| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Positieve ervaringen met Seroxat
-
Ernst
Positieve ervaringen met Seroxat
In tegenstelling tot Radar ben ik veel meer geinteresseerd in alle positieve verhalen. Wat een negatief gedoe opeens rond een medicijn dat aan vele mensen een zeer positieve wending aan hun leven geeft.
-
Paul
Re: Positieve ervaringen met Seroxat
Ik slik al 8 jaar prozac en heb nooit bijwerkingen gehad.
Wat een onzin trouwens om deze middelen op gezonde mensen te testen. Je geeft iemand die geen kanker heeft toch ook geen chemokuur.
Wat een onzin trouwens om deze middelen op gezonde mensen te testen. Je geeft iemand die geen kanker heeft toch ook geen chemokuur.
-
margreet
hallo
ik ben het helemaal met je eens
ik ben een heel ander mens geworden van seroxat
het heeft mij goed gedaan en nog
ik gebruik het voor paniekstoornissen vooral
in de auto op de snelweg
er is voor mij een wereld open gegaan
ik ben dit jaar voor het eerst op vakantie geweest dankzij dit medicijn
en ik heb geen last van bijwerkingen en ook niet van zelfmoord neigingen ik voel mij er alleen maar lekkerder bij
ik ben het helemaal met je eens
ik ben een heel ander mens geworden van seroxat
het heeft mij goed gedaan en nog
ik gebruik het voor paniekstoornissen vooral
in de auto op de snelweg
er is voor mij een wereld open gegaan
ik ben dit jaar voor het eerst op vakantie geweest dankzij dit medicijn
en ik heb geen last van bijwerkingen en ook niet van zelfmoord neigingen ik voel mij er alleen maar lekkerder bij
-
Koekje
ook ik heb alleen maar goede ervaringen met seroxat. Na 10 jaar straatvrees doe ik in principe alles weer. Sorry maar mijn leven is 100% beter geworden. Ik heb geen bijwerkingen en ik voel me kiplekker. Dus halleluja voor de seroxat.:)
-
Tweetzz
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met Seroxat. Straatvrees/paniekaanvallen etc. (25 jaar lang) sterk verminderd en geen bijwerkingen.
Therapie heeft nooit geholpen, Seroxat wel.
Ik geloof wel dat dit medicijn vooral helpt voor mensen met fobische klachten zonder depressiviteit.
Therapie heeft nooit geholpen, Seroxat wel.
Ik geloof wel dat dit medicijn vooral helpt voor mensen met fobische klachten zonder depressiviteit.
-
etje
Ik heb ook zeer positieve ervaringen met seroxat. Sterk verminderde klachten en weinig tot geen bijwerkingen (o.k. iets gewichtstoename maar dat was het waard) bij gebruik en afbouwen.
En inderdaad Tweetz, ik realiseer me nu ik jouw stelling lees, dat het bij fobische klachten wel erg overduidelijk en snel werkte!!
En inderdaad Tweetz, ik realiseer me nu ik jouw stelling lees, dat het bij fobische klachten wel erg overduidelijk en snel werkte!!
-
Tweetzz
Zeker weten! Ik gebruik het nu anderhalf jaar en durf nog niet alles, maar het gaat met stapjes vooruit. Na 25 jaar en een aantal psychotherapeuten die niet (toen zeker nog niet) wisten wat er aan de hand was (alles was "hyperventilatie"), gedragstherapie wat bij mij averechts werkte en behandelaars die tegen medicijngebruik waren ben ik maar wat blij met mijn nieuwe huisarts. Hij heeft duidelijk uitgelegd wat de bijwerkingen zouden kunnen zijn, leende me een aantal boeken over het medicijn en natuurlijk heb ik eerst zelf heel veel info opgevraagd/nagekeken via Internet. Ik heb ook veel negatieve reacties gelezen (vooral uit Amerika, maar daar schrijven ze dit soort medicijnen volgens mij zomaar aan iedereen voor), maar de positieve dingen wogen op tegen de evt. negatieve en weet dat ik waarschijnlijk altijd dit medicijn moet gebruiken. Het zij zo, ik voel me er wel bij.
-
rudi
Ik heb ook positieve ervaringen met seroxat. Vergeleken met andere medicijnen zoals fevarin en anafranil is dit een veel beter medicijn. Ik heb jarenlang angstklachten gehad en ben in therapie geweest. Mijn angstklachten werden echter niet minder. Op gegeven moment heb ik seroxat van mijn huisarts gekregen. Na drie dagen voelde ik mij een stuk beter en ging weer dingen ondernemen, durfde weer de straat op. Ik heb nauwelijks last van bijwerkingen.
Het kan zijn dat seroxat niet voor iedereen geschikt is, ik ken ook iemand die ontremd werd door dit medicijn.
In overleg met de huisarts kunnen meerdere middelen uitgeprobeerd worden.
Wat betreft de bijsluiters heb ik het idee dat mensen zieker worden van het lezen van bijsluiters, dan dat ze werkelijk iets mankeren. Vergeet niet dat vele klachten gevolg kunnen zijn van de oorspronkelijke psychische problemen.
Ik ben geen voorstander van de pillenhype, iedereen krijgt tegenwoordig anti-depressiva. Ik zou eerder een combinatie van therapie en medicijnen adviseren.
Seroxat heeft mij ook niet genezen, wel kan ik alles veel beter aan.
Het kan zijn dat seroxat niet voor iedereen geschikt is, ik ken ook iemand die ontremd werd door dit medicijn.
In overleg met de huisarts kunnen meerdere middelen uitgeprobeerd worden.
Wat betreft de bijsluiters heb ik het idee dat mensen zieker worden van het lezen van bijsluiters, dan dat ze werkelijk iets mankeren. Vergeet niet dat vele klachten gevolg kunnen zijn van de oorspronkelijke psychische problemen.
Ik ben geen voorstander van de pillenhype, iedereen krijgt tegenwoordig anti-depressiva. Ik zou eerder een combinatie van therapie en medicijnen adviseren.
Seroxat heeft mij ook niet genezen, wel kan ik alles veel beter aan.
-
corrie
Wat heerlijk om nou eens wat positief te lezen over seroxat. Na de uitzending van rader, wist ik niet meer wat ik van het middel moest denken. Maar ook voor mij werk het middel zeer goed, al 3 jaar slik ik het en het gaat geweldig, ook ik ben dit jaar wat verder op vakantie geweest, naar Tsjechie, ik ging vroeger nooit verder dan net over de grens met duitseland of belgie.Ik heb geen paniekaanvallen meer, die gepaard gingen met vreselijke duizeligheid. Dit alles is weg dank zij het middel seroxat.
Als het middel bij iemand zulke negatieve reactie geeft, moet dat persoon er zeker mee stoppen, want dan is dat middel niet geschikt voor die persoon.
Dat wil nog niet zeggen dat seroxat een slecht middel is, okee het is beter om helemaal niks te slikken, want zelfs een asperintje is dan nog slecht.
Seroxat is een prima middel, die voor mensen zo als ik ,een heel ander leven heeft gegeven, zonder bijwerking, zonder zelfmoordneigingen, zonder duizeligheid en alles wat daar bij hoorden.
Ik durf de wereld weer aan, dat zegt toch ook iets.
Als het middel bij iemand zulke negatieve reactie geeft, moet dat persoon er zeker mee stoppen, want dan is dat middel niet geschikt voor die persoon.
Dat wil nog niet zeggen dat seroxat een slecht middel is, okee het is beter om helemaal niks te slikken, want zelfs een asperintje is dan nog slecht.
Seroxat is een prima middel, die voor mensen zo als ik ,een heel ander leven heeft gegeven, zonder bijwerking, zonder zelfmoordneigingen, zonder duizeligheid en alles wat daar bij hoorden.
Ik durf de wereld weer aan, dat zegt toch ook iets.
-
Mertha
Ik slik het middel met onderbrekingen nu vier jaar. Nooit aan zelfmoord gedacht. Het helpt fantastisch tegen paniek aanvallen. En geeft je veel steun in de rug. Dit jaar voor het eerst zorgeloos op vakantie geweest een verademing. Zonder dit middel zou ik echt niet kunnen functioneren. En het is ook mogelijk om te minderen al duurt dat even.
-
Lyn
Voel me hier meer in thuis dan in een hoop andere reacties, tuurlijk zijn er mensen die iets minder goed reageren op SSRI's maar er zijn ZEKER ook mensen die er goed op reageren.
SUC6 allen!
SUC6 allen!
-
Ron
Ongelooflijk al die positieve reacties. Een vriend van mij gebruikt en al de bijwerkingen die in Radar genoemd worden zie ik bij hem terug. Als ik maar wat slechts over dit medicijn zeg dan krijg ik de wind van voren. Ik zou graag van al deze mensen de reacties van hun vrienden, familie en collega's willen horen. Volgens mij kan je niet objectief zijn als je seroxat slikt. Ik wil niemand beledigen mar ik geloof echt dat het een medicijn voor korte termijn is. Je moet, naar mijn idee, het middel niet langer dan 3 maanden slikken.
-
AstroGeert
Ik slik al 9 weken seroxat. En er zeer tevreden mee.
Ik heb in het verleden bij meerder werkgevers last gehad omdat ik niet snel genoeg werk. Maar had dit niet echt zelf in de gaten. Zelfs tot drijging tot ontslag. Ook bij mijn nieuwe werkgever. En sinds ik SEROXAT 's morgens in neem kan ik hetzelfde tempo het werk doen dan andere mensen.
En soms kijk ik op mijn horloge en zeg tegen mijzelf Geert heb je al zoveel gedaan in zo weinig tijd.
Zonder echt hard te werken.
Maar ik kan nog meer dingen vertellen over mijn POSITIEVE ervaringen maar dan wordt dit een lang verhaal.
Ik heb in het verleden bij meerder werkgevers last gehad omdat ik niet snel genoeg werk. Maar had dit niet echt zelf in de gaten. Zelfs tot drijging tot ontslag. Ook bij mijn nieuwe werkgever. En sinds ik SEROXAT 's morgens in neem kan ik hetzelfde tempo het werk doen dan andere mensen.
En soms kijk ik op mijn horloge en zeg tegen mijzelf Geert heb je al zoveel gedaan in zo weinig tijd.
Zonder echt hard te werken.
Maar ik kan nog meer dingen vertellen over mijn POSITIEVE ervaringen maar dan wordt dit een lang verhaal.
-
Johan
Ik schrok me helemaal kapot van die uitzending. Ikzelf heb last gehad van paniekaanvallen en hyperventilatie, maar ben er uitgekomen (grotendeels..ik ben nog bezig ;) zonder anti-depressiva voorgeschreven te krijgen. De huisarts vond het echt niet nodig. De kern is: ik was niet depressief.
Ik kan me zeker voorstellen dat de medicijnen erg nuttig kunnen zijn (en wellicht inderdaad een zegen), maar ... voor mensen die daadwerkelijk depressief zijn. Tegenwoordig lijkt het dat iedereen, na een klotedag, even langs de huisarts kan lopen voor een dosis Seroxat (aka heroine).
Testen op gezonde mensen moet wel, anders zou het behoorlijk vaak fout kunnen lopen.
Stel je voor dat een arts een diagnose stelt en een bepaald medicijn voorschrijft, terwijl de oorspronkelijke diagnose fout is. Dan moet je wel weten wat het medicijn zou kunnen aanrichten bij een gezond persoon (in ieder geval niet de ziekte hebbend wat de arts dacht).
Da's basis-wetenschap.
Een schande dat de farmaceuticals al wisten dat eea verslavend werkt. Dat hing niet af van het feit of de persoon gezond is of niet, maar werd in alle gevallen geconstateerd.
Ik kan me zeker voorstellen dat de medicijnen erg nuttig kunnen zijn (en wellicht inderdaad een zegen), maar ... voor mensen die daadwerkelijk depressief zijn. Tegenwoordig lijkt het dat iedereen, na een klotedag, even langs de huisarts kan lopen voor een dosis Seroxat (aka heroine).
Testen op gezonde mensen moet wel, anders zou het behoorlijk vaak fout kunnen lopen.
Stel je voor dat een arts een diagnose stelt en een bepaald medicijn voorschrijft, terwijl de oorspronkelijke diagnose fout is. Dan moet je wel weten wat het medicijn zou kunnen aanrichten bij een gezond persoon (in ieder geval niet de ziekte hebbend wat de arts dacht).
Da's basis-wetenschap.
Een schande dat de farmaceuticals al wisten dat eea verslavend werkt. Dat hing niet af van het feit of de persoon gezond is of niet, maar werd in alle gevallen geconstateerd.
-
corrie
Voor Ron
Jij wil dus zeggen dat wij, omdat wij seroxat slikken, hier niet over mee kunnen praten. Wie denk jij wel niet wie je bent. Je doet net of wij labiel zijn, als dat zo is, ben jij dat ook ,zodra je een asprintje slik.
Maar als je het wil weten, mijn omgeving was de eerste die de posetive verandering in mij zag. Vooral mijn moeder , die mij als geen ander kan. Die moet het toch weten he!
Jij wil dus zeggen dat wij, omdat wij seroxat slikken, hier niet over mee kunnen praten. Wie denk jij wel niet wie je bent. Je doet net of wij labiel zijn, als dat zo is, ben jij dat ook ,zodra je een asprintje slik.
Maar als je het wil weten, mijn omgeving was de eerste die de posetive verandering in mij zag. Vooral mijn moeder , die mij als geen ander kan. Die moet het toch weten he!
-
anoniem
Corrie & Ron: Ik kan me er wel wat bij voorstellen(Bioj Rons reactie): Mijn man slikt seroxat en zegt dat hij niet veranderd is, terwijl de mensen om hem heen toch duidelijk merken dat dingen hem niet meer kunnen schelen, hij zegt dingen die hij voorheen nooit gezegd zou hebben, en laat alles van zich afglijden. Een echt gesprek is ook niet goed mogelijk, want gevoelens van anderen raken hem niet meer erg. In die zin kan iemand, die zelf "onder invloed" is van seroxat, wellicht minder goed een mening geven over de veranderingen die bedoeld worden, terwijl de omgeving dit wel ervaart.
-
miep
hoi ron en anoniem,
Ik slik sinds jaren seroxat. Tuurlijk ben ik verandert ,maar volgens anderen in de positieve zin. Ik kan weer onder de mensen komen zonder paniekaanvallen en dat is voor mij heel prettig maar ook voor mijn familieleden! want daacht je dat zij dat fijn vonden als ik nooit ergens mee naartoe durfde, naar geen feest ,geen verjaardag,niks . Ik was er nooit bij ! nu vormen we weer een familie en ik weet zelf ook wel dat ik verandert ben, want ik durf nu mijn mening te zeggen, en daar heb ik recht op net zoals ieder ander van jullie!Ik ben gelukkig,mijn man en mijn kinderen zijn gelukkig met mij.Gister nog zei mijn dochter "mama, ik hou van je". en ik was zo gelukkig en ontroerd, de tranen sprongen in mijn ogen, Ik heb heus nog wel gevoelens, ik ben zeker geen robot geworden.Vroeger bleef ik tijdens mijn paniekaanvallen bij mijn ouders,daar kon de dokter me dan komen platspuiten.Wat denk je wat dat voor mijn ouders betekende om me zo te zien? Ik ben nu volgens anderen zeer sociaal maar ook pittiger, wat ik ook aan mijn therapeut heb verteld! Hij vond dit positief , want vroeger liet ik door mensen die praten zoals jullie over me heen lopen. Ik zei nooit iets terug en kropte alles op. Maar toen liep de emmer over en kreeg ik al schrik als ik in contact kwam met
anderen.Angst voor wat er weer op me aan te merken viel,ikdeed in hun ogen nooit iets goeds . Ik kon nooit mezelf zijn. Met seroxat kan ik dit nu wel .t'is alleen jammer dat door het late gebruik van seroxat mijn hele tienerjeugd verprutst is geweest.Had ik toen het juiste middel al maar gehad dan was ik en mijn familie veel ellende bespaard gebleven.
Ik slik sinds jaren seroxat. Tuurlijk ben ik verandert ,maar volgens anderen in de positieve zin. Ik kan weer onder de mensen komen zonder paniekaanvallen en dat is voor mij heel prettig maar ook voor mijn familieleden! want daacht je dat zij dat fijn vonden als ik nooit ergens mee naartoe durfde, naar geen feest ,geen verjaardag,niks . Ik was er nooit bij ! nu vormen we weer een familie en ik weet zelf ook wel dat ik verandert ben, want ik durf nu mijn mening te zeggen, en daar heb ik recht op net zoals ieder ander van jullie!Ik ben gelukkig,mijn man en mijn kinderen zijn gelukkig met mij.Gister nog zei mijn dochter "mama, ik hou van je". en ik was zo gelukkig en ontroerd, de tranen sprongen in mijn ogen, Ik heb heus nog wel gevoelens, ik ben zeker geen robot geworden.Vroeger bleef ik tijdens mijn paniekaanvallen bij mijn ouders,daar kon de dokter me dan komen platspuiten.Wat denk je wat dat voor mijn ouders betekende om me zo te zien? Ik ben nu volgens anderen zeer sociaal maar ook pittiger, wat ik ook aan mijn therapeut heb verteld! Hij vond dit positief , want vroeger liet ik door mensen die praten zoals jullie over me heen lopen. Ik zei nooit iets terug en kropte alles op. Maar toen liep de emmer over en kreeg ik al schrik als ik in contact kwam met
anderen.Angst voor wat er weer op me aan te merken viel,ikdeed in hun ogen nooit iets goeds . Ik kon nooit mezelf zijn. Met seroxat kan ik dit nu wel .t'is alleen jammer dat door het late gebruik van seroxat mijn hele tienerjeugd verprutst is geweest.Had ik toen het juiste middel al maar gehad dan was ik en mijn familie veel ellende bespaard gebleven.
-
annet
Hallo Ron
even over je opmerking over het korte gebruik van een antidepressiva. Antidepressiva werken pas na 4 weken, dan begin je het effect te merken. Daarna moet je het zeker 6 maanden slikken anders heeft het nameliojk geen zin. Een depressie duurt over het algemeen 4 tot 6 maanden en zo lang moet je het middel ook minstens slikken. Een antidepressivum verkort de depressie namelijk niet.
Verder heb ik ook ervaringen uit de praktijk. Mijn vriend heeft het ook 9 maanden geslikt en hij knapte er alleen maar van op, naast de gewone bijwerkingen die wel vervelend zijn heb ik niet heel erg gemerkt dat hij totaal veranderd is. Ook niet nu hij weer is gestopt.
even over je opmerking over het korte gebruik van een antidepressiva. Antidepressiva werken pas na 4 weken, dan begin je het effect te merken. Daarna moet je het zeker 6 maanden slikken anders heeft het nameliojk geen zin. Een depressie duurt over het algemeen 4 tot 6 maanden en zo lang moet je het middel ook minstens slikken. Een antidepressivum verkort de depressie namelijk niet.
Verder heb ik ook ervaringen uit de praktijk. Mijn vriend heeft het ook 9 maanden geslikt en hij knapte er alleen maar van op, naast de gewone bijwerkingen die wel vervelend zijn heb ik niet heel erg gemerkt dat hij totaal veranderd is. Ook niet nu hij weer is gestopt.
-
inge
Zo hier was ik naar op zoek. Ik voel me prima met het slikken van seroxat. Wat is het verschil tussen iets slikken voor een hartafwijking of iets slikken voor een serotinine tekort? Ik ben zelfs even gestopt omdat ik zwanger was (9 maanden gestopt) en daarna weer begonnen. Wel last van bijwerkingen door het stoppen maar dat leek me gewoon logisch. daarna weer begonnen vanwege een opkomende postnatale depressie, voelde me weer zwaar **** en ik wil me nooit meer zo voelen. Dus weer begonnen en na 1,5 week weer effect. Prima toch. Het enige waar ik me zorgen over maak is de opmerking dat er op langere termijn eventueel hersenbeschadiging op kan treden. Weet iemand of dit waar is. En a.u.b. een gedegen onderzoek. Anders blijf ik het zeker slikken. Het is ten eerste beter voor mij en ten tweede voor heel mijn omgeving. Zo hoor ik het van anderen ook.
Inge
Inge
-
Ria
Eigenlijk vind ik het niet zo goed om dit soort onderwerpen op t.v. te behandelen. Er zijn een hoop mensen, zoals ik, die naar jarenlang ellendig en zich rot voelend een middel voorgeschreven krijgen, wat ook helpt om die weer in de ellende te storten. Ik lees alleen negatieve reacties over seroxat, maar niet zoveel over prozac, wat ik slik. Ik voel me weer gelukkig, kan weer alles, zonder paniek en angst wat je hele leven beinvloed, de meeste mensen die hier nooit last van hebben gehad weten niet wat het is. Als een medicijn helpt is het toch goed, waarom moet je mensen dan die angst weer aanpraten. Als iets bij een bepaalde groep mensen niet helpt moet je naar je arts terug gaan, of andere hulp inschakelen. Waarom deze paniek veroorzaken.