met mensen van de crisisdienst. Een hele beste man om eerlijk te zijn. Waarschijnlijk was 20 toch wel gewoon de juiste dosis voor me. Die vorige psych vertelde mij dat de werking optimaal is op 4 weken en dan komt er geen verbetering meer in. Vandaar dat ik dus naar 30 werd gezet omdat ik dan volgens hem sneller van de oxxazepam afben. Maargoed, die man van net vertelde me dat de optimale werking van een dosis 6-7 weken is. Ze konden op 4 weken dus nooit beoordelen of het de juiste dosis was. Ik voelde mij op 4 weken erg lekker met 20 mg, maar wel ondersteund door oxazepam. Waarschijnlijk als de werking gewoon werd afgewacht tot de 7de week had het misschien wel gewoon de juiste werking gehad om die oxazepam weg te laten. Waarschijnlijk heb ik nu gewoon dus een week met een overdosering rondgelopen.
De man die me nu begeleid is trouwens al dik de 50 gepasseerd en naar mijn idee veel meer ervaring. De man die me eerst begeleide was denk ik net schoon afgestudeert. Niet dat het iets hoeft uit te maken, maar bij deze man voel ik me toch veel prettiger. Toen hij hoorde dat ik een totaal merkloos citalopram slikte leek hij ook wat verbaast te zijn. Hij had toch duidelijk een mening dat de merkloze minder in kwaliteit zijn dan de echte cipramil of citalopram van een echt merk. Maar verder kwam hij ook met een verhaal dat er in een middel links en rechts draaiende moleculen zitten, waarvan er 1 de juiste werking heeft en de ander het iets tegenwerkt. Het zit er complex in elkaar, maar bij citalopram hebben ze als allerenigste antidepressiva de goed draaiende moleculen appart kunnen fabriceren tot medicijn waardoor je minder nodig hebt en het heel ietsjes sneller werkt. Voor de rest maakt het weinig uit, maar ik heb nu dus escitalopram gekregen. Eigenlijk een moderne variant op cipramil. 10 mg escitalopram staat gelijk aan 20 mg citalopram ofzoiets.
De bijwerkingen zijn ook nog net iets milder, wat handig is in verband met mijn gevoeligheid voor die bijwerkingen. Maargoed, het boeit me verder niet meer wat ik krijg.....als het maar gaat werken want na 12 weken proberen en aftasten heb ik het helemaal gehad. Ik wil het lekkere gevoel van 2 weken terug weer hebben

Het blijft toch een heel gedoe met die medicatie zeg.....wat een gedoe is het al 12 weken

mn stemming word daar ook niet beter op. Ik wil weer lekker aan het werk kunnen en met vrienden wat leuks doen....maargoed dat wil iedereen hier wel. jullie weten precies wat ik bedoel.
ik ga even lekker eten en vanavond een filmpje kijken en hopen dat er vanaf morgen weer verbetering inkomt.
prettige avond en groetjes