Na ca. 10 dagen gebruik van NiQuitin 21mg nicotinepleisters ("stap 1") heb ik een heftige allergische huidreactie gekregen: de plaatsen waar ik de 6 voorafgaande dagen pleisters had geplakt zwollen op, werden vuurrood en ruw, vergezeld van een heftige jeuk en pijn. Deze plekken waren eerder niet zichtbaar en zijn pas na ca. 10 dagen gebruik in alle heftigheid opgekomen.
De huisarts heeft cortisonenzalf voorgeschreven en mij verboden ooit nog nicotinepleisters te gebruiken i.v.m. de zéér heftige reactie. De plekken zijn, na 3 dagen cortisonenzalf, weliswaar minder pijnlijk en rood, maar nog altijd duidelijk zichtbaar en ruw.
Zijn er meerdere mensen met deze ervaring?
Volgens de bijsluiter van NiQuitin is een dergelijke reactie "zeer zeldzaam".
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] heftige allergische reactie nicotinepleisters
Re: heftige allergische reactie nicotinepleisters
Dit verhaal komt mij heel bekend voor.
Tijdens mijn vakantie 14 dagen geleden, kreeg ik ineens rode, jeukende plekken op de plaats waar de pleister zat.
Ik heb de pleister echter gewoon doorgebruikt totdat ik gek werd van de jeuk.
De afdrukken waar de pleisters hebben gezetten zijn nog zichtbaar.
Ik gebruik nu inmiddels de pleisters een week niet meer, maar de afdrukken zijn er nog wel.
3 jaar geleden heb ik ook nicotinepleisters gebruikt en toen had ik nergens last van.
Tijdens mijn vakantie 14 dagen geleden, kreeg ik ineens rode, jeukende plekken op de plaats waar de pleister zat.
Ik heb de pleister echter gewoon doorgebruikt totdat ik gek werd van de jeuk.
De afdrukken waar de pleisters hebben gezetten zijn nog zichtbaar.
Ik gebruik nu inmiddels de pleisters een week niet meer, maar de afdrukken zijn er nog wel.
3 jaar geleden heb ik ook nicotinepleisters gebruikt en toen had ik nergens last van.