LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
zwanenbloem
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jun 2011 09:54
Locatie: Heerenveen

Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door zwanenbloem »

Wegens omstandigheden moest ik twee soorten pijnstillers (en een pakje maagbeschermers) ophalen bij een andere apotheek als mijn eigen apotheek. Nu heb ik het geluk dat ik geen andere medicijnen gebruik.
Wat mij opviel was dat ik van de aporheek meteen drie pakjes van de twee soorten pijnstillers mee gaf. De pijnstillers zijn alleen op doktersrecept verkrijgbaar.
Ik kreeg geen herhalingsrecept mee.
Ik vond het eigenlijk vervelend. Waarom gaf de apotheek waar ik geen klant ben mij zoveel medicijnen mee en niet van iedere pijnstiller een pakje en een herhalingsrecept voor mijn eigen apotheek. Mijn eigen apotheek heeft mijn medicijnendossier. Ook zijn het geen onschuldige medicijnen. Volgens doktersvoorschrift mag ik drie maal daags van ieder medicijn een innemen is dat wel heel veel. Hoe minder pijnstillers hoe beter is mijn devies. Met zoveel medicijnen heb ik de neiging om er langer mee door te gaan als het mogelijk op doktersvoorschrift mocht. ik gebruik veel minder als die drie maal daags van ieder een tablet. Of dat nu wel zo slim is weet ik niet. De pijn moet natuurlijk wel dragelijk blijven.
Is het normaal dat een "vreemde" apotheek zoveel pijnstillers uitgeeft i.p.v. een herhalingsrecept? Ik heb toch het gevoel dat de apotheek mij zoveel pijnstillers mee gaf om zo meer aan mij te verdienen.

ieloon
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2011 10:42

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door ieloon »

Als u 3 maal per dag 1 in mag nemen heeft de vervangende apotheek u voor een maand medicijnen mee gegeven. Ze mogen u voor 3 maanden mee geven.

Daarnaast kan het zo zijn dat ze in het systeem van uw eigen apotheek hebben gekeken, in sommige plaatsen en regio's kan dat en hebben ze op die manier gekeken of u nog andere medicijnen gebuikte? Misschien dat u dat eens na moet vragen bij uw eigen apotheek. Dan weet u in ieder geval zeker wat er gebeurd is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik denk dat deze apotheek gewoon het recept mee heeft gegeven wat u apotheek ook zou hebben gedaan.
de dokter heeft het voorgeschreven dus leveren ze het af...

en ja,het is u verantwoordelijkheid of langer door gaat met medicatie of niet eerlijk gezegd,
volgens mij is er niks fout gegaan.
maar als u minder nodig heeft dan moet u dat doorgeven aan u huisarts,misschien?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door ciske »

een stukje eigen verantwoording is toch prima? niks mis mee en zelf de keus hoeveel je gebruikt.

apotheek heeft niks fout gedaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik zie het probleem ook niet zo. Als iemand een keer niet betutteld wordt, is het ook weer niet goed. Als iemand maar voor 2 a 3 dagen meekrijgt en meteen weer naar zijn eigen apotheek moet rennen, deugt dat weer niet. Dus vraag ik me af hoe ze het goed kunnen doen zo..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nog even idd toevoeging...je staat geregistreed bij apothekers..
als ik wel eens bij een andere apotheek een paar flessen gaviscon ga halen..ja paar ik gebruik,1 fles per 2,5 dg...
dan vragen ze altijd bent u bekent en dan kijken ze in de pc en dan noemen ze me naam en dan zeg ik ja bla bla,ja ik zie dat u andere medicatie gebruikt en bekent bent met dit middel...

ja sommige mensen snap ik ook niet, wat ik al zei ik heb zoveel medicatie en ik ben zelf verantwoordelijk voor wat ik slik en gebruik hoor..
nou slik ik wel iets meer als deze dame..maar dat maakt niet uit..
de ene dag iets meer als het nodig is en soms heb je en dag dat het heel goed gaat en amper wat neemt..dan is het dragelijk....
wat ik zeg ,je bent zelf verantwoordelijk .....en als je minder wilt moet je dat doorgeven aan je huisarts.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Een deel van het probleem is dat de topic starter vermoedelijk niet heeft gezien hoeveel er is voorgeschreven. Normaal wordt door elke apotheek precies afgeleverd wat er is voorgeschreven, met uitzondering van een "nieuw medicijn" (wat de patient niet eerder heeft gehad). Dan mag de apotheek maar voor 15 dagen afleveren en krijg je een recept mee voor de rest van het recept.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist....

helena61
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2013 15:47

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door helena61 »

Mijn man heeft parkinson nu blijkt de apotheek waar wij bij zijn geen overeenkomst meer te hebben voor het verstrekken van nutridrink .Ik heb met de zorgverzekering gebeld.Wij moeten nu de nutridrink bij een andere apotheek halen en zijn andere medicijnen bij de huidige apotheek.Ik vind dit geen goede zaak want hoe wet men straks nog van elkaar wat voor medicijnen door een persoon wordt gebruikt

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

helena61 schreef:Mijn man heeft parkinson nu blijkt de apotheek waar wij bij zijn geen overeenkomst meer te hebben voor het verstrekken van nutridrink .Ik heb met de zorgverzekering gebeld.Wij moeten nu de nutridrink bij een andere apotheek halen en zijn andere medicijnen bij de huidige apotheek.Ik vind dit geen goede zaak want hoe wet men straks nog van elkaar wat voor medicijnen door een persoon wordt gebruikt
Er zit een dossier in de computer waar elke apotheek bij kan.
De ene apotheek weet dus precies wat de andere verstrekt, daar hoeft u zich geen zorgen om te maken.
Heel veel sterkte voor u en uw man met de ziekte van uw man.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Medicijnen van een "vreemde" apotheek

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Er zit een dossier in de computer waar elke apotheek bij kan.
Dit klopt niet helemaal: ofwel de apotheek is aangesloten op het landelijk schakelpunt, landelijk EPD: dan kunnen andere apotheken die ook aangesloten zijn, erbij, mits de patient zelf actief toestemming heeft gegeven voor 1 januari 2013.
Of de apotheek is niet aangesloten en dan is er meestal alleen verbinding met apotheken in de omgeving.

Gesloten