LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe Menzis omgaat met een ALS patient

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
MarianvanT
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2018 16:37

Hoe Menzis omgaat met een ALS patient

Ongelezen bericht door MarianvanT »

Mijn man heeft ALS en gaat hard achteruit. Na veel moeite hebben we een karig PGB gekregen van Menzis. De wijkverpleging heeft 3 kwartier aan de telefoon gezeten om degene die de aanvraag beoordeelt uit te leggen wat ALS precies inhoudt. We hebben een team van 4 ZZP-ers in de thuiszorg die mijn man iedere ochtend verzorgen. Zodra wij een declaratie van hen indienen bij Menzis begint de ellende. Iedere keer weer worden de declaraties afgewezen, dan weer ontbreekt dit, dan weer dat. Het is maar net welk poppetje de declaratie beoordeelt. De dames van de thuiszorg zitten maanden op hun geld te wachten. Als je de vreselijke ziekte ALS hebt zit je hier niet op te wachten. Helaas is Menzis niet de enige instantie waar je mee moet vechten maar zij zijn wel de ergste van allemaal. Schandalig en onbegrijpelijk hoe ze omgaan met iemand die afscheid van het leven moet gaan nemen. Dit kan gewoon niet en moet stoppen!

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe Menzis omgaat met een ALS patient

Ongelezen bericht door Lowieze »

MarianvanT schreef:Mijn man heeft ALS en gaat hard achteruit. Na veel moeite hebben we een karig PGB gekregen van Menzis. De wijkverpleging heeft 3 kwartier aan de telefoon gezeten om degene die de aanvraag beoordeelt uit te leggen wat ALS precies inhoudt. We hebben een team van 4 ZZP-ers in de thuiszorg die mijn man iedere ochtend verzorgen. Zodra wij een declaratie van hen indienen bij Menzis begint de ellende. Iedere keer weer worden de declaraties afgewezen, dan weer ontbreekt dit, dan weer dat. Het is maar net welk poppetje de declaratie beoordeelt. De dames van de thuiszorg zitten maanden op hun geld te wachten. Als je de vreselijke ziekte ALS hebt zit je hier niet op te wachten. Helaas is Menzis niet de enige instantie waar je mee moet vechten maar zij zijn wel de ergste van allemaal. Schandalig en onbegrijpelijk hoe ze omgaan met iemand die afscheid van het leven moet gaan nemen. Dit kan gewoon niet en moet stoppen!
Heel vervelend deze situatie, want u heeft al genoeg aan uw hoofd. Maar ik vraag me af wat er dan mist in de declaraties als ze telkens afgewezen worden? Staan er verkeerde codes op of zijn ze onvolledig?
U moet begrijpen dat Menzis dit gewoon zakelijk moet aanpakken, of iemand ALS-patiënt is of kankerpatiënt, het klinkt hard, maar dat maakt voor hen niks uit. Declaraties moeten op de juiste manier ingediend worden, anders is het voor hen niet te doen om ze uit te keren.
Ik begrijp helemaal dat u dit er nu niet bij kunt hebben, maar zou u die administratieve rompslomp niet door iemand in de familie kunnen laten doen? Dan kunt u uw tijd aan belangrijkere dingen besteden?
Heel veel sterkte gewenst.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Hoe Menzis omgaat met een ALS patient

Ongelezen bericht door chrisd1 »

MarianvanT schreef:Mijn man heeft ALS en gaat hard achteruit. Na veel moeite hebben we een karig PGB gekregen van Menzis. De wijkverpleging heeft 3 kwartier aan de telefoon gezeten om degene die de aanvraag beoordeelt uit te leggen wat ALS precies inhoudt....
Is zoiets niet aan de huisarts/ in de Polis geregeld??

stofzuigertje

Re: Hoe Menzis omgaat met een ALS patient

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zorg voor duidelijke en foutloze factuur waar altijd alles in staat.

Als je al deze klachten bij elkaar legt weten zij ook aan welke eisen deze moet voldoen.
Het is de schuld van de ZZPer als die niet een goede factuur met alle gegevens stuurde.

Zelf doe ik dit ook, als ze geen mijn een factuur zonder BTW sturen, weet ik ook niet hoeveel het tarief in dat land is, en moet ik zelf zoeken en rekenen!
Net als het Hoge en lage tarief... net als BTW nummer...
Een foute rekening niet betalen is de manier om een goede te krijgen, vooral als je volgende jaar controle belasting kreeg en ze een knoei rekening met aanpassing zien.... en vragen om de goede.
Elk bedrijf betaald pas nadat er een foutloze factuur binnen kwam en dat ze soms een foute factuur wel accepteren is niet gezien foutje.

Het is niet Menzis maar de ZZPer die een niet complete factuur stuurde en elke verzekeraar dus ook als je volgende jaar zou overstappen blijft dit probleem.

Gesloten