mijn man kreeg 4 jaar geleden medicijnen voor te hoge bloeddruk.zijn bloeddruk is nadien nooit meer gemeten.vorige week tijdens een onderzOEK in een ziekenhuis ging hij helemaal van de kaart en dacht het verplegend personeel dat hij een hartaanval had gekregen en werd hij met spoed naar de intensive care op de hartbewaking naar een ander ziekenhuis gebracht per ambulance
daar bleek dat hij veel en veel te lage bloeddruk had en daar DUS DIEaanvaL VANHAD GEKREGEN
WAS HET NIET BETER GEWEEST ALS DE CARDIOLOOG WAAR HIJ REGELMATIG OP CONTROLEGAAT DIE BLOEDDRUK EENS NAGEKEKEN HAD
THUIS HEEFT HIJ 3X ZO N AANVAL GEHAD ZONDER EEN ARTS ERBIJ
OORZAAK ONBEKEND BIJ NADER ONDERZOEK[/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medische missers
-
kanovaarder
Re: medische missers
Medische missers.
Het is mij wel bekend dat er zoiets bestaat als een SOS-houdertje dat als een hanger om de nek- of aan een horlogebandje vastgemaakt kan worden.
Wie het uitgeeft weet ik niet maar u zou dit eens na kunnen vragen bij een diabetesvereniging o.i.d.
In dat houdertje kunnen dit soort gegevens worden gedaan + naam/adres/tel.nr en dergelijke.
Wellicht een tip?
Grootvader
Het is mij wel bekend dat er zoiets bestaat als een SOS-houdertje dat als een hanger om de nek- of aan een horlogebandje vastgemaakt kan worden.
Wie het uitgeeft weet ik niet maar u zou dit eens na kunnen vragen bij een diabetesvereniging o.i.d.
In dat houdertje kunnen dit soort gegevens worden gedaan + naam/adres/tel.nr en dergelijke.
Wellicht een tip?
Grootvader
-
Walter van V
Zelf nooit op het idee gekomen dat de bloeddruk met specifieke medicatie misschien eens een nacontrole behoeft?? Oftewel specifiek om vragen?? een cardioloog die over zo`n periode nooit de bloeddruk controleert vind ik wel heel vreemd..is zo ongeveer altijd het eerste wat ze (laten) doen...
Het gegeven dat de cardioloog na het voorschrijven van de medicijnen nooit de bloeddruk heeft gecontroleerd, komt op mij onwaarschijnlijk over.
Zelf ben ik hartpatiënt vanaf 1993 en kan zeggen dat bij elke bezoek aan de cardioloog een ECG wordt gemaakt én de bloeddruk voor en na de ECG wordt gemeten en later nog eens wordt gemeten door de cardioloog. Dus 3 metingen bij 1 controle.
Een kennis van mij is het zelfde overkomen als jouw man.
Achteraf is gebleken dat hij thuis nooit iets vertelde over de controles en als er naar gevraagd werd was alles dik in orde.
Ik wil niet zeggen dat je man het zelfde heeft gedaan, maar uitgesloten is het niet.
Zelf ben ik hartpatiënt vanaf 1993 en kan zeggen dat bij elke bezoek aan de cardioloog een ECG wordt gemaakt én de bloeddruk voor en na de ECG wordt gemeten en later nog eens wordt gemeten door de cardioloog. Dus 3 metingen bij 1 controle.
Een kennis van mij is het zelfde overkomen als jouw man.
Achteraf is gebleken dat hij thuis nooit iets vertelde over de controles en als er naar gevraagd werd was alles dik in orde.
Ik wil niet zeggen dat je man het zelfde heeft gedaan, maar uitgesloten is het niet.
-
gravedigger
Wat is er eigenlijk makkelijker dan het zelf thuis controleren? Een electronische meter heb je tussen de 10 en 15 Euro. Werken prima en je kunt direct ergens op inspelen als het te hoog is. Ik gebruik hem meestal 1X per week.
Die digitale thuis bloeddruk meters zijn allemaal niet geijkt, dus onbetrouwbaar. Alleen de 2 hele dure , bovenarm meters zijn goed, kosten rond de 700 euro, zit een fabrieksservice bij die het apparaat ijkt per jaar. Alle andere meters linea recta naar de prullebak, absoluut onbetrouwbaar. Zie het vaak genoeg op mijn werk dat de bloedrruk metertjes thuis ontzettend afwijken van de geijkte bloeddruk meter van de arts. Levensgevaarlijk die dingen zouden verboden moeten worden!