LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn zoon neemt risperdal

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Van Rumst Gilbert
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:13

Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Van Rumst Gilbert »

Mijn zoon neemt reeds een hele tijd 2 mg Risperdal voor stemmen in zijn hoofd en dwangtics.Maar het helpt niet.Hij heeft nu 3 dagen 15 mg abilify genomen en dit helpt ook niet, alleen heeft hij verschillende bijwerkingen gekregen,veel meer als bij Risperdal.Hij neemt nu terug 2 mg risperdal,maar nu moet hij voortdurend slikken als er auto's voorbijrijden,of deuren of kasten opengaan in de woonkamers.Hoort hij geen auto's dan hoeft hij niet te slikken.Het aantal keren slikken loopt op naarmate hij meerdere auto's hoort.Hij moet water drinken omdat zijn keel droog geraakt. Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Gilbert

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Da silva »

Gilbert
Het komt voor dat mensen ongecontroleerde bewegingen maken tijdens het gebruik van antipsychotica.
Ik denk dat het komt omdat hij in feite 2 soorten door elkaar heeft gebruikt.
Eerder had hij hier geen last van toch?
Even contact opnemen met de psychiater en evt. de dosering aan laten passen kan helpen.

Van Rumst Gilbert
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:13

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Van Rumst Gilbert »

Hartelijk dank voor uw reaktie.Ik kan alle steun gebruiken.Het is juist dat mijn zoon na het innemen van de 15 mg Abilify veel meer tics heeft bijgekregen als voorheen.Blijkbaat heeft de gezamelijke werking van de 2 mg risperdal s'avonds en de 15 mg Abilify s'morgens een zodanige werking dat zijn tics vermeerdeen inplaats van te verminderen.Hij is nu opgenomen in he week-end en wacht op verdere behandeling op maandag a.s.Hopelijk kan de psyhiater van dienst een oplossing aanbieden.Momenteel doet hij anders niet als slikken voor alle geluiden die hij waarneemt, alleen als hij zijn mp3-speler opzet voelt hij zich wat beter omdat hij dan niet door de geluiden van deuren en kasten wordt geprikkeld.Hij verblijft nu in een isoleercel om zo weinig mogelijk geluid op te vangen,maar verveelt zich te pletter.Alleen muziek op de achtergrond, geen tv ,geen computer.De verzorgers wilden zijn mp3-speler afnemen,maar dit heb ik voorlopig na discussie kunnen verijdelen.Ze beseffen gewoon niet hoe belangrijk voor hem het is om zich tegen de omringende geluiden te beschermen die allerlei dwanggedachten bij hem opwekken.ze passen dezelfde regels toe op hem als voor de patiënten die tegen zichzelf moeten worden beschermd.Ongehoord!Wij waren totaal niet ingelicht van deze situatie en hopen dan ook dat hij daar zo vlug mogelijk weg kan.
Gilbert

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Da silva »

Ik gok er maar even op dat uw zoon Tourette heeft,hier een site over medicatie,ervaringen etc.
http://www.tourette.be/cgi-bin/simpleforum_pro.cgi
Hier het nieuwe forum ,het oude is opgeheven,op dit forum kunt u specifieke vragen stellen.
http://tourette.yourbb.be/

Van Rumst Gilbert
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:13

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Van Rumst Gilbert »

Heel vriendelijk dank voor de url naar de website over tourette.Ik zal het allemaal eens goed bekijken.Ondertussen is mijn zoon naar een nieuwe kamer mogen gaan waar hij weer over meubilering beschikt en de kasten niet op slot zijn.Morgen komt de dokter en dus wachten wij voorlopig af wat het resultaat zal worden.Ik breng wel verslag uit van zogauw ik meer weet.
Gilbert

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Da silva »

Sterkte met alles.

Van Rumst Gilbert
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:13

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Van Rumst Gilbert »

Hier het verdere beloop van mijn zoon die opgenomen werd in een psyhiatrische instelling.Na twee dagen verblijf hield het slikken plots op en had hij geen last meer van de geluiden van aankomende auto's en het opengaan van deuren en kasten en lopende kranen.Hij neemt nu nog 2 mg risperdal en heeft een TC-scan laten nemen,ook een staal van zijn bloed is genomen.Wij wachten nu op de uitslag.Hij heeft wel nog last van de drukte om zich heen als we gaan winkelen en hoort dan negatieve stemmen in zijn hoofd.hij probeert zich daar zo goed mogelijk als hij kan tegen te verzetten, maar dat is niet gemakkelijk voor hem. Die stemmen had hij niet voorheen en zijn pas opgekomen nadat hij reeds 4 maanden de rispedal innam.Zijn er alternatieve middelen die hem eventueel kunnen helpen zonder dat hij nog verder de risperdal moet innemen?Ik zou graag de risperdal volledig afbouwen en vermits hij volgende week begint met een therapiebehandeling, zien wat hiervan de resultaten zullen zijn.
Graag uw mening hierover.
Gilbert

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Da silva »

Volgende week begint de therapie?
Misschien overleggen met de therapeut wat de beste optie is?
Stemmen horen is heel moeilijk te behandelen,de meest gangbare manier is therapie om om te leren gaan met de stemmen,dit heeft meestal goede resultaten.
Op de eerste site staan allerlei tips over alternatieve therapieen,kijk even zou ik zeggen en overleg met de therapeut welke zij/hij evt. aan kan bevelen.
http://www.tourette.be/cgi-bin/simplefo ... cgi?fid=07

Van Rumst Gilbert
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2008 14:13

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door Van Rumst Gilbert »

Goeienavond,
Dank voor uw reaktie.Ik zal uw raad opvolgen en de therapeut bevragen wat de beste manier van behandeling is.Na wat aandringen en vragen bij mijn zoon kwam ik te weten dat de stemmen in zijn hoofd pas vier maanden nadat hij 2mg risperdal gebruikte zijn opgekomen.Voorheen had hij daar geen last van.Vermoedelijk is het medicament risperdal de oorzaak van de stemmen die in hem opkomen. Ik heb een beschrijving van de geestestoestand van mijn zoon voor de psyhiater geprint en zal deze hem bezorgen.
Ik zal de sites bekijken voor een eventuele alternatieve behandeling, maar eerst wacht ik het verslag van het medisch onderzoek af.
Goede nachtrust toegewenst.
Gilbert

essence
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2009 02:48

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door essence »

Hallo Gilbert :wink:

misschien ff beginnen bij het begin want ik lees eerst dat uw zoon risperdal inneemt omwille van stemmen en dwangtics maar eigenlijk
zijn de stemmen begonnen zo'n 4maanden na het innemen ven risperdal. klopt?

jootje82
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2009 13:26

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door jootje82 »

Hallo,

Ik heb zelf 8 jaar risperdal geslikt en meestal hoor je dat mensen heel erg aankomen. Bij mij was het juist heel anders ik was voor ik het slikte niet dik, had een normaal postuur. Toen ik het middel ongeveer 3 jaar slikte ben ik in 2 mnd tijd juist 10kg afgevallen en sindsdien ben ik wel weer iets aangekomen iets van 5kg ofzo want was echt wel een beetje aan de magere kant. Maar sinds ik er nu 3mnd helemaal vanaf ben ben ik weer iets van 10kg kwijtgeraakt en dan merk je idd wel dat het medicijn wel degelijk invloed heeft op de eetlust, ik at al niet veel maar nu nog wel minder, ff voor de duidelijkheid ik eet wel heel gezond hoor!!.
Maar vind het wel heerlijk dat ik ermee gestopt ben ik beleef alles gewoon intenser (het maakt nogal vlak kwa gevoel en emoties),ben veel zelfverzekerder, losser met praten, vrolijker,spontaner, positiever enz. En mensen in mn omgeving zeggen dat ook.
Wat ik wat minder vind is dat ik idd vaak reacties krijg van dat ik zo ben afgevallen en of het wel goed met me gaat.
Sommigen denken ook dat ik aan de lijn doe of anorexia :?:
Ik kan er niks aan doen dat ik zo afgevallen ben (heb geen ondergewicht) en het zit me niet in de weg en ga me zeker niet overeten.
Wou met deze reactie ook laten zien dat het ook heel anders kan werken op het gewicht.

ieniepienie
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:55

Re: Mijn zoon neemt risperdal

Ongelezen bericht door ieniepienie »

Mijn zoon gebruikt ook Risperdal.
Hij is nu 10 jaar en krijgt 2 mg per dag.
Hij heeft een gegeneraliseerde angststoornis, separatieangsten,adhd.en slaapstoornis
Hij krijgt de risperdal voor de stemmen in zijn hoofd en zijn vele dwangtics.
Hij is pas verhoogd naar de 2 mg, maar echt helpen doet het niet.
De eerste maanden van zijn gebruik kwam hij 7 kilo aan, daarna niet meer.
Nu weer zoeken naar een andere oplossing,want meer als 2 mg mag hij niet hebben (denk ik)
Wel zielig voor hem,want niks helpt, hij heeft al zoveel medicijnen geprobeert maat tevergeefs tot nu toe. Alles helpt maar eventjes..daarna is het weer mis ..

Gesloten