| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mirtazapine/ remeron
Re: mirtazapine/ remeron
Niet ik maar mijn vriendin slikt de tabletten. Maar goed ik had gehoopt op een gedetailleerd verslag wat wanneer op kan treden.
Hallo, een aantal jaar geleden heb ik remeron geslikt. Dit heb ik drie jaar lang geslikt totdat ik dacht dat ik het zelf gewoon weer kon.
Mij heeft het enorm geholpen. De zelfvertrouwen die ik mistte had ik weer gevonden en kon alles weer op mijn eigen kracht doen. Dat is de hele bedoeling van het slikken van het medicijn.
De inwerk periode verschilt per mens. Ikzelf ben erg gevoelig en ben ook klein van stuk dus het duurde een tijd voordat mijn lichaam normaal kon functioneren. Al met al duurde het een half jaar voordat ik merkte dat het hielp. De eerste maand was eigenlijk het ergst. Probeer ook langzaam op te bouwen. Denk je dat het na een week ok is, bouw dan weer op. Bij twijfel altijd begeleiding en steun zoeken bij een psycholoog of psychiater. De huisarts kan je eventueel doorsturen.
Weet sowieso waaraan je begint. Het duurt een tijd voordat je het gewenste effect hebt en bedenk altijd dat de donkere dagen na het slikken van het medicijn puur is omdat het moet inwerken. Het is dus van voorbijgaande aard maar de moeite waard.
Mij heeft het in ieder geval enorm geholpen.
Het enige nadeel is dat je er flink van aankomt.
Mij heeft het enorm geholpen. De zelfvertrouwen die ik mistte had ik weer gevonden en kon alles weer op mijn eigen kracht doen. Dat is de hele bedoeling van het slikken van het medicijn.
De inwerk periode verschilt per mens. Ikzelf ben erg gevoelig en ben ook klein van stuk dus het duurde een tijd voordat mijn lichaam normaal kon functioneren. Al met al duurde het een half jaar voordat ik merkte dat het hielp. De eerste maand was eigenlijk het ergst. Probeer ook langzaam op te bouwen. Denk je dat het na een week ok is, bouw dan weer op. Bij twijfel altijd begeleiding en steun zoeken bij een psycholoog of psychiater. De huisarts kan je eventueel doorsturen.
Weet sowieso waaraan je begint. Het duurt een tijd voordat je het gewenste effect hebt en bedenk altijd dat de donkere dagen na het slikken van het medicijn puur is omdat het moet inwerken. Het is dus van voorbijgaande aard maar de moeite waard.
Mij heeft het in ieder geval enorm geholpen.
Het enige nadeel is dat je er flink van aankomt.
Hoi.Ik slik nu sinds drie weken 15 mg en sinds vijf dagen 30 mg remeron.Ik merk dat ik angstiger en onrustiger geworden ben.Iemand schreef dat ophoging van het medicijn geen nut heeft.Klopt dat ?
groetjes robie.
groetjes robie.
Jeetje, wat een onzin wordt er verteld in de wereld. Het lastige bij psychiatrie is natuurlijk wel dat iedereen er een mening over heeft, familie, vrienden de buurvrouw en op dit soort fora.
Over effecten bij individuele gevallen kan ik weinig zeggen, in principe kun je zeggen dat álles bij álle medicatie kan voorkomen, maar dat is wel een erg kleine kans. Helaas gebeuren er met alle medicamenten wel eens gekke/betreurenswaardige dingen maar dit is gelukkig maar een erg kleine minderheid maar juist (spook)verhalen over deze gevallen vind je natuurlijk wel terug op verschillende fora. De tevreden gebruiker heeft hier niks te zoeken en dat is gelukkig de overgrote meerderheid.
Even wat opmerkingen, die waarschijnlijk ook terug te vinden zijn op internet (buiten de fora om):
Een andere bijwerking is slaperigheid en eetlust/gewichtstoename. Wat vaak wordt gebruikt als positief kenmerk, aangezien mensen met een depressie vaker minder eetlust hebben en slechter slapen.
Vanwege het mildere karakter wordt het ook vaak bij ouderen gebruikt. Het is NIET verslavend.
)
Toename eetlust lijkt me wel door de remeron komen, voor zover je dat op de weinige informatie zou mogen zeggen.
Verder sterkte voor iedereen die met een depressie te maken heeft gekregen want het is een erg nare ziekte.
Succes.
PS1: nee ik heb geen aandelen
PS2: ja ik ben wel arts
Over effecten bij individuele gevallen kan ik weinig zeggen, in principe kun je zeggen dat álles bij álle medicatie kan voorkomen, maar dat is wel een erg kleine kans. Helaas gebeuren er met alle medicamenten wel eens gekke/betreurenswaardige dingen maar dit is gelukkig maar een erg kleine minderheid maar juist (spook)verhalen over deze gevallen vind je natuurlijk wel terug op verschillende fora. De tevreden gebruiker heeft hier niks te zoeken en dat is gelukkig de overgrote meerderheid.
Even wat opmerkingen, die waarschijnlijk ook terug te vinden zijn op internet (buiten de fora om):
Remeron wordt gebruikt bij milde/matige depressies. Trek daar verder zelf wat conclusies uit. Ik vind het moeilijk om te zeggen of iets een "zwaar" medicijn is, aangezien het wel een mogelijk werkzaam antidepressivum is. Of dit ook bij een bepaald persoon zál werken is niet te zeggen. Of een bepaald persoon veel bijwerkingen zal krijgen is ook niet te voorspellen, maar de meest voorkomenden zijn de eerste 3-5 dagen hoofdpijn, droge mond en/of misselijkheid die voorbijgaan daarna.**Sjaantje** schreef:Heeft iemand ervaring met dit medicijn??
Is het een erg sterke anti depresiva en kom je hier wel van af zonder veel bijwerkingen enzovoort??
Een andere bijwerking is slaperigheid en eetlust/gewichtstoename. Wat vaak wordt gebruikt als positief kenmerk, aangezien mensen met een depressie vaker minder eetlust hebben en slechter slapen.
Vanwege het mildere karakter wordt het ook vaak bij ouderen gebruikt. Het is NIET verslavend.
Precies ;o)james86 schreef:Ik ken het medicijn zelf niet, maar zoals bij elk antidepressiva kan je bijwerkingen verwachten. ". ..........." Het blijft een lastige zaak.
In ieder geval succes
Remeron is alles BEHALVE een tricyclisch antidepressivum, dus bovenstaande is niet van toepassing.... gelukkigkanovaarder schreef:Antidepressivum Mirtazapine(Remeron).
Uit; Medicijnen. uitgave '98-'99.
De groep waarin ook Mirtazapine is de groep tricyclische antidepressimiddelen.
"..........."
Grootvader
slecht, oppervlakkig slapen, angst, sloom gevoel overdag, lusteloosheid, zijn allen kenmerken van een burn-out/overspannen zijn/depressie.langen07 schreef:Kan iemand mij exact beschrijven welke bijwerkingen Remeron of Mirtazapine kan veroorzaken en wanneer ze weg gaan?
Mijn vriendin slikt namelijk sinds 2 weken eerst 6 dagen 15 mg en sinds 7 dagen 30 mg en heeft volgende problemen:
slecht, oppervlakkig slapen
angst
sloom gevoel overdag
lusteloosheid
toename eetlust
Vanaf wanneer werkt het anti depressief?
Toename eetlust lijkt me wel door de remeron komen, voor zover je dat op de weinige informatie zou mogen zeggen.
Kun je eigenlijk niet zeggen. In ieder geval wel dat het niet meteen werkt en het wat weken de kans moet krijgen.langen07 schreef:Niet ik maar mijn vriendin slikt de tabletten. Maar goed ik had gehoopt op een gedetailleerd verslag wat wanneer op kan treden.
Bij sommige mensen doet het niks, anderen merken een wereld van verschil. Wat wel gezegd kan worden is dat als je bij 15 mg geen bijwerkingne had, de kans groot is dat je dat bij 30 mg ook niet hebt..... als je daar iets aan hebt.robie123 schreef:Hoi.Ik slik nu sinds drie weken 15 mg en sinds vijf dagen 30 mg remeron.Ik merk dat ik angstiger en onrustiger geworden ben.Iemand schreef dat ophoging van het medicijn geen nut heeft.Klopt dat ?
groetjes robie.
Verder sterkte voor iedereen die met een depressie te maken heeft gekregen want het is een erg nare ziekte.
Succes.
PS1: nee ik heb geen aandelen
PS2: ja ik ben wel arts
-
tjebbekaas
Je hebt blijkbaar niet veel te doen als je gaat reageren op een topic dat al enkele jaren niet meer actief is. Maar bedankt voor je nuttige bijdrage.
Groet, Tjebbe Kaas
Groet, Tjebbe Kaas