LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Shanti!
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2008 21:49

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Shanti! »

Hallo mensen,
ben nu een week gestopt met lexapro na het 2 a 3 jaar gebruikt te hebben. Heb laatste jaar op 10 mg gezeten en daarna ong. 2 maanden op 5 mg voordat ik stopte.
Moet zeggen; het valt me zwaar. Maar dan niet zo zeer geestelijk, vooral lichamelijk. Heb last van 'golven,' zoals ik ze noem, maar ik zag ergens op het forum dat iemand het omschreef als elektrische schokjes door het hoofd en die beschrijving komt beter in de buurt. Ze komen vaak dan vanuit mn lichaam en schieten naar mn hoofd. Deze schokjes zijn er constant en belemmeren mijn zicht ook een beetje. Om knettergek van te worden; ik kan er niet aan ontsnappen
Anyway, herkent iemand dit? Tips hoe ik hiermee kan omgaan? En wat ik vooral heel graag wil weten; hoe lang duurde het bij jullie voordat je geen last meer had van afkickverschijnselen na het stoppen?

DenBosch
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:34

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door DenBosch »

Dag Shanti,

Omdat ik (helaas) al eens eerder met een AD gestopt ben (Efexor) weet ik precies hoe ellendig dat is.

Trillen, zweten, duizelig, gespannen, niet kunnen concentreren en idd die schokjes.. (dat vind ik misschien nog wel minder erg dan het overige)..

Dit kan zeker 3 weken aanhouden en je moet vooral hierna zeer kritisch kijken of je niet snel weer terugvalt in je eerdere klachten. Je zult dan nml snel weer stappen moeten nemen (helaas) om terug te gaan aan het medicijn.

Wat ik zelfs wel eens begrepen heb, is dat hier mensen serieus voor naar een soort van kliniek gaan. (soort van vakantie/afkickkliniek)..Denk dat het 'afkicken' van AD wel erg onderschat wordt. Ook door artsen.

Shanti!
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2008 21:49

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Shanti! »

Hoi DenBosch,
bedankt voor je reactie! Voor mij zijn die schokjes toch wel het ergst, maar ik heb dan ook minder last van die andere klachten die jij omschrijft. Over een paar dagen ben ik 2 weken gestopt, ik zie nog geen verbetering maar maak me nu iets minder zorgen nu jij zegt dat het 3 weken kan duren. (in bijsluiter staat dat het zelfs paar maanden kan duren)
Geestelijk voel ik me prima dus ik maak me geen zorgen over een terugval
Wat je zegt over dat afkicken onderschat wordt is helemaal waar. Toen ik vorig jaar wilde afbouwen ben ik voor advies naar mijn huisarts gegaan. Zij vertelde mij dat ik van de ene op de andere dag gewoon kon stopppen en dat enige bijverschijnselen die je kan krijgen gewoon tussen de oren zit! Zelfs de bijsluiter zegt dat je langzaam moet afbouwen, hoe kan ze dan zoiets zeggen? Ongelofelijk toch?
Tips voor andere AD-gebruikers: laat je voor advies doorverwijzen naar bijv. een psychiater want huisartsen hebben er vaak veelste weinig verstand van

DenBosch
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:34

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door DenBosch »

Dag,

Ik wilde vragen aan de gene die al een tijdje lexapro gebruikt, of jullie ook last hebben van aanhoudende vermoeidheid?

En zo ja, hoe ga je hier goed mee om? Ik merk namelijk dat dit mijn dagelijkse functioneren toch nog vaak belemmert. Ook in mijn werk bijvoorbeeld.

Ook vroeg ik me af jullie je ook nog vaak gespannen voelen? En hoe jullie hier mee omgaan? Zelf sport ik al wel regelmatig en probeer goed naar mijn lichaam te luisteren. Maar merk dat ik er nog vaak last van heb.

Graag reacties aub!

Leoniexie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2009 11:57

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Leoniexie »

Hi allemaal,

Zit nu 8 weken op lexapro 5mg. Merk wel dat ik iets beter ben geworden. rustiger maar die angsten verdwijnen niet echt. Heb juist het idee dat ze maar blijven. Hoe is de ervaring met lexapro en paniekaanvallen? hoor graag van jullie!

Happy Frog
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:52

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Happy Frog »

na 7 maand doodmoe te zijn van lexapro, ga ik vandaag minderen, ben het altijd zo moe zijn helemaal zat nu, van 15 mg tablet naar halve tablet van 15 mg, is 7,5 mg, plus een kwart tablet van 15 mg, is 3,75 mg, totaal is dat dan 11,25 mg. Dit houd ik 2 weken aan, dan hoop ik naar de 7,5 mg te gaan.
Ik ga beginnen met minderen. Ben steeds heel erg moe, snachts slecht slapen, overdag 2 keer een uur kunnen slapen, vergeetachtig, tanden knarsen, ongeinteresseerd, onverschillig, verminderde lichaamscoordinatie, verminderde libido en andere beleving hierin, meer zweten, soms meer honger, soms minder honger, soms slechter inslapen, bij warm weer het heel erg warm hebben, verkoudheidsverschijnselen, loopneus, soms lichte hoofdpijn, meestal bij de slapen en voorhoofd, minder zin in wassen en douchen dan voorheen.

voordelen, iets socialer geworden, weegt niet op tegen al die bijverschijnselen.


verder minder goede speeksel werking dus meer kans op caries oftewel gaatjes in het gebit, en grote kans om aan te komen in gewicht, of het met grote moeite er af te krijgen of op gewicht te blijven, door veel sporten en weinig eten.

De moeheid en lamlendigheid is het ergst er van. En de kaakpijn van altijd maar gespannen kaakspieren. En dat je niet eens normaal een paar glazen rode wijn kan drinken zonder medicijn-alcohol-combinatie-angst. Het helpt als je het zo bekijkt eigenlijk geen ene donder die pillen.

Tara-Naomi
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:55

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Tara-Naomi »

Ik begin vandaag voor het eerst met Lexapro.
Heb het vandaag gehad van mijn huisarts omdat ik zo een last heb van duizelingen (veroorzaakt door stress).
Depressief ben ik volgens mij totaal niet, maar heb wel veel last van angsten.
Ik heb bijwerkingen gezocht en heb niet echt al te leuke dingen gelezen.
Voel nu nog niks van de Lexapro, alleen beetje moe.. Maar of dat daardoor komt weet ik niet.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan en hoop eigenlijk dat ik positive dingen kan gaan plaatsen. :roll:

Groetjes, Tara-Naomi.

mooisteliefste
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 12:00

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door mooisteliefste »

DenBosch schreef:Dag,

Ik wilde vragen aan de gene die al een tijdje lexapro gebruikt, of jullie ook last hebben van aanhoudende vermoeidheid?

En zo ja, hoe ga je hier goed mee om? Ik merk namelijk dat dit mijn dagelijkse functioneren toch nog vaak belemmert. Ook in mijn werk bijvoorbeeld.

Ook vroeg ik me af jullie je ook nog vaak gespannen voelen? En hoe jullie hier mee omgaan? Zelf sport ik al wel regelmatig en probeer goed naar mijn lichaam te luisteren. Maar merk dat ik er nog vaak last van heb.

Graag reacties aub!
Het is algemeen bekend dat je vermoeidheids klachten onder gaat als je lexapro neemt, je lichaam wil zich ontspannen maar je vecht der tegen.

Advies neem je rust zoals het kan en ga nit te lang aan lexapro... wegen afbouw problematiek..

VR GR ML

mooisteliefste
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 12:00

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door mooisteliefste »

Happy Frog schreef:ik ben nu 10 weken onderweg.
vaak lichte hoofdpijn, licht afwezig en duf, sochtends nemen geeft meer bijwerkingen dan savonds nemen. Moe, zweten, vind het wat op paroxetine lijken. Veel tandentikken en kaken bewegen en kaakspanning. Onverschilliger en socialer geworden, praat soms makkelijker en langer in gesprekken.

Ik ga er nog een paar weken mee door zo. Daarna misschien afbouwen van 15 mg naar 10 mg, kijken of dat beter is, maar denk het niet, denk dat de depressie dan iets erger wordt.

Hallo Happy frog...prachtige naam trouwens .

Als ik jou was met de medicatie in nemen ... doe het rond 12 uur.. dan heb je de middag en namiddag en dan ben je sávond in je eigen omgeving.

Neem je rust en je weet ook dat lexapro 20 mg heeft... ik ben der ook aangeweest en heb jaren lang 20 mg geslikt ...maar door een wonder ben ik lexapro vrij

VR GR ML

Tara-Naomi
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:55

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Tara-Naomi »

Nou, ik heb het nu een paar dagen geslikt.
Ik heb niet heel erg veel bijwerkingen, ik heb wel een beetje last van mijn darmen, maar niet extreem.
Wel heb ik last van mijn kaken als ik wakker wordt & als ik teveel heb gelachen.
Merk nu (na volgens mij) 5 dagen dat ik nu trillerige handjes heb, maar niet heel erg.
Van de rest voel ik me prima, ben nog niet van mijn duizeligeheid af, maar ik wacht rustig af tot het werkt.
Had eregister wel een dag dat het heel erg goed ging, alleen gister een familiedinee & toen had ik het erg extreem, ben toen op mijn knieen gaan zitten en heb mezelf geprobeert kalm te houden.

Woensdag heb ik een gesprek bij de huisarts hoe het gaat met alles, ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes, Tara-Naomi.

goaheadanddisagree
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2009 20:59

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door goaheadanddisagree »

hallo,

ik heb me even geregistreerd op dit forum om mijn ervaringen met lexapro te vertellen.

heb van ongeveer november 2006 tm maart 2007 in een enorme depressie gezeten.

was begin 2006 gestopt met school, moest daarom fulltime aan het werk in de supermarkt, en ging in die tijd steeds meer om met mensen die elke dag wiet/hasj rookten. ik rookte zo heel af en toe wel is wat eerder, maar toen ik bevriend werd met die mensen ging ik het al gauw elke dag doen. op een gegeven moment was het enige wat ik deed elke dag van 8 tot 5 werken, thuis eten, en daarna blowen in dorp. in het weekend blowde ik vaak iets meer als ik vrij was. zo ging het langer dan een half jaar door. ik merkte dat ik steeds vaker alleen aan wiet dacht en bijna nooit meer met mijn oude vrienden omging, en ook steeds stiller werd. ook worstelde ik al zeker 6 jaar met een probleem, waar niemand van wist, dus was al niet de meest zelfverzekerde persoon. eind oktober begon ik me een beetje raar te voelen. ik zag ernstig op tegen ruimtes met groepen mensen, vooral dingen als verjaardagen, waar je in grote groepen in een kamer zit, maakten me een beetje angstig. op de verjaardag van mijn zus 5 november 2006 begon eigenlijk alles. ik zat op haar verjaardag te zweten, ik zei bijna niks, dacht dat iedereen constant op me lette, en was doodsbenauwd van binnen. niemand had iets in de gaten. volgende dag op m'n werk ziekgemeld, ik was erg duizelig en voelde me zo raar, alsof ik droomde. de 2 weken daarna was ik een wrak op m'n werk, en de dagen waren erg zwaar, terwijl ik vrij simpel werk had. alles werd steeds erger en ik kreeg last van ernstige paniekaanvallen op m'n kamer. ik ging kijken op internet over psychische klachten bij hasj en wiet en las verhalen die me doodsbang maakten. de dag erna heb ik tegen m'n moeder vertelt dat ik de afgelopen 8 maanden elke dag had geblowd en dat ik heel bang was dat ik blijvende schade had daardoor (dat dacht ik :P). een maand later kon ik helemaal niet werken want ik zonk steeds dieper, terwijl ik niet meer blowde, maar in m'n hoofd zaten allemaal paniekgedachten die me steeds depressiever maakte.

psycholoog opgezocht, angstremmers gekregen (weet niet meer welke, maar geen echte antidepressiva). het hielp allemaal niet, ik durfde niet de straat op van december t/m februari, en zat alleen te staren en te huilen thuis. kon me nergens op concentreren, ik had zelfs moeite met het smeren van m'n eigen boterhammen.

begin maart werd ik doorverwezen naar een psychiater, die lexapro heeft voorgeschreven, 10mg per dag.

eerste 3 weken voelde ik me een tikkeltje waziger en nog meer in mezelf dan normaal, en was vaak misselijk. in de 4e week voelde ik een beetje vooruitgang, ik logde mezelf weer in op bijvoorbeeld msn en sprak soms met vrienden. ging ook weer bij mensen langs. op een dag, na 5 weken, zat ik in de huiskamer te denken dat ik zoveel misde in het leven, verhalen van vrienden die naar concerten waren geweest, of dat het uitgaan in die ene kroeg zo leuk was. ik miste alle dingen die ik eerder deed, zelfs het werken in de supermarkt leek me ineens weer zo heerlijk om te doen! weet nog precies hoe ik in de woonkamer zat en tegen m'n moeder zei: ik ben het helemaal zat, ik ga gewoon weer beginnen met alles wat ik deed, en het maakt me niet uit wat mensen van me vinden (ik had door de depressie een enorme sociale angststoornis), ik wil weer leven!


na 6 weken lexapro slikken was ik ineens weer 40 uur per week aan het werk, en ik was socialer dan ooit! in de 9 maanden daarop heb ik gigantisch veel nieuwe mensen leren kennen, ik was ineens een sociaal beest.

toen begon het afbouwen in december 2007. ik bouwde heel langzaam af; de ene dag een hele pil, de andere dag 3/4 pil, enz.

eind februari zat ik op een halve pil per dag al een maandje, en ik zag aankomen dat het weer mis ging.

toch wist ik al die tijd in m'n leven al, dat een ding ook sterk bij de depressie meespeelde.

begin maart 2008 heb ik verteld dat ik homo ben, daar moest ik toen mee leren leven, eerste 4 maanden waren erg zwaar. ik slikte toen ook weer 1 tablet lexapro per dag. ik deed alles, maar het voelde als een gevecht, ik was weer sociaal angstig. toen ik daar na de zomer helemaal aan gewend was, ben ik weer geworden zoals net na mijn depressie. enorm sociaal en nergens angstig voor etc.

ergens in de zomer dit jaar begon ik weer rustig met afbouwen, vorige week slikte ik nog een kwart pil per dag. het was de bedoeling dat ik daarna om de dag nog een kwart pil slikte, maar ik wil er zo graag vanaf, dat ik nu 6 dagen helemaal ben gestopt.

het is inderdaad best zwaar, en dan vooral lichamelijk. misselijk -_-, duizelingen, en die schokjes in je hersens zijn het ergst!

toch ga ik hiermee door, ik heb weinig tot geen last van angst, maar ik word wel een beetje naar van die lichamelijke ongemakken.


nog even mijn ervaringen samengevat met het middel lexapro:

- eerste 3 weken ietsjes meer last van depressie
- 3e tot de 6e week ging het steeds beter, na 6 weken was ik in topvorm
- geen last van vermoeidheid tijdens gebruik, zoals mensen hier beschrijven?
- ik kon gewoon alcohol erbij drinken, had soms wel het idee dat ik sneller aangeschoten werd dan normaal
- voor de rest geen vervelende bijwerkingen, het middel werkte perfect voor mij!

met afbouwen:
- misselijk!
- duizelig
- hersenschokken


kortom: het afbouwen vind ik wel lastig, maar toen ik begon met slikken heeft het middel echt wonderen gedaan voor me.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hey goaheadanddisagree,

Ik slik lexapro nu 2 jaar en het heeft voor mij ook wonderen verricht. Een tijd lang durfde ik mn huis niet meer uit en mn interesse voor alles wat ik altijd met plezier deed, was weg. Toen ben ik verschillende AD's gaan proberen of het werkte maar na 2 pogingen kwam ik bij lexapro uit. Ik ging weer werken, sporten, uitgaan, hobby's uitvoeren etc.

Het enigste bijwerking die ik nu heb is dat ik snel moe ben. Maar als dat het enigste is.....

Maar nu dus mijn vraag aan jou. Waarom stop je er steeds ineens mee? Je weet hoeveel het je kan helpen en je weet hoe erg je terug kan vallen als je weer stopt. Ik wil niet eens aan afbouwen denken zeg. Al heel mn leven worstel ik met klachten. Alleen de laatste paar jaren werd het extreem. Altijd sluimerde wel al iets, en ook door drugsgebruik werd het alleen nog maar erger. Sommige mensen hebben gewoon iets niet op orde in de hersenen, biologisch gezien dan. En bijvoorbeeld lexapro is daar een goed middel voor natuurlijk.

Enneh Leonixie,

Dat de klachten erger worden met het opbouwen van het medicijn is echt de normaalste zaak van de wereld. Iedereen heeft er last van. Hoe is het nu met je?

Ook ben ik erg benieuwd hoe het met shanti gaat.

groetjes

DenBosch
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:34

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door DenBosch »

Dag James,

Bij mij begint het ook zeer goed te werken. Maar ik betrap mezelf erop dat ik dan meteen aan stoppen aan het denken ben. Dit terwijl ik weet dat dit niet goed is... Heb jij hier ook last van? En hoe ben jij hier mee om gegaan?

Hoor het graag van je!

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Den bosch,

Voordat ik aan de medicijnen ging heb ik een paar jaar met klachten rondgelopen en was de wanhoop nabij. En dat houdt ik goed in mijn achterhoofd. Zo'n lange periode noooooit meer! Stoppen doe ik pas als ik het zelf wil, en ik weet ook dat misschien een lagere dosis zeer langdurig gebruiken wellicht nodig zal zijn.

Maar mooi dat je begint te merken dat het werkt. Bij mij ging er een wereld open, vooral omdat ik al jaren liep te tobben.

in ieder geval succes

solydia
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2009 11:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door solydia »

Hoi,

Ik heb de afgelopen weken dit forum een paar keer doorgenomen omdat ik erg twijfelde over het gebruik van medicijnen. Bij mij gaat het al een paar jaar op en af. De goede en slechte periodes wisselen elkaar af en een half jaar geleden bleek ik ook een lichte vorm van Coeliakie te hebben. Depressies komen schijnbaar vaak voor bij mensen die daar last van hebben. Sindsdien volg ik een speciaal dieet en voel ik me fysiek veel beter maar psychisch wil het nog niet helemaal opschieten. Nu heb ik toch besloten in overleg met de huisarts om met lexapro te beginnen heb ik gister mijn eerst pil genomen. 5mg. De bedoeling is om het eerst hiermee te proberen en zonodig te verhogen naar 10mg.
Ik was vanochtend flink misselijk, maar nu gaat het wel. Normaliter ben ik altijd erg gevoelig voor de bijwerkingen van medicijnen en heb ik ze allemaal, dus ik ga daar bij dit medicijn ook vanuit. Ik vroeg mij vooral af, of je ook weer opnieuw last krijgt van bijwerkingen als je de dosis gaat verhogen? Weet iemand dit?

Verder hoop ik echt dat het voor mij iets gaat doen en dat ik net zo positief ben als sommige andere reacties hier. Ik functioneer nog wel redelijk in het dagelijks leven, maar ook mede doordat ik mijn depressie vaak gewoon negeer en maar doorga, ook al beleef ik er al lang geen plezier meer aan om te werken, sporten en sociale dingen te doen. In goede periodes wel maar in slechte weer niet.

Ik vind het heel spannend hoe het de komende weken gaat, en hoop dat ik hier een beetje ervaringen kan uitwisselen.

Groetjes

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Beste Solydia,

Bij elke verhoging krijg je opnieuw de bijwerkingen. Elke dosis heeft een tijd nodig om in te werken. Let niet al teveel op die 6 weken die op de bijsluiter staat. Een dosis werkt na 8 weken optimaal. Maar dan is nog de vraag....welke dosis werkt goed bij je? Daarom is het opbouwen zo lastig.

Dus je begint vaak met een startdosis en na een paar weken word dit verhoogt en krijg je dus weer de bijwerkingen. Alleen vaak schrikken de bijwerkingen mensen af. Dat had ik ook in het begin, maar het is een kwestie van volhouden. Dat ik nergens meer plezier in had was bij mij precies hgetzelfde. Alleen toen het echt begon aan te slaan kwam hier forse verandering in. Veel succes in ieder geval

groetjes

solydia
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2009 11:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door solydia »

Ik ben nu een week bezig. De bijwerkingen vallen me alles mee, alleen soms wat misselijk en ik slaap niet zo goed. Ik voel nog niet dat het begint te werken. Ik voel me eerder slechter, maar dat schijnt er ook bij te horen. Daar had de huisarts me al voor gewaarschuwd. Zelf denk ik dat 5mg een vrij lichte dosis is om optimaal te werken. Dat is zo'n beetje de laagste dosis die er is maar ik weet niet wat bij een niet al te zware depressie een gangbare dosis is.
Ik kan niet wachten tot het gaat werken want ik wil echt heel graag weer wat plezier in het leven hebben.

Groetjes

solydia
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2009 11:19

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door solydia »

Jammer dat er nog niemand is geweest die ervaringen wil uitwisselen.
Ik ben nu 15 dagen bezig, en heb vandaag voor t eerst t gevoel dat ik me iets beter voel. Het weekend en afgelopen maandag waren heel slecht, en heb ik erg veel geslapen maar nu heb ik het idee dat ik iets aan het opknappen ben.
Hopelijk zet dit door.
Weet er iemand hier misschien ook iets over ADD? De huisarts achtte de kans heel groot dat ik hier ook last van kon hebben, en dit moet ik ook laten onderzoeken. Ik heb inmiddels wel veel erover gelezen en weet wel wat het inhoud, maar kan dat in combinatie met een depressie en is het dan wel verstandig medicijnen te blijven slikken?
Ik hoop dat iemand hier dat misschien weet, en anders verdere ervaringen over lexapro wil uitwisselen.

Groetjes

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Solydia,

Mooi dat je wat vooruitgang hebt geboekt. Op een gegeven moment gaat het steeds beter en komen interesses en zin hebben weer terug. Het heeft bij mij 2 maanden geduurt voordat ik echt opknapte. In die tijd hebt ik opgebouwt tot 20 mg. Elke verhoging brengt weer die bijwerkingen met zich mee, alleen toen ik op 20 zat duurde het nog een paar weken voordat ik echt weer fit was.

De bijwerkingen zijn nu ook verdwenen, ik heb bijna nergens last van. van een jongen die alleen maar werkte en op zn kamer zat ben ik nu omhoog geklommen tot een zekere jongen. Ik durfde mijn huis zowat niet uit en nu sport ik meerdere malen per week, heb weer interessie in hobby's waar ik de lol niet meer van kon inzien, ga weer met plezier een opleiding volgen en woon ik al dik een jaar op mezelf.

Ik kan niet anders zeggen dat het mn leven weer op de rails heeft gezet na zo'n diep dal. Nu heb ik de energie weer voor om ervoor te gaan en weer te lachen.
Je hoort vaak dat mensen tijdens het slikken emotieloos worden.....bij mij is dit niet het geval hoor. Als er iets gebeurde in mijn leven sloeg ik altijd op tilt en kreeg ik heftige emoties, maar nu kan ik alles goed relativeren en pieker ik er niet meer zo erg over. Zelf denk ik dat mensen die er echt emotieloos van worden het middel eigenlijk niet nodig hebben. Maar helaas word dit middel veel te snel voorgeschreven door huisartsen als iemand in scheiding ligt of problemen op het werk heeft. Dan vind ik het niet zo gek dat mensen slecht reageren op zo'n middel. Laten we ook de getallen erbij halen.....bijna een miljoen mensen slikken ad's, en dat is heel veel. Laten we nou stellen dat 1% (en dat is vrij weinig in verhouding) slecht reageert. Dan zijn dat "maar" 10 000 mensen. die mensen hebben er dan geen vertrouwen in en laten dat ook weten op forums.

Laten we dus niet de goede kanten vergeten. In ieder geval heel veel succes met de bijwerkingen en prettige feestdagen.

Gr

woef22
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2009 11:43

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door woef22 »

Hi Allemaal,

Ik ben gloedjenieuw hierzo, en ik zag toevallig dat er gevraagd werd om reactie
op lexapro.
Ik heb nu sinds 4 dagen lexapro.
De bijwerkingen kicken er flink in !!
Ik had continu dat bekende rare gevoel in mijn hoofd, misselijk (natuurlijk), slecht slapen, maar vandaag tijdens ontbijt was het raak: ik werd licht in mn hoofd, kreeg het ontzettend warm en ik kreeg bijna een flauwte!

Ook heb ik het idee dat dit een 'afvlakker' is, oke, ik voel me niet meer down,
maar wat ik erger vind is dat ik helemaal geen humor meer heb (belangrijk voor mij), en ik ga als een soort zombie de dag door.
Als dit zo door gaat kap ik er mee, en moet ik iets anders proberen, misschien het zusje scitalopram?

Is er iemand die dit ook zo heeft ervaren en hoe lang duurt dit nog?
Als het middel gaat werken, krijg je dan weer die 'zin' in het leven, krijg je weer
zin om lol te maken, om te lachengierenbrullen?


Greetz,
Reinier 8)
Laatst gewijzigd door woef22 op 27 dec 2009 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten