LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijn Fluimucil wordt niet vergoed

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Blaf...

Medicijn Fluimucil wordt niet vergoed

Ongelezen bericht door Blaf... »

Krijg ik van Cardioloog oplosser voorgeschreven Fluimucil na open Hart operatie krijg je het niet vergoed. Ra ra hoe kan dit :?:

Jannieheetik

Re: Medicijn Fluimucil wordt niet vergoed

Ongelezen bericht door Jannieheetik »

Weet ik, mijn dochter kreeg deze vaatverwijder tegen de gevolgen van dystrofie (sudeck).

Ik kan je wel een eind op scheut helpen naar het meest voordelige plek, want gewoon via de apotheek kostte het mij indertijd bijna 5 gulden per dag..... (jij zult ook wel een straffere dosis moeten slikken dan een astmapatient?)

Het bedrijf heette 'de Roos' en het zat in den haag. Als je ze daarop niet kunt vinden moet je maar eens surfen naar de patientevereniging van dystrofie: http://pdver.atcomputing.nl.
daar staat vast wel een telefoonnummer en op dinsdagochtend zit daar Wim, die weet heel veel. doe hem mijn groeten!

Sterkte! (overigens WAS dit al zo voor dat die bak ellende aan de macht kwam....)

icegirl

Ongelezen bericht door icegirl »

Dat vind ik wel heel raar ik krijg het namelijk wel vergoed wel hebben Mijn ouders een jaarlijkse rompslomp met papieren.
Ik heb zelf Tetra logie van Fallot.
Mijn huis arts moet wel jaarlijks aangeven dat ik het nodig heb.
Ik hoop dat het jullie ook lukt om het vergoed te kijgen.

groetjes icegirl

zusterke

Ongelezen bericht door zusterke »

ik denk dat dat komt omdat Fluimicil tegenwoordig ook (zonder recept dus) is te verkrijgen bij apotheek en dogist...het is een zogenaamd 'zelfzorgmedicijn'geworden!
ik wens je een spoedige revalidatie!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tegenwoordig? Dat is al een paar jaar zo. Is er nu trouwens ook als drankje (en niet meer alleen als poeder). Wel zelf betalen natuurlijk. Maar in het ziekenfondspakket zit ook een goed alternatief voor fluimicil. Even navragen bij apotheek!

icegirl

ik moet ook zeggen dat ik niet officele flumeciel heb maar die van apotheek!!
maar doen het zelfde

Blaf...

Jannie Voor jouw informatie is Fluimucil geen vaatverwijder maar een middel die slijm minder taai maakt om makkelijker op te hoesten.
Deze slijm onstaat doordat je teveel produceerd tijdens aansluiting op hart-long machine. Doordat je niet kunt ophoesten ( borst is doorgezaagd ) zonder pijn heb je dit middel nodig een aantal weken lang ( 6-8 week ). Borstbeen is dan als het goed is weer aanelkaar gegroeid. Maar onderhand heeft niemand me verteld hoe je het wel vergoed krijgt. Elk tablet 600 mg kost toch al bijna 1 euro per stuk. Tel maar uit ( 8x7x1=56 euro) minimaal. Het zelfde geld ook voor Selokeen met bijbetaling.

Gast

Nu, Blaf( wat een naam eigenlijk!) ik gebruik ook al jaren Selokeen, maar heb nog nooit bij hoeven te betalen. Ook gebruik ik een alternatieve(Apotheek) Ascal en Cozaar, ook betaald door de verzekering. Dus ik weet niet hoe het kan dat jij wel moet bijbetalen dan. Leg eens uit, als je wil!
An :wink:

Blaf...

Bijbetaling ligt aan apotheek. De/een vervanger van selokeen is gratis. Wil je toch selokeen ivm bijwerkingen is bijbetaling per verstrekking 6,45 euro. Het rare is dit : middel Selektine hetzelfde verhaal, als je nu Lipostat of Sanaprav neemt kost het niets ( nog wel ) anders klein bedrag bijbetalen. Ze dauwen gewoon vervangers in je hand als je niks zegt. Ascal krijg ik in poedervorm 100mg. Ik heb me laten vertellen dat dit te maken heeft met kortingen die Apothekers krijgen.
:roll:

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Lieve Blaf.
Het werkt als volgt. Doordat de vaatjes (ook in je longen) wijder worden, nemen ze de zuurstof gemakkelijker op, je krijgt dus meer kracht om te hoesten.
Maar het wordt ook voor diverse andere kwalen en symptomen gebruikt.
Asthmapatiënten krijgen het vergoed, sommige andere soortgelijke lijders ook. Het is nu inderdaad ook 'in de handverkoop', daar heeft die poster ook gelijk.

Dat het de bloedvaten verwijdt staat niet in de bijsluiter, maar vraag het maar eens aan je apotheek.
Het doet nog iets wat er niet in staat, en wat nuttig is om te weten: de koortsremmende werking van paracetamol wordt erdoor teniet gedaan.
(voordat jij je een keer net zo rot schrikt als dat ik deed!)

Maar dit middel is wel degelijk te koop tegen een zeer gereduceerde prijs (ca 1/3 van wat je er bij de apotheek voor betaalt) bij die Roos, waar ik je over postte. Vergoed krijgen doe jij het dus niet!
Kijk maar wat je er mee doet.

Gast

Hai Blaf.

Nu, ik heb net vanmiddag weer oa, de echte Selokeen ophaald voor 3 maanden, maar ik hoefde echt niks bij te betalen. Voor Ascal krijg ik wel een vervangend middel , zo ook voor Zocor.(Nu simvastatine) Ook heb ik op doktersrecept bepaalde vitamines, en daarvan moet ik nu wel voor de Pyridoxine € 5,95 bij betalen, maar voor de foliumzuur weer niet.

Jeetje, het wordt nu een heel medisch item hier, maar ik vind het altijd wel fijn om ervaringen uit te wisselen. O ja, en we zitten ook op de topic "medicijnen" Maargoed, ik laat ik het maar bij.

An, :wink:

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

het is afhankelijk van wat een persoon mankeert en ook van het pakket wat je hebt bij je ziekenfonds.
En soms van of je het medicijn langdurig nodig hebt. Mijn dochter kreeg eerst een ander merk Tramadol, die werkte beduidend minder, en omdat ze dit chronisch slikt kreeg ze toen, zonder bijbetalen, de oude weer terug....

Gast

Ik werk zelf in een apotheek en ik zit met verbazing te lezen waar jullie voor moeten bij betalen. De prijzen zijn in nederland vastgelegd in de geneesmiddelentaxe, de inkoop kan inderdaad wel iets wisselen per hoeveel ze ingekocht worden, rechtstreeks bij de fabrikant of bij welke groothandel. De kortingen in nederland zijn flink aan banden gelegd en daar kunnen de apothekers echt niet meer van snoepen zoals vroeger. De bijbetalingen ontstaan door dat er richtprijzen zijn in Nederland. Je neemt een groep medicijnen en in deze groep wordt gekeken naar een maximale vergoeding, iedere cent hierboven wordt niet vergoed en wordt een bij betaling. Een bijbetaling op selokeen, selektine, ascal is voor mij geheel nieuw.
Het verstrekken van geneesmiddelen onder de medicijnnaam wordt tegenwoordig veel gedaan, doordat je het merk met het patent niet hoeft te betalen is het goedkoper. Dit betekend niet dat het minder werkt, maar oktrooi zit er niet meer op en dat scheelt een hoop geld. Op deze manier wil men proberen de abnormaal hoge premies weer eens wat terug te dringen.

Oke, het begin punt was de vergoeding van Fluimicil. Heel veel verzekeringen hebben echter voor dit soort middelen een regeling getroffen. Bij sommige middelen moet je een machtiging door de voorschrijvende arts aan laten vragen bij de verzekering. Afhankelijk van het contract kun je het direkt vergoed krijgen in de apotheek of moet je het zelf achteraf doen. Verder zijn er ook een aantal maatschappijen die het zowieso niet eens zijn met de schrapping van vergoeding van dit soort middelen, je moet hierover contact op nemen met de je verzekeringsmaatschappij. Helaas blijft het zo dat het vaak achteraf terug vragen. Heel veel succes. Oja, fluimicil is over het algemeen duurder dan acetylcysteine, dus vraag daarom, scheelt ook weer wat geld.

Blaf.....

Ongelezen bericht door Blaf..... »

Goh weer een tijd geleden maar het een en ander is schijnbaar veranderd krijg nu meeste medicijnen vergoed en voor 100 %. Dit na aandringen bij ZF. Alles netjes op bank rekening gestort gekregen zelf Selokeen. Met een excusses er bij voor het ongemak.

Bedankt voor reakties :wink:

icegirl

gefelisiteerd.
en geen dank hoor ben blij dat vergoed word!!!

Alexander uit de Bulten

Ongelezen bericht door Alexander uit de Bulten »

Ik heb dit medichijn als huismerk van de apotheek gekregen maar ook deze krijg ik sinds januari niet meer vergoed.
Echter kost het me ruim €52 euro permaand en daar komt nog eens €30 euro bij voor Zyrtec tegen alergie en echter kan Fluimucil ook bij de kruidvat gehaald worden in vloeibare vorm als "hoest elixer"en kost dan €3.95 per 150 ml en is goed voor zo 14 dagen maar helaas krijg ik zyrtec nog steeds niet vergoed.

anne troost

Ongelezen bericht door anne troost »

:( Moet na een hartinfarct Plavix gebruiken. Nu heb ik een stent gekregen.Plavix heeft na het plaatsen een toegevoegde waarde welke door de cardioloog wordt onder schreven Vanaf 1 Juli wordt Pavix ook niet meer voor een stent plaatsing vergoed. PLavix wordt allen vergoed bij een ACUUT CORONAIR SYNDROOM. Dit syndroom heb je altijd als voordat er een stent geplaatst word. Kosten van Plavix 58 euro voor 28 dagen.
Mijn ziekenfonds heeft uit coulance de eerste 28 dagen vergoed.
Ik mag bezwaar aantekenen maar er wordt al gezegd dat op de beslissing niet terug gekomen wordt. Veel oudere mensen met hetzelfde probleem kunnen dit echt niet opbrengen.[/u][/b]

anne troost

Ongelezen bericht door anne troost »

Het kan helpen. Ik heb op aanraden van mijn huisarts een bezwaarschrift gestuurd.
Hieronder een afschrift:
:P

Naar aanleiding van uw brief met kenmerk --------------- over de vergoeding van Plavix het volgende.

Ik maak bezwaar tegen uw beslissing en teken daarom ook beroep hier tegenaan.
Mijn argumenten zijn de volgende:

De behandelde cardioloog in het ziekenhuis in Zwolle heeft mij Plavix voor 1 jaar voor geschreven. (zie bijgaande kopie brief 10-08-2004) Ik heb contact gehad met de assistent
van Dr. Dambrink en die gaf aan dat ik wel degelijk onder de vergoedingsregeling val.
U mag ten alle tijd informatie bij Dr. Dambrink inwinnen.

Verder is het volgens mij toch zo dat ik behandeld ben voor een ACS (PTCA met stent
Implantatie). Je krijgt toch niet zomaar een stent geplaatst dit gebeurd toch altijd na een ACS. Ik verwacht dan op zijn minst van mijn verzekering, die altijd zegt dat bij
de extra plus polis alle medicijnen vergoed worden, dit dan ook doet.

Mij werd telefonisch meegedeeld dat Plavix niet in de lijst van medicijnen meer voorkomt.
Waarom neemt de minister er dan toch een besluit over (brief van 1-7-2004 die u meestuurde).

Het blijkt uit de berichtgeving van de NVVC dat Plavix wel een meerwaarde heeft voor
de patiënten. Waarom vergoeden de verzekeringen de Plavix dan niet uit het potje
voor alternatieve geneeskunde.

Ik hoop dat u uw besluit wil heroverwegen en de vergoeding voor 6 maanden wilt
toestaan. Gaarne wil ik hier over gehoord worden, voor u uw besluit meedeelt.

Ik weet niet of deze brief geholpen heeft maar vorige week kreeg ik een telefoontje van mijn verzekeraar dat ik voor een half jaar de Plavix
vergoed krijg en dat de machtiging opgestuurd zou worden.
Even dit nog schrijf er vooral in dat je gehoord wil worden want dan krijg je op zijn minst een telefoontje en kan je mondeling nog een toelichting geven.

Gegroet Anne Troost

Gast

Ik heb osteoporose en astma .Zijn wel twee verschillende dingen.
Fluimecil is een slijmoplosser maar omdat niet iedereen het constant hoeft te gebruiken krijg je het niet vergoed.
In het verleden moest je alternatieven vragen maar nu bij een recept van ½ jaar krijg je het in 2005 weer wel.

Alle zelf betaalde medicijnen van 2004 kan je bij de belasting laten aftrekken.Ook premies en zo .Meestal kom je al gauw boven de drempel.
http://www.belastingdienst.nl/aangifte/5a646dd.htm

Nightjar

Ongelezen bericht door Nightjar »

ook ik kreeg fuimicil voor geschreven voor dystrofie PD . met nog andere medicijnen enn moest deze allemaal zelf betalen. Zelfs via een machtiging van de huisarts, werd het nog steeds niet vergoed en afgewezen.
Acetylcysteine kreeg ik ipv van het Merknaam Fluimicil. Maar ook daarvoor moest betaalt worden.
Flinke hap.... iemand een sugestie hiervoor?
:?:

Gesloten