LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
coronel62

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door coronel62 »

Waarschijnlijk ging je al een tijdje door een moeilijke tijd voordat je aan de Lexapro begon. Zoals je hierboven kan lezen had ik het ook erg moeilijk toen ik er mee begon. Je beoordeling voor hel kan ik goed begrijpen. Zie het als een fase, later wordt het beter. Komt goed.

dush

Ongelezen bericht door dush »

bedankt voor je reactie!
blij dat iemand mijn benaming voor 'hel' kan begrijpen..
echt, heb me nooit zo beroerd gevoeld.
ik probeer idd door te zetten in de hoop op verbetering,maar moet er niet aan denken zo nog 2 weken door te moeten gaan..snap je?
Dush

n@ncytjuh

Ongelezen bericht door n@ncytjuh »

Hallo,

Ik ga deze week beginnen met lexapro,
heb daarvoor effexor 150 mg geslikt,
en moet zeggen dat ik het daar erg goed op deed,
maar ben zeker meer dan 10 kg aan gekomen,
en dat wilde ik echt niet meer, ben naar de huisarts geweest, en gezegd dat ik wat anders wilde, waar ik niet van aan kwam.
heb nu dus afgebouwd, en slik nu al 3 dagen niets,
en ik moet zeggen, het gaat echt kl*te.
voel me honds beroerd, en heb nergens geen zin in,
nu heb ik ook een evenwichts stoornis, en slik daarvoor betahistine,
heb nu overal erg last van, ik word zometeen terug gebeld door de arts, en hoop dat ik vanaadg met lexapro mag beginnen, en dat dat snel gaat helpen, ik heb 3 kindjes, en kan nu niks meer van ze hebben, ben saggerijnig en snauw ze de hele tijd af, ook heb ik sinds heel lang zin om te huilen, en heb af en toe ook de tranen in mijn ogen staan, bah wat voel ik me k*t.

dush

Hallo N@ncytjuh.
Ik las dat je gaat beginnen met lexapro.
ik ben zoals je hierboven wel gelezen hebt een kleine 2 weken geleden begonnen met lexapro, en had erg veel last vd bijwerkingen.. maar dat zal natuurlijk bij iedereen verschillend zijn. ik heb het doorgezet en voelde na een aantal dagen al welverandering, voelde me beter.
Ik ben afgevallen tot nu toe, je hebt echt totaal geen eetlust, mis dat dat nog veranderd in de loop der tijd.
Ik hoop voor je dat je je snel beter zal gaan voelen op de medicatie!!
Succces!
Dush

n@ncytjuh

Ongelezen bericht door n@ncytjuh »

Hoi dush,

Nou, qua medicijnen is het een beetje anders gegaan dan ik had verwacht,
ik heb oxazepam 10 mg gekregen en cymbalta 30 mg,
ben benieuwd hoe ik hier allemaal op ga reageren.

dush

hai n@ncytjuh, jeetje ja da's wat anders dan je dacht..
Cymbalta? ken ik niet. oxazepam gebruik ik ook, na behoefte 3 keer 10 mg per dag. Weet niet of je het al eerder hebt gebruikt? is wel prettig, het 'vlakt de nare gevoelens' beetje af.
Cymbalta is dat een antidepressivia?
Dush

Jacky_3

Ongelezen bericht door Jacky_3 »

Ik gebruik nu 5 dagen lexapro, ben wat duizelig in mijn hoofd/zwaar hoofd gevoel en heb tintelingen in mijn tong. Herkent iemand die tintelelingen? In de bijsluiter staat er niets over geschreven...

legna

Ongelezen bericht door legna »

Hallo, ben nieuw hier! Heb gedurende 1 jaar Lexapro (10mg) gebruikt. Sinds afgelopen weekend ben ik Lexapro vrij!! Zou graag ervaringen willen delen en hoop op reacties. Gr.

smahin28

Ongelezen bericht door smahin28 »

Hallo,

Ik ben een student in het buitenland (Azie)
Ik slik sinds juli 2008 lexapro. Ik ben begonnen met 10 mg per dag. Na een week bleek dat ik minimaal 20 mg per dag nodig had. Na twee maanden dat het redelijk goed ging dacht ik eigenwijs. Ik moet stoppen want medicijnen slikken is slecht. Ik ging zelfstandig terug naar 10 mg. Ik werd heel angstig. Ik wist niet dat het door het medicijn kwam. Tijdens mijn intensieve vakantie onder andere in de jungle met veel lange bustochten en vliegreizen werd ik nog angstiger. het toppunt was tijdens een vliegreis dat ik heftig begon te zweten na te hebben gebeden bracht dit mij enige verlichting. De mensen in het vliegtuig waren niet zo blij.

Ik bevind mij in het buitenland voor een half jaar voor mijn studie. Een maand voordat ik ging studeren is bij mij een depressie in enge zin geconstateerd. Ik ben toch gaan studeren in het buitenland en bevind mij hier nog steeds. Kan iemand mij tips geven wat betreft voeding?
en wat ik het beste kan doen tegen vergeetachtigheid want ik ben al twee keer mijn portemonnee kwijt geraakt met al mijn bankpassen een aantal keren mijn laptop achtergelaten, gelukkig zijin de mensen die mijn laptop gevonden is eerlijk. ik heb het ontzettend naar mijn zin hier!
Ondanks de belemmeringen. Ik krijg geen bankpassen meer omdat de bank het niet vertrouwt, ik heb gelukkig een oplossing gevonden. Ik wil niemand vertellen dat ik depressief ben. Sinds een week ben ik na overleg met de pschiater naar 20 mg gegaan. het gaat nu beter maar ben vaak warrig slaap onregelmatig vergeetachtig. Kun iemand mij advies geven omtrent wat dan ook wat mij kan helpen mij beter te voelen.

Theo56

Ongelezen bericht door Theo56 »

Ik heb Lexapro ruim drie jaar gebruikt. Ik ben begonnen met een dagelijkse dosis van 20 mg. Na anderhalf jaar (het ging veel beter!) ben ik terug gegaan naar 10 mg, de laatste drie weken heb ik 5 mg gebruikt en nu ben ik bijna een week gestopt. Ik heb behoorlijk veel last van duizeligheid, hoofdpijn, droom 'naar'en slaap minder. Het zal wel over gaan heb ik begrepen. In die drie jaar ben ik ook ruim 10 kilo aangekomen. Het middel heeft zeker geholpen, dus neem ik die ontwenningsverschijnselen, hoe vervelend ook, voor lief.

legna

Ongelezen bericht door legna »

Ik heb Lexapro 1 jaar gebruikt en ben begonnen met een dagelijkse dosis van 10 mg. Het ging heel goed en kon de wereld weer aan.. Om af te bouwen heb ik gedurende 1 week een dagelijkse dosis van 5 mg gebruikt. Dat ging goed en stopte het gebruik na die week. Achteraf te snel geweest, denk ik. Heb daarna ook veel last gekregen van duizeligheid, hoofdpijn, zwevend gevoel en lich cq slecht slapen. Loop al ruim een week met deze klachten rond en vraag me af hoe lang deze ontwenningsverschijnselen aan zullen houden. Het afgelopen jaar ben ik 8 kilo aangekomen en vraag me ook af of het gewicht vanzelf af zal nemen na het stoppen.

zilvermeeuw

Ongelezen bericht door zilvermeeuw »

Sinds een kleine 2 weken slik ik LEXAPRO en ik moet zeggen dat ik de bijwerkingen vreselijk vind. Heb hier voor een aantal weken SEROXAT geslikt maar daar had ik ook veel bijwerkingen van (heel veel hoofdpijn, slapeloosheid)

Na overleg met m'n huisarts ben ik overgestapt op LEXAPRO. De eerste week ging het best goed met weinig bijwerkingen. De huisarts gaf me toen het advies om te verhogen naar 10mg. Wel had ik dat maar nooit gedaan ! Spierpijn , buikpijn , oprispingen , brandend maagzuur wat tot in mijn keel kwam ,slapeloosheid etc. Inmiddels weer teruggegaan naar 5mg (half tabletje) maar nog steeds veel bijwerkingen, overweeg zelfs om er maar weer mee te stoppen

Zijn er nog meer mensen die dezelfde ervaringen hebben ? Zie uit naar jullie reacties !

Alice12345

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik heb ongeveer een jaar Lexapro geslikt. Ik had geen last van bijwerkingen, alleen bij het afkicken een beetje.

Nu ik weer een paar maanden van de Lexapro af ben, merk ik wel verschil. Lexapro gaf me net even dat zetje als ik me te moe voelde om iets uit te vreten. Nu moet ik dat weer zelf doen. Maar het was wel goed dat ik toen dat zetje kreeg.

Ik ben wel blij dat ik het niet meer gebruik. Hoe minder medicijnen hoe beter. Als je die medicijnen tenminste niet per se nodig hebt.

Beetje offtopic, maar:
Als je echt meer energie wilt hebben, kun je ook eens proberen te stoppen met de anticonceptiepil. Dat heeft bij mij een wereld van verschil gemaakt. Heel raar, want ik heb 13 jaar lang de pil geslikt en aan het begin had ik helemaal niet door dat ik daar moe van werd. Pas als je eens een hele tijd stopt, merk je het.

VanDieren

Ongelezen bericht door VanDieren »

Hallo, ben nieuw hier en heb met belangstelling de diverse verhalen gelezen. Ik ben vanaf woensdag Lexapro gaan slikken 10mg. Nu ik moet zeggen ik heb nog nooit een medicijn gehad waarbij je je zo rot ging voelen. Ben vanmorgen maar naar de 5mg gegaan in de hoop dat het dan wat beter gaat. Ben misselijk, niets smaakt er meer, grieperig.
Kan iemand mij vertellen hoe lang dit duurt? Volgens de psychiater een week. Dat hoop ik dus maar.

Zus3

Ongelezen bericht door Zus3 »

Hallo allemaal,
Ik heb met belangstelling jullie verhalen gelezen.
Ik heb vanmorgen bij de huisarts een recept gekregen en moet gaan beginnen met lexapro.
Eerlijk gezegd durf ik niet zo goed maar ik ga morgen beginnen.
Ik wil het 's-avonds gaan nemen, en hoop dat de bijwerkingen meevallen. 8)

VanDieren

Ongelezen bericht door VanDieren »

Zus3, ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat de bijwerkingen mee vallen. Ik ben er vanmorgen mee gestopt, ik vond het niet verantwoord om er mee door te gaan. Heb woensdagmiddag een gesprek met de dokter.

Zus3

Ik heb gisteravond voor ik naar bed ging de eerste genomen. Slapen deed ik al slecht en dat was vannacht ook niet echt goed. Ik ben vreselijk misselijk nu en een beetje duizelig.
Wordt het erger als je een paar dagen doorslikt of is de kans dat hij gewoon zo blijft???

Zus3

VanDieren,ben je nog iets wijzer geworden bij de dokter???
Ik heb inmiddels 2 dgn het middel gebruikt en het valt mij nog alles mee. Ik slaap slecht, maar dat deed ik toch al, verder ben ik misselijk maar ik kan wel iets eten overdag.Spierpijn heb ik wel heel erg en ik ben moe, heel moe, maar ook dat had ik al voordat ik met de medicatie begon. Dus of dat er nog "zit" of dat het een bijwerking is weet ik niet. Het valt mij tot nog toe erg mee. En, ik word erg goed begeleid door de huisarts. Gister is er zelfs gebeld om te vragen hoe het ging met de bijwerkingen.

LvE

Ongelezen bericht door LvE »

Hallo allemaal,

Ik ben in juli 2007 gestart met lexapro; eerst 10 mg om er aan te wennen. Daarna naar de 20 mg omdat 10 te weing was....
Wat ben ik er ziek van geweest zeg! Nooit geweten dat een mens ZO misseijk zou kunnen worden van het wennen aan medicatie.
Helaas hebben de klachten (waarvan de misselijkheid de ergste was) een week of 2 a 3 geduurd. Hierna begon ik me beter te voelen. Ik ben naast de mediate ook in therapie gegaan bij een psychiater voor mijn angsstoornis/paniekaanvallen.
Nu ben ik de medicatie aan het afbouwen, eerst van 20 naar 10 en nu zit ik al op om de 2 dagen 5mg.
Begin december zou ik medicatie-vrij moeten zijn; dat is in ieder geval het streven.
Maar wat heb ik een last van het afbouwen zeg!!!!!
Ik heb al 3 weken last van 't zuur'. Gatsiedarrie!
En ik vroeg me af ofdat kilo's (lees: 10!!!!!!) aankomen een bijkomend iets is als je lexapro gebruikt?!!!

Voor de mensen die nu net met lexapro begonnen zijn en zich alleen maar beroerd voelen en de klachten lijken te verergeren; dit is normaal (hoe vervelend ook) maar geloof me; het gaat over!
Doorzetten dus!!

Zus3

Ik ben dus ook supermisselijk. Echt niet normaal.
Ik heb ook vreselijke pijn in me nek en achter in mijn hoofd.
Ik stond vrijdag op het punt om te stoppen maar heb uiteindelijk toch doorgezet. Maar owowow wat is dat moeilijk soms, en die depressie die is voor geen meter minder erg geworden.Donderdag moet ik terug, ben benieuwd wat er dan gezegd gaat worden
Ik ben ook super moe, kan 's-middags zomaar op de bank in slaap vallen, echt irritant. Maar ik ga zo weer een rotpil nemen, is iedere dag weer en drempel hoor.

Gesloten