LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] efexor/promethazine (hoestmiddel)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
gerard

efexor/promethazine (hoestmiddel)

Ongelezen bericht door gerard »

Ik gebruik al jaren chronisch Efexor. Onlangs besloot ik vanwege een kriebelhoest 's nachts Promethazine te nemen. Dat hielp maar vervelender was dat er een depressie kwam; na het stoppen met het hoestmiddel waaide die gelukkig snel over. Op de Promethazine-bijsluiter is oa melding van een evt."wisselwerking met middelen tegen ernstige neerslachtigheid"; mijn apotheker zegt dat dat slaat op elkaar versuffende werking. Wie herkent echter wat ik had?

Hennie

Re: efexor/promethazine (hoestmiddel)

Ongelezen bericht door Hennie »

Hallo Gerard,
Als ik het goed begrepen heb gebruik jij dus aal jaren efexor.
Heb je dit alleen voor het hoesten?? Dan raad ik je aan om toch eens naar een longarts te gaan.
Misschien heb je wel chronishe brongitus.
Ook ik zelf hoestte 1 jaar lang en heb prima medicijnen gekregen.
Je kunt hierdoor gewoon een allergies reaktie op krijgen.
groetjes Hennie

gerard

Ongelezen bericht door gerard »

Bedankt voor je reactie Hennie maar de Efexor is vanwege het naar het (b)lijkt in mijn "genen" zitten van een vatbaarheid voor depressies; van de kriebelhoest had ik pas 1,5 week last/ik kon er op een gegeven moment niet meer van slapen maar dat is weer ok. Overigens hoorde ik gister van een psychiater "niet verbaasd" te zijn over de wisselwerking bij mijn hoge dosis promethazine (40 mg) en dat gaf mij de gevraagde (h)erkenning.

Marijn

Ongelezen bericht door Marijn »

Promathazine heeft als bijwerking dat men er duffig van kan worden. Echter, dit gaat niet voor iedereen op. De ene persoon is met 25mg al duffig, de andere heeft hiervoor 50mg nodig.

helma

Ongelezen bericht door helma »

Hoi Gerard
promethazine,gebruik ik soms als hoestmiddel.
maar dan wel in de dossis van 10 mg.
dit helpt wel en veroorzaakt iets dufheid,als ik 40mg gebruik ben ik compleet knock-out.
ik weet niet welke dosis jij hebt gebruikt,maar je zou een lichtere kunnen proberen.
ik weet dat het beter is niets te gebruiken maar soms kan je niet anders.
succes

Johnny

Ongelezen bericht door Johnny »

promethazine is een redmiddel in de Psychiatrie! Omdat het een zeer gunstig neveneffect geeft, word het gebruikt als vervanging voor de verslavende Benzo"s, die vooral rust brengen in de chaos. Mocht dat nog niet helpen, kan er altijd nog benzo geslikt qworden.
Groet johnny

Gesloten