LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
maanvogel

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maanvogel »

hallo allemaal,

heb voor me een ongebruikt doosje citalopram 20 mg liggen -
om mee te beginnen dus

schrik toch wel een beetje van de bijwerkingen bij het beginnen hiermee

doe ik er verstandig aan om bijvoorbeeld eerst een paar dagen halve pillen te nemen en dan pas naar de volledige dosis te gaan?

vast dank

maanvogel
Laatst gewijzigd door maanvogel op 27 dec 2007 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ester1981

Ongelezen bericht door ester1981 »

hoi maanvogel,

mijn ervaring (en ook van een aantal anderen op dit forum) is dat het inderdaad erg heftig is om vanaf de eerste dag meteen met 20 mg te beginnen. Ik ben natuurlijk geen arts, dus bij twijfel altijd met je arts overleggen... maar je kunt met een halve tablet per dag beginnen en na een week oid doorgaan met een hele per dag. 't Duurt natuurlijk dan wel net ietsje langer voordat de medicijnen echt volledig werken (reken op ongeveer 6 weken vanaf 't moment dat je op 20mg zit, met geluk is dit al na 4 weken). Schrik niet te veel van de bijwerkingen, je krijgt ze echt niet allemaal ;-). Hou er echter wel rekening mee dat je je de eerste paar weken misschien wel beroerder gaat voelen dan nu (zowel fysiek als mentaal), dus vraag eventueel aan je huisarts om kalmeringstabletjes oid. Veel sterkte en succes! en als je tijdens de opbouwperiode ergens mee zit, gewoon op dit forum zetten... alle reacties van anderen hebben mij in het begin er ook doorheen geholpen.

maanvogel

Ongelezen bericht door maanvogel »

ha ester,

dank je wel

ga het zo maar doen
huisartsen zijn over het geheel genomen geen ervaringsdeskundigen, dus ik heb in deze iets meer vertrouwen in jou / jullie.