LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HPU en Dhr Kamsteeg van het KEAC

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
hans

HPU en Dhr Kamsteeg van het KEAC

Ongelezen bericht door hans »

Hallo allemaal,

mijn vrouw en ik hebben een discussie over de "ziekte" HPU. Zij wil het traject "testen-behandeling" ingaan en ik heb zoiets van "hier klopt iets niet". Een kleine zoektocht op internet bevestigd mijn gevoelens. Een korte bloemlezing:
- HPU is niet geklassificeerd als ziekte.
- Dhr Kamsteeg (ontdekker van HPU) is geen arts.
- HPU is enkel te testen bij instituur van Dhr Kamsteeg.
- HPU is enkel te behandelen met Depyrrol enkel verkrijgbaar bij instituut van Dhr Kamsteeg.

Zijn er mensen met ervaring met HPU?

Jill

Re: HPU en Dhr Kamsteeg van het KEAC

Ongelezen bericht door Jill »

Ik heb het ook uitgezocht klopt al niet dat diegene die het onderzoek doet ook het medicijn verkoopt!!! En als je de klachtenlijst leest, nou die horen bij heel veel ziektes en heel veel mensen. Mijn mening zonder van je geld

Paulien

Ongelezen bericht door Paulien »

Dr. Kamsteeg is geen arts maar wel een biochemicus die zijn vak verstaat. zie www.keac.nl
of http://www.hpupatientenvereniging.nl/
of http://www.hputest.nl/

Op zijn site staat ook iets over het onderzoek dat hij doet.

Het onderzoek wat hij doet en wat hij gedaan heeft wordt niet gesubsidieerd, dus hij betaalt alles zelf, uit de opbrengsten van de laboratoriumtesten en de verkoop van een aantal samengestelde middelen.

HPU is overigens goed te behandelen met zink, vitamine B6 en mangaan, en doorgaans is ook magnesium nodig.
Al veel lotgenoten uit mijn omgeving hebben veel baat bij de behandeling. Pas echter wel op: mensen die in het verleden psychische klachten hebben gehad kunnen deze (tijdelijk) terug krijgen bij gebruik van zink en/of vitamine B6, dus dosering heel rustig opbouwen, allert blijven en zorgen voor een intensieve zorgvuldige begeleiding!!

Lamberts (valt onder Homeoropa) heeft een zink test waarbij je globaal kunt testen of je een tekort hebt aan zink. Als dit niet zo is, is een HPU test ook niet zinvol.

Er zijn overigens legio onderzoeken gedaan naar effecten van tekorten aan vitamine B6, zink (en mangaan). Deze komen overeen met het HPU- klachtenbeeld.

In de toekomst is nog VEEL onderzoek noodzakelijk om alle aspecten van HPU goed in kaart te brengen.

groeten,

Paulien
(bioloog, patient en orthomoleculair therapeut in opleiding)

Paulien

Ongelezen bericht door Paulien »

Dr. Kamsteeg is geen arts maar wel een biochemicus die zijn vak verstaat. zie www.keac.nl
of http://www.hpupatientenvereniging.nl/
of http://www.hputest.nl/

Op zijn site staat ook iets over het onderzoek dat hij doet.

Het onderzoek wat hij doet en wat hij gedaan heeft wordt niet gesubsidieerd, dus hij betaalt alles zelf, uit de opbrengsten van de laboratoriumtesten en de verkoop van een aantal samengestelde middelen.

HPU is overigens goed te behandelen met zink, vitamine B6 en mangaan, en doorgaans is ook magnesium nodig.
Al veel lotgenoten uit mijn omgeving hebben veel baat bij de behandeling. Pas echter wel op: mensen die in het verleden psychische klachten hebben gehad kunnen deze (tijdelijk) terug krijgen bij gebruik van zink en/of vitamine B6, dus dosering heel rustig opbouwen, allert blijven en zorgen voor een intensieve zorgvuldige begeleiding!!

Lamberts (valt onder Homeoropa) heeft een zink test waarbij je globaal kunt testen of je een tekort hebt aan zink. Als dit niet zo is, is een HPU test ook niet zinvol.

Er zijn overigens legio onderzoeken gedaan naar effecten van tekorten aan vitamine B6, zink (en mangaan). Deze komen overeen met het HPU- klachtenbeeld.

In de toekomst is nog VEEL onderzoek noodzakelijk om alle aspecten van HPU goed in kaart te brengen.

groeten,

Paulien
(bioloog, patient en orthomoleculair therapeut in opleiding)

U Bonnema

Ongelezen bericht door U Bonnema »

Mijn nicht is wel door het "traject" gegaan, de kosten zijn inderdaad hoog, maar ze is er gigantisch op vooruit gegaan! Ze was zo ziek dat ze haar huishouden niet eens kon doen, en nu, met gebruik van de medicijnen/vitamines voorgeschreven door t KEAC, kan ze weer alles. Ook was ze ontzettend vaak ziek, geen weerstand...en dat is ook verbeterd. Dus of Kamsteeg nou wel of niet officieel arts is...wat hij uitzoekt en voorschrijft werkt wel. Ik zal haar vragen om hier ook te reageren.

Gesloten