LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Carly

Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door Carly »

Mensen kunnen wel zeggen dat het allemaal maar slecht is al die pillen, maar wat is mijn leven leuker en makkelijker geworden sinds ik Ritalin neem, ik neem het 2 keer daag 1 en voel me prima!!

katja

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door katja »

das hel mooi mijn zoon gebruikte het van af zijn 5 jaar nu is hij twaalf het hielp niet meer bij heem heeft nu concerta nu middel is nog niet veel in gebruik daar om moet je zelf per maand 50 euro betaalen voordeel is een per dag beter middel vind ik dan hij gaat erg goed hier mee en voor jou heel veel succes :lol:

Bastard

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door Bastard »

das hel mooi mijn zoon gebruikte het van af zijn 5 jaar nu is hij twaalf het hielp niet meer bij heem heeft nu concerta nu middel is nog niet veel in gebruik daar om moet je zelf per maand 50 euro betaalen voordeel is een per dag beter middel vind ik dan hij gaat erg goed hier mee en voor jou heel veel succes
Wel €50 voor de medicijnen, maar niet voor een degelijke Nederlandse opleiding???

janos

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door janos »

L.S.

Ik dacht dat het forum over Ritalin ging en niet over de Nederlandse taal; we zijn niet allemaal in Nederland opgegroeid en helaas beheerst geen van ons alle wereldtalen tot in de perfectie.

Terug naar Ritalin, mijn zoon gebruikt het middel sinds enige tijd en ik moet zeggen dat het weinig positief resultaat opgeleverd heeft, hij is er naar mijn mening minder spontaan door geworden, tijdens de vakantie heeft hij het niet geslikt en vond ik hem eigenlijk opknappen.

Onrustig is hij wel, maar persoonlijk denk ik dat dit deels iets is waar hij mee om moet en kan leren gaan.

Hans

Gast

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door Gast »

Sommige mensen hebben baat bij hoge dosering omega 3 tabletten.
LIefst iets van(2000mg) 2 gram per dag. Blijkt zeer goed te helpen bij mensen met ADHD.



Ook veel vette vis eten 3x in de week blijkt te helpen.

neuzel eens rond op internet typ in adhd + omega 3 dan kun je zelf besluiten of je het wel of niet wil doen.

De meeste mensen hebben een tekort aan omega 3. Neem geen omega 6 erbij,want die krijg je vaak al genoeg binnen.

Omega 9 zit in olijfolie. Maar het blijkt geen echt essentieel vetzuur te zijn.

adhd-ouder

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door adhd-ouder »

Kijk eens op www.balansdigitaal.nl

stichting speciaal voor ADHD/ADH/PDDNOS etc.

Zeer de moeite waard. Wij zijn al jaren lid. Hier vind je alles wat je wilt weten.

Overigens onze zoon van 16 is sinds een jaar aan de CONCERTA
(werkzame stof hetzelfde als ritalin alleen met gedoseerde afgifte)
Ideaal medicijn alleen de eigen bijdrage is wat minder.

succes
gr
Rob

Gast

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 22 Sep 2004 10:17 door katja


--------------------------------------------------------------------------------

das hel mooi mijn zoon gebruikte het van af zijn 5 jaar nu is hij twaalf het hielp niet meer bij heem heeft nu concerta nu middel is nog niet veel in gebruik daar om moet je zelf per maand 50 euro betaalen voordeel is een per dag beter middel vind ik dan hij gaat erg goed hier mee en voor jou heel veel succes
Als je naar de activestof (werkzaam bestand) kijkt zijn relatine (novartis)en concerta (jansens) twee de zelfde producten alleen de manier van dossering is anders bij relatine wordt de actieve stof direct opgenomen en krijg je piek effect. Bij concerta is er als hulpstoffen aan toegevoegdt die er voor zorgen dat de werkzame stof niet inneens wordt opgenomen maar geluidelijk aan. wat en werking geeft over heel de dag.
Als u het niet weet als je nu relatine of concerta gebruikt het maakt niet veel uit voor novartis want ze hebben nog altijd het alleen productie recht van de werkzame stof van relatine. dus jansens moet nog altijd deze stof bij novartis aankopen. zoals aangegeven door adhd-ouder

Persoonlijk gebruik ik relatin al ongeveer 15 jaar en heeft bij mij alleen maar en goed effect gehad. Maar toen moest je voor dat je dit product voorgeschreven kreeg naar specilisten (neuropsychiaters) gaan met veel kennis over adhd. en nu kan bijna elke art dit middel voorschrijven en dit baard me wel zorgen omdat ze weinig afweten van de toch zeer complexe werking van dit medicijn. Een nog een 2de opmerking is dat tegenwoordig ieder actief kind al adhd heeft hoewel dat het medisch gezien niet zo is.

Aann

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door Aann »

relatine
Wat is dat nou weer? Je bedoelte zeker Ritalin (methylfenidaat)

jasmijn1

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door jasmijn1 »

50 eurie valt nog mee. Ik wil mijn zoon van die troep af hebben. Want er is een nieuw soort medicijn op de markt (strattera). Alleen 1 nadeel die kost 100eurie :roll:

suus82
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:21

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door suus82 »

Mijn broertje (11) krijgt al jaren Ritalin en is sindsdien heel erg verandert. Hij is minder vrolijk en vaak een beetje down. Na overleg met de kinderarts geeft ze hem nu 2 weken geen Ritalin meer en ik wist niet wat ik zag..hij is weer zo vrolijk en gezellig. De hele dag lachen en grapjes maken net zoals vroeger.Wel veel drukker maar ook gelukkiger. Mijn moeder zou hem het liefst ook een nieuw medicijn willen geven maar die kost idd rond de 100,- en word niet vergoed :shock: Aangezien ze pas over ca 1 jaar weer kan werken is dit voor haar onbetaalbaar :(

die_form
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2005 01:46

Re: Oh wat een uitkomst RITALIN!!

Ongelezen bericht door die_form »

Ik heb zelf Adhd maar probeer het medicatieloos op te lossen. Rilatine heeft toch enkele schadelijke effecten op lange termijn (vooral aan de lever en het cardiovasculaire systeem). Er zijn zelfs al rilatine-doden gevallen. Dus ik vind dat voorzichtigheid geboden is. Ik zelf ben van plan om een neurofeedback behandeling te starten en raad alle adhders aan om eens wat informatie hierover op te zoeken.

Gesloten