LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help, diane 35 pil!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Indira
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:11

help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Indira »

Hallo, zijn hier nog meer mensen op dit forum die last hebben van de pil? Ik durf niet te stoppen vanwege dat ik zoo bang ben dat de hoeveelheid puistjes weer 100% terugkomnt maar ik wordt gewoon helemaal depresief van mij gewicht...ben 10 kilo aangekomen...en volgensmij last van mijn stemmingen..

help wie heeft er ook zoiets meegemaakt? en wie is gestopt en is afgevallen.....? en hoe zit het met terugkomend acne?

vr. groet Indira

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

mijn vriendin heeft jaren lang diane geslikt (juist omdat ze puitjesss had) en moest er mee stoppen en heeft geen puistje meer gezien dus... probeer het.

3L Pim

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door 3L Pim »

Hallo Allemaal,


Ik mis hier even iets...

GO SEE THE DOCTOR !!!


Groeten,


Pim.

Ikkeee

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Ikkeee »

Ik gebruik de Diane nu ongv 2 weken, Merk meteen dat ik een dikkere kop heb. :(

Die stemwisselingen heb je toch ook als je ongesteld bent :wink:
of is het echt opvallend, mensen die erop reageren :?:

Ik heb hem ook voor me puistjes en vraag me af vanaf wanneer je ze NIET meer ziet, hoelang duurt het ongveer :?: :!: :?: :!:

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

Hay 3l pim, tuurlijk heb ik dat gedaan. Hij kan niet voor mij beslissen of ik ga stoppen of niet. daar om vraag ik hier om de ervaringen van anderen kwa afvallen alsje stopt met de pil en de terugkomst van puistjes....

groetjes

Ikkeeee

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Ikkeeee »

Ff nog een reactie,

ben echt zichtbaar dikker :o
gaat dat nog weg :o
hoelang duurt dat qua puistjes?

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

3 maanden ongeveer

Nora

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Nora »

Ik heb jarenlang diane 35 gebruikt tegen de puistjes. Ben amper aangekomen toen ik ermee begon. Na 11-12 jaar ben ik ermee gestopt en de puistjes zijn amper terug gekomen en ik ben in totaal 2 kilo aangekomen.
Het kan dus best meevallen.

Indira
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:11

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Indira »

hay,

ja, eigenlijk moet ik het gewoon proberen. Dew kans is groot dat ik misschien wel weer afval als ik stop...( iemand ervaring mee?!? )
Maar het punt is dat ik pas 17 ben en bang ben dat ik wel weer de puistjes terugkrijg ( en dat was niet weinig! )



vr groet Indira

Echte man

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Echte man »

Ik durf niet te stoppen vanwege dat ik zoo bang ben dat de hoeveelheid puistjes weer 100% terugkomnt maar ik wordt gewoon helemaal depresief van mij gewicht...ben 10 kilo aangekomen...en volgensmij last van mijn stemmingen..
Als man hoefde ik nooit de pil te slikken.
Maar als ik dit verhaal lees dan zakt m'n broek werkelijk af.
Waar maak jij je nu eigenlijk druk over Indira, Over je depressiviteit, je gewicht, je puistjes, je stemmingen of een zwangerschap.

Want om dat laatste tegen te gaan, daar is die pil voor uitgevonden.
Daarnaast denk ik dat een meisje van 17 toch wel belangrijkere dingen heeft om zich druk over te maken, of niet dan??????

Indira
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:11

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Indira »

uhmzzz nee....als ik weer die hoeveelheid puistjes krijg dan ga ik echt dood bij wijze van spreke

Indira
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:11

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Indira »

echte man, de diane 35 is er niet voor om een zwangerschap te voorkomen...oke tuurlijk het is een anticonceptie pil maar dat is alleen een bijwerking van deze pil. hij is er in de 1e [plaats voor om overbeharing en acne te stoppen. ( ik heb geen last van overbeharing) als ik hem niet voor mijn puistjes nodig had, had ik natuurlijk wel een lichtere pil genomen.

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door mulmol »

Ik slik al jaren de diane 35, gelukkig heb ik nooit last gehad van stemmingswisselingen, qua gewicht is het moeilijk te zeggen. Mijn gewicht was altijd wel variabel (ook toen ik geen pil slikte) maar nu ik ouder wordt merk ik wel dat het er moeilijk afgaat. Maar om te zeggen dat dit door de pil komt, dat geloof ik niet.

Ik heb in de afgelopen 15 jaar 2 x gestopt met de diana en natuurlijk weer begonnen maar ik kan niet zeggen dat het gewicht door het gebruik van de pil meer wordt. Ook zonder de pil was ik best in staat om 2 kilo zwaarder te worden.

Ik vindt die eventuele 2 kilo niet opwegen tegen alle ellende van puistjes, haaruitval etc.

- Indira

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door - Indira »

:shock: haaruitval????

ja bij mij gaat het om 10 kilo...

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door mulmol »

Ja 10 kilo is wel heel erg veel. Weet je zeker dat dit door de pil komt of juist door te veel of ook door te weinig eten??

De diana pil is niet alleen voor anti - conceptie, maar door de samenstelling van hormonen is de "pil"voor nog veel meer doeleinden geschikt.

Ik zelf slik hem voor haaruitval, het klinkt raar maar door het aantal hormonen wat deze pil toch wel bevat werkt het voor mij prima.

Sandra C

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Sandra C »

Hey Indira,

Ik heb zo'n 12 jaar de Diane 35 gehad. Deze kreeg ik destijds van mijn huisarts vanwege de puistjes.

Sinds 3 jaar heb ik enorme klachten van stemmingswisselingen e.d. Ook dagelijkse hoofdpijn kreeg ik volgens mijn huisarts van de Diane 35. Ik ben december 2003 gestopt met de pil en binnen enkele weken ging ik me veel beter voelen. Daarna heb ik nog andere anti-conceptie pillen geprobeerd maar ook daarvan werd ik enorm depressief, volgens mijn huisarts komt dit doordat ik zolang de Diane 35 heb geslikt.

Ik moet je wel vertellen dat ik mijn puistjes weer terug heb. Ik ben 26 jaar en ik vind het ontzettend vervelend. Doordat ik gestopt ben met die pil heb ik een ontzettend vette huid, wat ik vroeger ook had en puistjes. Probeer steeds allerlei middeltjes tegen puistjes maar niets helpt. Maar goed, ik lees hier ook verhalen van mensen die nergens problemen mee hebben gekregen na het stoppen met de pil. Dus ik denk dat dit ook per persoon verschilt. We hebben ook niet allemaal dezelfde huid.

O, ja het aankomen, ik ben een paar kilo aangekomen toen ik begon met de Diane 35. Die 3 kilo is er niet afgegaan na het stoppen met deze pil.

Dus het is toch echt aan jou om de beslissing te nemen over het stoppen. Ik vind het ontzettend erg van die puistjes maar sinds ik gestopt ben met deze pil voel ik me stukke beter, ik zou hem nog niet terugwillen al kreeg ik er geld bij!! Dus het is ook maar net wat je belangrijk vind.

Groetjes Sandra

Indira
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:11

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Indira »

hey sandra,

bedankt voor je lange reactie!

Hmm...ik vind het erg moeilijk...Ik ben nu aan het kijken of ik een paar kilo zelf kan afvallen....
destijds kreeg ik volgensmij door de pil meer honger. meer eten en dus aankomen..
Ik kijk het nog even aan, stoppen kan nog altijd. En voor mij is weer zo een krentebol worden op me gezicht, armen, rug echt niet te accepteren.


Ik heb iig weer de normale diane 35 pil aangevraagd...Ik heb ook zomaar de merkloze gekregen en volgensmij krijg ik daar meer puistjes van...al weet je dat nooit zeker.
En misschien stop ik ooit een paar maanden en als het terug komt kan ik altijd weer gelijk beginnen.

vr groet Indira

-Indira

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door -Indira »

Heey....iemand melde hier :

weetje zeker dat het niet komt door te veel of juist door te weinig eten>

je kan toch niet aankomen...van te weinig eten? :?:

Sandra C

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Sandra C »

Let wel op!
Mijn menstruatie bleef na het stoppen met de Diane 35 ongeveer 8 maanden weg.. Daarna werd het heel heftig eens in de 2 a 3 maanden. Dit is nu nog steeds zo en echt geen pretje. Volgens mijn huisarts heeft dit te maken met het feit dat ik die pil zo lang heb gehad.

Maar als het alleen je gewicht is waarom je wil stoppen met deze pil zou ik het niet doen en inderdaad eens proberen zo wat af te vallen, dit kan misschien ook in overleg met je huisarts. Ik stopte met die pil omdat ik heel veel last had van stemmingswisselingen.

Succes met je keuze.

Groetjes,
Sandra

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

de klachten die je noemt zijn zowel bijwerkingen van deze pil als dingen die voorkomen aan het einde van de pubertijd.
Behalve de gewichtstoename dan maar die kan wel horen bij depressieve gevoelens.

Even bij de huisarts langs gaan lijkt me het beste

Er zijn nog een paar andere pillen die een effect hebben dat puistjes tegengaat maar minder als de Diana.

Gesloten