LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
vera10
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2008 14:42

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door vera10 »

Hoi Bibilana,

Hoe gaat het nu met je? Zelf overweeg ik van seroxat over te stappen op lexapro.
Ben benieuwd hoe het jou bevalt.

Groetjes, vera10

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door oorth032 »

Dames en heren,

Wil nog even waarschuwen dat je geen ST.JANSKRUID MOET GEBRUIKEN bij de anti-depressiva, eigenlijk helemaal verder geen "homeopatische hulpmiddeltjes".

DIT versterkt de bijwerking en dat is geen pretje, IK weet daar alles van. :shock:

Ik slik Lexapro al een jaar of 3, ik heb geen bijwerkingen gehad en je wordt ook niet zwaarder.

Succes! :wink:

Elisa8
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2008 00:31

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Elisa8 »

Hallo Allemaal!

Sinds 10 januari (1,5 week) slik ik Lexapro. Weinig last van bijwerkingen gehad, wel erg moe en veel slapen en de eerste 2,3 dagen enkele momenten van duizeligheid. Vandaag had ik voor het eerst weer meer energie.
Wat fijn om op dit forum al zoveel te lezen over jullie ervaring met lexapro! Ik hoop dat er na mijn bericht reacties blijven komen over hoe het met jullie gaat en ik hoop dat er nieuwe mensen zijn die hun ervaringen willen delen.
Spannend hoe het verder zal lopen, het is echt wachten op de werking ervan. rond de 2 weken begint het meestal toch te werken? Ik hoop het zo......

X Elisa

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hey elisa.

Hier nog een lexapro slikker! Ik wil je helemaal niet ontmoedigen ofzo maar het is echt per persoon totaal verschillend wanneer het gaat aanslaan. Het hangt van zo verschrikkelijk veel factoren af. Maar wat een beetje het gemiddelde is dat een dosis na 6 weken goed werkt en daarna kan het nog omhoog schieten tot 12 weken. En dat is per dosis he. Dus al heb je bijvoorbeeld nu 10 mg en je hebt eigenlijk 15 nodig om jou klachten te behandellen dan zal je bij 10 mg bij zelfs 10 weken nog niet het gewenste effect hebben. Maar uiteraard hoop ik voor je dat je op de startdosis al gelijk goed reageerd. Dus als je nu de begindosis slikt zou ik gewoon 6 weken aanhouden eer dat het optimaal werkt. 2-4 weken aanhouden is alleen maar frustrerend want het kan gewoon langer duren. Maar er zijn ook wel mensen die na 2-4 weken al super reageren hoor. Als dat het geval is dan ben ik al helemaal blij voor je. Succes in ieder geval

groetjes

paula renes
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2007 14:34

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door paula renes »

hallo elisa

ik gebruik op moment 20 mg.lexapro, toen ik begon in nov. was dat 10 mg.
na 6 weken geen resultaat wel de bijwerkingen. toen kreeg ik dus 20 mg. dat is 6 weken geleden, met wat meer resultaat. er zijn weer momenten dat ik kan genieten. maar ook dagen dat het weer fout is. een gevoel dat iemand een sjaal te strak om mijn keel en maag trekt.
maar zoals ook anderen melden bij iedereen is het weer anders.
morgen moet ik weer naar de psychiater en een andere dag naar de arbo-arts dan weer opdraven naar je werk. soms is het teveel wat je allemaal moet. mijn wens is rust in mijn hoofd zodat ik alles op een rijtje kan krijgen.
ik koester de momenten dat ik wel geniet!!!

sterkte groetjes paula

sebas84
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2008 16:17

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door sebas84 »

Hallo allemaal,

Voor mij begint het 'avontuur' binnenkort. Op advies van mijn therapeut begin ik volgende week met lexapro. Dit omdat ik een ptss heb (trauma uit het verleden).

Ik heb jullie reacties en ervaringen grotendeels gelezen en heb er wel wat aan gehad, ben iig niet al te bang om te beginnen.

Ik zal denk ik om de zoveel tijd even een update geven van hoe het verloopt.

Wel heb ik een vraagje, ik begin 1 februari met een nieuwe baan en ik hoop dat het niet al te erg wordt met de bijwerkingen. Ik kan me niet veroorloven om een blunder te slaan. Kan je gewoon werken en lexapro gebruiken?

Groeten aan alle lotgenoten!
sebas

rob k
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2008 14:35

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door rob k »

Hoi mensen ben nieuw hier ,lees soms weleens de bevindingen van mensen op een forum die hetzelfde probleem als mij hebben of hadden.Sinds 2 jaar slik ik lexapro met daarbij mythylfenidaat,was zo druk in mijn hoofd dat ik hulp heb gezocht bij mijn doc,die mij deze medicijnen voorschreef.Ben sinds een paar dagen gestopt met het slikken van deze medicijnen,ben nu heel licht en duizelig in mijn hoofd kan iemand mij hier meer over vertellen hoor graag van jullie Thnx Rob k

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Rob

Dit zijn gewoon afkickverschijnsellen van de medicatie. Het is in principe gewoon drugs wat je nam en daar moet je nu vanaf met alle afkickverschijnsellen van dien. Hoelang en hoe erg het nog zal blijven kan niemand je vertellen want echt ieder mens verschilt daar weer in. Het is natuurlijk te hopen dat het snel verdwijnt :P

rob k
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2008 14:35

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door rob k »

Thnx James dacht al wel zoiets ,zat er zojuist aan te denken om er gewoon weer mee te beginnen ,geen prettig gevoel zo, hoop dat deze verschijnselen niet al te lang duren

rob k
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2008 14:35

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door rob k »

Hallo allemaal,net trug van ut carnavallen,was er helemaal niet bij met me hoofd, alleen maar denken aan dat vervelend gevoel,kan er niet meer tegen ,net gelezen dat sommige patienten meer als 10 dagen afkickverschijnselen vertonen,nee dank je red ik niet ,ben er toch maar weer mee begonnen,was er al 3 dgn vanaf ,hopelijk voel ik me snel beter gr

paula renes
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2007 14:34

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door paula renes »

hallo rob

begrijp ik het goed ben je gestopt met lexapro en ook weer begonnen zonder overleg met een arts of andere hulpverlener?
groeten paula

Elisa8
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2008 00:31

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Elisa8 »

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties op mijn berichtje op vorige pagina. Fijn dat er een aantal zijn die het verloop van het eigen 'lexapro'-proces plaatsen.
Met mij gaat het nu redelijk, sinds 10 januari slikte ik 14 dagen 10 mg lexapro, ik had weinig bijwerkingen, alhoewel ik wel dagen had dat ik me erg beroerd voelde, en soms wat duizelig. Na anderhalve week 10 mg slikken voelde ik verbetering van mijn gemoedstoestand. na die 2 weken is de medicatie verdubbeld, en slik ik nu dus 20 mg (max. dosis) en sindsdien voel ik me beroerd en misselijk. Weet iemand dat je na een verdubbeling van medicijnen je weer last hebt van bijwerkingen? ik had stiekum gehoopt dat het niet weeer bijwerkingen zou veroorzaken... hopelijk weet iemand dat... alvast bedankt!

Tot schrijfs!

X Elisa

paula renes
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2007 14:34

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door paula renes »

hallo elisa

toen ik de dubbele dosis ging slikken dus 20mg, heb ik ook weer last gekregen van wat bijwerkingen, zoals misselijkheid en slaperigheid,dit ging na een paar dagen over, maar... bij iedereen is dit weer verschillend.
ik slik nu ook bij de lexapro, lithium nu 14 dagen ben wel slaperig maar de wisselende stemmingen zijn een stuk minder!
sterkte en groeten paula5n

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Elisa,

Als je al een tijdje op een bepaalde dosis zit ej je verghoogt dan valt het allemaal best mee. Je krijgt de bijwerkingen natuurlijk wel weer maar je weet dat dit tijdelijk is.

rob k
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2008 14:35

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door rob k »

Ja Paula idd een beetje dom om zonder overleg met de doc of andere hulpverlener het medicatie gebruik stop te zetten,zal dit in het vervolg,als die er nog komt ,iets zorgvuldiger mee omgaan,ben er dus weer mee begonnen, heb niet die duizeling meer die ik de afgelopen dagen had ,ben wel heel snel geirriteerd,hoop dat dit voor mij en me gezin ook weer snel opgelost is Gr Rob

Shanti!
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2008 21:49

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Shanti! »

Dag mensen, ik heb al enige tijd besloten om te stoppen met lexapro. Uiteraard wilde ik dit niet in een keer doen en ook niet op eigen houtje. Dus ik ben naar de dokter gegaan maar die zei dat ik gewoon van de ene op de andere dag kon stoppen, of als ik dat niet wilde dan eerst een week om de dag, dan een week om de 2 dagen enz enz. Alleen ik weet uit ervaring dat als ik al 1 dag lexapro ben vergeten in te nemen ik heel heftige "golven" door mn lichaam krijg, duizeligheid zegmaar. Zijn er mensen die op een andere manier zijn gaan afbouwen? Ik gebruik nu 20mg, dus het lijkt me dat ik gewoon een halve kan gaan pakken per dag...

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hoi Shanti,

Is dat je huisarts die dat beweert van ff zo stoppen? Het maakt ook eigenlijk niet uit wie het zegt maar wat een ********** zeg!!!!! Een antidepressiva moet je heel maar dan ook HHHHEEEEEEL langzaam afbouwen!!! Lexapro heb je ook in 5 mg en zelfs die kan je door de helft breken. Elke week 2.5 mg minder is de methode die door psychiaters hier in elk geval word gehanteerd. ga in behandeling van een psychiater en blijf niet bij een prutser die zegt dat je wel even van de 1 op andere dag kan stoppen. Zo vind ik het niet gek dat er negatieve verhalen over antidepressiva de wereld in komen.

sterkte in elk geval

rob k
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2008 14:35

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door rob k »

Goedemorgen allemaal,gaat redelijk met me,nog steeds zwaar in het hoofd,iemand ervaring met de combinatie lexapro alcohol,volgens mijn doc kan ut geen kwaad om 1 a 2 biertjes te drinken bij dit medicijngebruik,alleen kan ik niet stoppen na deze hoeveelheid,kan iemand mij hier iets meer over vertellen alvast thnx Greetz Rob

Shanti!
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2008 21:49

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Shanti! »

Hoi Rob,
ik gebruik nu al een vrij lange tijd lexapro, en qua drinken hou ik me niet in wanneer ik daar zin in heb. Ik heb het idee dat ik in het begin wel even rustig moest doen omdat mijn lichaam nog aan het medicijn moest wennen, maar daarna is er op het gebied van drinken voor mij niks verandert, ik drink wanneer ik wil.
Alleen is dit natuurlijk voor iedereen anders!
Oh en James, bedankt voor je reactie, ik ga advies vragen bij psych en ga nu iig de helft van mijn pillen gebruiken

bibilana
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2007 11:43

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door bibilana »

hoi vera 10,
sorry dat het zo lang geduurd heeft voor dat ik reageer.
Ik ben half december van 2 naar 1 seroxat gegaan en dan 1 lexapro .
Vond het heel eng maar ben er goed doorheen gekomen .
Eerste twee dagen gebeurde er niet veel maar toen begonnen de
verschijnselen trillen spierspanningen hoofdpijn slecht slapen misselijk,
en af en toe een angst aanval .
Nam wel af en toe een oxazepam .
Dat heeft ongeveer twee weken geduurd ,toen alles weer normaal was
van 1 naar een half ,weer het zelfde ellende maar de tweede keer ben
je er op voor bereid dus vang je het zelf beter op
Nu sinds twee weken alleen nog 1 lexapro weer een beetje gehad maar
geen angst meer gehad .
Ben zelf heel blij ermee voel me veel beter dan de laatste 9 jaar ,
ik leef weer ipv overleven .
Lach weer heb plezier durf veel meer zoals alleen dingen doen zonder
angstig te zijn. Hoop dat het voor jou het zelfde zal zijn maar iedereen
is anders :lol: :lol: :lol:

Gesloten