LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de thuisapotheek.nl

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
omroeper
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:03

de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door omroeper »

Hebben daar mensen ervaring mee?
Mijn eerste ervaring was niet positief.nm55h

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Hé, waarom was die ervaring niet positief? Zat er zelf ook over te denken. Wel handig dat je niet meer hoeft te denken aan herhaalrecepten en dat ze het naar je deur komen brengen. Leek me. Maar vertel meer? Of heeft iemand anders al ervaringen met de Thuisapotheek?

tineke9641
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2008 16:13

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door tineke9641 »

Sinds deze maand maak ik ook gebruik van de thuisapotheek,
ik moet zeggen erg handig en doordat je eerst een e-mail krijgt, weet je precies wat je kunt verwachten via TNT-post en wanneer.
mochten er vragen en of opmerkingen zijn, kun je altijd even bellen.
Ik moet zeggen dit is voor mij een uitkomst.
Hoef niet meer elke maand naar de dokter om eerst een herhaal recept te halen en dan 2 dagen later naar de apotheek.
Ikzou echt niet anders meer willen
groet, Tineke[/b]

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door eeliane »

Vervelende is dat de thuisapotheek alleen maar een tussenpersoon tussen u en uw huisarts is, en dat aanvraag recept via hen dus bij de huisarts terecht komt, lood om oud ijzer, nog een schakel er tussen, kost nog meer geld, heel lastig voor huisartsen ook die begrijpen niks van de binnenkomende faxen (het gaat meestal per fax) en moeten dan extra handelingen voor die lui verrrichten, heel omslachtig.
Een zogenaamde extra service voor die 4 telefoontjes per jaar die u moet verrichten om uw medicatie bij de huisarts te laten herhalen.

loena83
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 07:56

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door loena83 »

Hoi,

Sinds kort heb ik me aangemeld bij de thuis apotheek.
Zelf vind ik het erg handig, omdat ik nu iedere keer optijd mijn medicijnen krijg en als het even niet makkelijk gaat dan heb ik in ieder geval niet het probleem om ze op te halen.
Natuurlijk is het zo dat het ook geen moeite kost om even te bellen voor een herhaal recept, maar als ik naar mezelf kijk heb ik het door mijn ziekte al druk genoeg en dit is dan toch een klein beetje gemak.

Groetjes

b-klevert
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2009 22:12

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door b-klevert »

bij mijn mediq apotheek kan ik via de website van de apotheek bestellen en ze bezorgen ook altijd thuis. Laatst werd mij voorgesteld dat ze mijn medicijnen automatisch herhalen. Zij weten wanneer het op is en dan krijg ik het automatisch geleverd en dit gaat wel in overleg met de eigen huisarts. Stukken beter dan die internetapotheken.

david47
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009 10:45

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door david47 »

Door een enquete die ik ingevuld had op internet waar ik had aangegeven interesse te hebben kwam ik in aanraking met de thuisapotheek.
Ik wilde alleen informatie, maar enkele dagen later werd ik gebeld door een medewerkster van de thuisapotheek die me vroeg om op te geven welke medicijnen ik gebruikte.
Ze zei dat mijn huisarts ermeee acoord ging.
Op mijn vraag hoe ze wisten wie mijn huisarts is, en waar ik verzekerd ben, zei ze dat niet te weten, daar ging zij niet over.
Aangezien het mij erg makkelijk leek, (zij zouden bijhouden wanneer ik weer medicijnen nodig had en de wachttijden bij mijn apotheek vaak lang zijn) ben ik er op in gegaan.
Ik kon aangeven op welke dag ik het bezorgd wilde hebben, maar daar word totaal geen rekening mee gehouden.
Ze versturen alleen op vrijdag zodat TNT het op zaterdag bezorgt.
En dat was juist de enige dag dat ik het niet wilde.
Ook kun je aangeven of je een bepaald medicijn een keer niet nodig hebt, daarover krijg je een mailtje waarin je bedankt word voor het doorgeven, en vervolgens krijg je het bewuste medicijn gewoon geleverd.
Onlangs wers ik benaderd door de praktijk van mijn huisarts, of ik was aangesloten bij de thuisapotheek omdat ze een verzoek om recepten hadden gestuurd.
De assistente vertelde mij dat ze er veel klachten over kreeg van mensen die dachten met hun eigen apotheek van doen te hebben.
Ik heb de assistente gevraagd hier niet meer aan mee te werken, vooral omdat ze de huisarts hier nooit voor benaderd hebben, hij wist nergens van en is tegen deze manier van medicijn verstrekking.

David

Jesscindyka
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2010 16:24

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Jesscindyka »

Ik zit bij de thuisapotheek,een apotheek die landelijk medicijnen laat bezorgen,maar gemak ? nee ben wel 2x in een maand gebeld met dezelfde vraag en de volgende maand weer dan facturatie,ik gebruik soms temazepam,dit is zelf betalen gaat telkens mis dan krijg je weer rekening gepresenteerd en maar beweren dat deze nog openstaat en dan kunnen ze het niet vinden in hun systeem,dit komt herhaaldelijk voor terwijl ik al lang betaald heb dan praat ik nu over een product betaald en geleverd in oktober dit is een van de vele voorbeelden,hoe kan je van gemak spreken als het eerder onkunde is? Systeem is waardeloos waardoor er constant fouten gemaakt worden en je wordt telkens gebeld en dan beweren dat de schuld niet bij hun ligt.Wat er werkt weet ik niet maar het is een groot zootje en David dat klopt met medicijn wat je even niet nodig hebt dat leveren ze,en je geeft b.v aan dat je een maandelijks nodig hebt en de ander b.v om de 3 maanden een maand later wordt je weer lastiggevallen om de medicijnen door te nemen en kunnen die termen ineens niet meer zo had ik b.v ook een medicijn op aanvraag en ineens is het om het half jaar (tsja ik moest maar een tijdsbestek eraan geven) en wanneer ze hun zoveelste berekeningsfout in de computer aan het zoeken zijn dan kunnen ze het zogenaamd weer niet vinden ook niet terwijl je de precieze datum van afschrijving met toelichting nota bene het medicijn waar het om gaat doorgeeft.Je belt de NZA en ook die kunnen niks nee zoek het maar uit met je zorgverzekeraar en zo kunnen ze vrolijk verder gaan met deze ongekwalificeerde mensen en acties.

DeThuisapotheek
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:30

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door DeThuisapotheek »

@tineke9641 en @loena83 – Wat fijn om te horen dat het lidmaatschap van De Thuisapotheek jullie goed bevalt!

@eeliana – De Thuisapotheek is niet duurder dan een andere apotheek. De huisartsen waar we mee samenwerken doen dat naar volle tevredenheid. Soms gaat het versturen van recepten inderdaad nog per fax of per brief. Met ongeveer tien procent van de huisartsen met wie we samenwerken hebben we een directe digitale koppeling. In 2011 gaan we eraan werken om deze directe verbinding te leggen met iedere huisarts van wie we recepten opvragen.

@david47 – Wat jammer dat je ervaringen niet goed zijn. Wij versturen elke dag van de week medicijnen via TNT en zeker niet alleen op vrijdag. TNT bezorgt van dinsdag tot en met zaterdag en je kunt ons laten weten op welke dag je je medicijnen wilt ontvangen. Als TNT later bezorgt dan is afgesproken, en je laat ons dat weten, gaat er een officiële klacht naar TNT. Dan zoeken we gedetailleerd uit wat er is misgegaan. Stuur ons een mail of bel ons en we gaan kijken hoe we je van dienst kunnen zijn.
Wij weten verder dat er weleens verwarring is bij mensen die denken dat De Thuisapotheek hun lokale apotheek is. Al onze medewerkers zijn dan ook geïnstrueerd om daar aan de telefoon duidelijk melding van te maken. Ook in onze schriftelijke communicatie maken wij altijd duidelijk dat wij een onafhankelijke apotheek zijn. Zo hebben we een eigen bezoekadres, een eigen logo en huisstijl.

@Jesscindyka – Zou je ons willen mailen of bellen? We willen dit graag uitzoeken en je direct helpen.

Gerard Berwald, apotheker van De Thuisapotheek

priet69
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2011 09:58

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door priet69 »

Ik heb zojuist contact gehad met mijn huisarts en eigen apotheek.
beiden raden mij af er gebruik van te maken omdat ze helemaal geen lid zijn van de vereniging voor apothekers en dus in feite niet gekwalificeerd zijn om medicijnen te mogen leveren. ook is voor mij,de apotheek en de huisarts niet duidelijk waar ze de gegevens vandaan halen om mensen te benaderen over hun dagelijks gebruik.

Mickje87
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2011 10:41

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Mickje87 »

Ik werk zelf in een apotheek, en moest laatst iets weten van een patient dus ik bel naar het ziekenhuis toe en vraag naar de desbetreffende arts, ik krijg zijn secretaresse aan de lijn en die is helemaal verbaasd omdat ze zogenaamd net ook al met de apotheek heeft gesproken van de desbetreffende patient. Raad eens? De thuisapotheek!!! Ik heb natuurlijk de mensen direct op de hoogte gebracht en het was hun niet bekend, hoe brutaal kun je zijn?? Wij hebben ook diverse klachten in de apotheek gehad, 1 patient komt er zelfs niet meer af!! Mooie slecht bende is het!!

buren
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:36

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door buren »

@Priet69
Het is absoluut niet verplicht lid te zijn van een apothekersvereniging, De Thuisapotheek voldoet aan alle wettelijke eisen ook aangaande het bellen. Nieuwe klanten komen niet vanzelf dus moet er gebeld worden. De Thuisapotheek stelt zich netjes voor.
De nieuwe klanten wensen gemak, service en kwaliteit! Er zit een team met apothekers en assistenten klaar om iedereen te helpen met vragen, deze service is uniek in Nederland
Laatst gewijzigd door buren op 28 feb 2011 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Hermans01
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2011 14:55

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Hermans01 »

de thuisapotheek doet zich voor als de eigen apotheek. Mensen hebben niet gauw door dat het hier om een andere ( internet ) apotheek gaat. De thuisapotheek koppelt afgegeven medicatie niet terug naar de eigen apotheek: wie is er verantwoordelijk voor de medicatiebewaking? Deze is dus niet waterdicht.
Verder levert de thuisapotheek alleen maar herhaal ( chronische ) medicatie: voor spoedrecepten geven ze niet thuis: ga dan maar naar de apotheek om de hoek. Ook in het weekend dus. Die mogen dus opdraaien voor de kosten van deze service.
En mensen, alle apotheken in Nederland bezorgen op verzoek, gratis.
Concurentie is goed maar speel dan met open vizier.

maureen709
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2011 13:51

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door maureen709 »

Ik werd een paar jaar geleden benaderd (telefonisch) door de thuisapotheek en heb me meteen aan ze overgegeven . En ik kan niet anders zeggen dan dat ik ZEER tevreden ben. Geen gedoe meer met herhaalrecepten aanvragen en me rot ergeren in de apotheek waar het eeuwen duurde voordat je eindelijk aan de beurt was. Ik hoef er nooit meer naar om te kijken en heb altijd mijn medicijnen in huis. Alle lof voor de thuisapotheek. Ik snap wel dat ze niet welkom zijn binnen de wereld van apotheken want zo hebben ze minder inkomsten. Maar voor mij is het een zegen.

pemdet19
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:22

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door pemdet19 »

:? Ik wil graag even wat kwijt over de thuisapotheek n.a.v. de uitzending hierover.
Het verbaasde mij ook enorm hoe het mogelijk is dat medewerkers v.d. thuisapotheek aan al die gegevens van de mensen konden komen, die zij hebben gebeld.
Voor mij is er maar één mogelijkheid te bedenken en dat is een lek in het Elektronisch patienten dossier , kortweg EPD. Dit geeft nl. veel mensen die in de zorg werken de mogelijkheid in dossiers van patienten van veel verschillende huisartsen te kijken, inclusief alle medische notities , ziekten EN MEDICATIE van al deze patienten.

Een groot nadeel van dit EPD dus.

Hermans01
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2011 14:55

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Hermans01 »

pemdet19 schreef::? Ik wil graag even wat kwijt over de thuisapotheek n.a.v. de uitzending hierover.
Het verbaasde mij ook enorm hoe het mogelijk is dat medewerkers v.d. thuisapotheek aan al die gegevens van de mensen konden komen, die zij hebben gebeld.
Voor mij is er maar één mogelijkheid te bedenken en dat is een lek in het Elektronisch patienten dossier , kortweg EPD. Dit geeft nl. veel mensen die in de zorg werken de mogelijkheid in dossiers van patienten van veel verschillende huisartsen te kijken, inclusief alle medische notities , ziekten EN MEDICATIE van al deze patienten.

Een groot nadeel van dit EPD dus.
Mensen vergeten 1 partij die over deze gegevens beschikken naast de eigen huisarts en apotheek: de zorgverzekeraars.......

Esmeralda1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2011 09:31

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Esmeralda1977 »

Bij mij wisten ze totaal niets van de medicatie die ik gebruikte en ik ben wel door hun benadert. Ik heb mij aangemeld omdat mijn eigen apotheek een rommeltje maakt van mijn medicatie en ik door mijn beperkingen moeilijk mijn medicatie altijd kan ophalen. Wij (moeder en dochter) hebben ons naar zeer grote tevredenheid dus ingeschreven en zijn ook super netjes behandeld door de medewerkers aan de telefoon.
Ik vind het zeer slecht dat alleen negatieve reacties in beeld worden gebracht in de uitzending want er zijn volgens mij ook genoeg tevreden klanten over deze apotheek aanwezig?
Waarom worden niet zowel de POSITIEVE als NEGATIEVE kanten tegen het licht gehouden ? Iedereen maakt fouten ook apothekers in de woonwijken en daar kan ik volledig over meepraten want daarom ga ik over naar deze apotheek.
Groeten Uit Twente

MAXIEM

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

pemdet19

Het zou zo maar kunnen zijn, dat je gelijk hebt!

Maxiem.

retep54321
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2005 22:05

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door retep54321 »

Ik heb me nog nooit aangemeld of info
gevraagd maar kreeg gisteren een mail
waarin mijn huisarts en mijn medicijnen stonden.

Lijkt me dat ze gewoon toegang hebben tot
het pasientendossier :( :( :(

Mark_
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:44

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Mark_ »

@: DeThuisapotheek

Ook ik werd een tijd geleden gebeld door de thuisapotheek en ik zou iedereen willen aanraden om hier niet mee in zee te gaan. Ze proberen op een gemene manier aan nieuwe klanten te komen. Ik ben al jaren tevreden over mijn eigen apotheek de service is goed en als ik een vraag heb kan ik er altijd gelijk terecht. Ik had dus geen reden om er weg te gaan. Toen ik gebeld werd deed de dame aan de andere kant van de lijn zich voor als mijn eigen apotheek en werd er verteld dat ik vanaf nu gebruik kon maken van hun diensten. pas na heel goed doorvragen bleek dat het helemaal niet mijn eigen apotheek was, en dat het om een overstap ging. Ik was gelukkig er net optijd achtergekomen maar was wel erg kwaad dat je door de telefoon zo misleid word. als ik ergens naar wil overstappen dan doe ik het zelf wel. maar ik vertrouw liever op de deskundigheid van mensen die ik kan aanspreken en waar ik mijn vragen aan kan stellen, dan aan een apotheek die mij onder valse voorwaarden binnen wil halen, en waar ik alleen een nummer ben voor financieel eigen gewin. Wat ik mij alleen wel af vraag is hoe ze aan persoonlijke gegevens kwamen die voor het gesprek werden gebruikt???

Ik raad iedereen aan om er niet mee in zee te gaan, want hoe mooi het misschien ook klinkt het zijn gewoon oplichters. na het zien van de reclamespot op tv vond ik dat ik hier toch maar even moest reageren ook al reageer ik amper of nooit op forums. Ik hoop dat iedereen gewoon zijn gezondverstand gebruikt, want het gaat immers toch om je eigen gezondheid.


@: Gerard Berwald:
Hoe verklaard u dit verhaal dat is toch gewoon oplichting en misleiding voor eigen gewin?

Gesloten