LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nut antidepressiva

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
fred25
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2007 20:51

Nut antidepressiva

Ongelezen bericht door fred25 »

Kan iemand mij uitleggen waarom in het land van melk en honing (Nederland dus) 1 miljoen mensen aan de anti-depressiva zitten ? Het is ook zo dat het bewijs voor effectiviteit van deze middelen mager is. Zo mager dat het m.i. niet de rechtvaardiging geeft om 1 miljoen mensen op medicatie te zetten. Bovendien gaat een depressie ook weer over. Zijn er niet te veel mensen gewoon ontevreden en hebben ze niks te doen ? Is het niet zo dat ze in plaats van zelf wat te doen een pil laten aanrukken ? Ja, het staat er wat cru maar zo is het wel duidelijk lijkt me. Voor degenen die me niet geloven qua effectiviteit, zie bv. Turner EH et al. Selective publication of antidepressant trials and its influence on apparent efficacy. N Engl J Med 2008; 358: 252-260 en het geneesmiddelenbulletin o.a. van mei 2008. There's something rotten in the state of Denmark.

tonny50
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2009 22:16

Re: Nut antidepressiva

Ongelezen bericht door tonny50 »

ik denk dat we in een wereld leven van niet allemaal gezonde voeding
dan komt er de stress bij en dat veroorzaakt te korten ook in onze hersens
daardoor komen de problemen met stoffen te kort die depressie.s veroorzaken

we leven niet we worden geleefd op sommige punten , we moeten alleen maar presteren en minstens het zelfde als onze buren anders horen wij en onze kinderen er niet meer bij

Gesloten