LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] morning afterpil zomaar bij kruidvat verkrijgbaar !

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
soeppie

morning afterpil zomaar bij kruidvat verkrijgbaar !

Ongelezen bericht door soeppie »

Tot mijn grote verbazing en schrik zag ik van de week in de nieuwe folder van het Kruidvat dat ze daar de Morning afterpil verkopen. Dus zonder recept verkrijgbaar ! Ben echt niet ouderwets ingesteld maar ik vind dit echt wel een heel naar idee. Als een meisje dus (per ongeluk of niet) zwanger is, dan kan ze zomaar "even"een after morningpil slikken en er is "niks"gebeurd ?

Als je al zo'n pil nodig heb dan zou ik toch liever hebben dat er een beetje begeleiding van een huisarts of iets dergelijks is !

Het wordt steeds gekker de laatste tijd !!

Gast

Re: morning afterpil zomaar bij kruidvat verkrijgbaar !

Ongelezen bericht door Gast »

eeeeh
de morning afterpil werkt de morning after, bij een geknapt condoom of zo
het is geen abortuspil, het werkt dus ook niet als een meisje per ongeluk zwanger is

BOZE VADER

Ongelezen bericht door BOZE VADER »

Als een meisje dus (per ongeluk of niet) zwanger is,
Per ongeluk is wel een hele zwakke opmerking.
Ten eerste is het tegenwoordig helemaal niet meer nodig om op sex gebied risico's te lopen.
En ten twee ben ik van mening dat een meisje die bewust haar broek(en) laat zakken en gemeenschap heeft NOOIT perongeluk zwanger kan raken.
Als ze de lusten wilt ervaren loopt ze ook het risico dat ze de lasten moet ervaren.

Je wordt alleen (mogelijk) per ongeluk zwanger als je verkracht bent en dan geen aangifte doet of naar een dokter gaat.

Gast

Nou boze vader, ik ben het niet geheel eens.
Ikzelf ben 25 en ik heb de lusten altijd gedragen (met plezier), maar ook de verantwoordelijkheden!
Je kunt ook per ongeluk zwanger raken als het condoom scheurt of je de pil vergeet.
En dat doe je niet opzettelijk!
Dus ik vind je opvatting een ietsiepietsie achterhaald.

Gast

Dit klopt .Niet alleen bij kruidvat.Is sinds kort vrijgegeven als medicijn die zonder recept verkrijgbaar is.
Afgezien dat een ongelukje altijd kan gebeuren moet men wel bedenken dat veilige s-e-x wel de prioriteit heeft .'
Dat is dit zeker niet en geen goede zaak dat je alles maar vrij gaat geven.
Maar daarvoor moet je bij Hoogervorst zijn.

Gesloten