LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] seroxad

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Nicole83

seroxad

Ongelezen bericht door Nicole83 »

Ik ben zo'n 2 jaar geleden door mijn huisarts doorverwezen nar het ggz. Ook schreef mijn huisart mij zoloft voor, een anti depresiva.
Na een aantal maanden gesprekken te hebben gehad bij een psygoloog werd ik ook door verwezen naar een psychiater. Omdat Zoloft niet veel effect meer had (in het begin dacht ik echt dat ik me beter voelde, maar dat ging ook wer snel over) kreeg ik seroxad voorgeschreven. Mij werd niets verteld over eventuele verslaving en verhoging van suicidale gevoelens.
Van paroxitine werd ik onrustig, als ik er een vergat werd ik duizelig.
Mijn angsten werden heviger, niemand (ook ik niet) legde de link naar mijn medicijnen. Mijn moeder zei dat ik een ander mens was, en niet de dochter die ze kende. In december werd het te veel. Ik wilde niet afhankelijk zijn van 2 pillen per dag.
Ik stopte, abrubt en zonder overleg. Niemand vertelde mij toen ik begon dat deze medicijnen verslaafend waren, maar daar kwam ik snel achter. Ik leek een junk die aan het afkicken was. Ik had een onder temp. van 33,8.
Ik ging naar m'n psychiater. Ja dit was normaal als ik zo stopte, ik moest uit zieke en maar geen pillen meer pakken.
Die zelfde avond raakte ik in blinde paniek, ik wilde alleen nog maar dood en sneed m'n pols door.
Huilend belde ik mijn vriend op, deze kwam meteen en toen hij zag wat er was gebeurd heeft hij mij naar het ziekenhuis gebracht.
Na dat ik was gehecht kwam er iemand van de crisesdienst van het ggz.
Ook zij heeft nooit verteld dat het aan de medicatie kon liggen.
Mijn psychiater heeft ook na dat dit gebeurd was niet verteld dat de mogelijkheid er was dat het aan seroxad lag.
Vorige week las mijn moeder in de krant dat deze medicijnen deze bijwerkingen kunnen hebben, en ook hier op radar stond veel info, die dus al jaren bekend was.
Ik ben 20 jaar, nooit heb ik hiervoor suicidale gedachten gehad, maar niemand zoekt het in de medicijnen. Nog iedere dag denk ik eraan, zeker als het mogelijk verkomen had kunnen worden.

Gast

Re: seroxad

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 23 Dec 2003 02:29 door Gast
Bekijk ook dit stukje eens, gaat ook over seroxat

--------------------------------------------------------------------------------

Seroxat; beïnvloed seroxat de rijvaardigheid?

Het is natuurlijk altijd moeilijk te beantwoorden, komt het van de spruitjes of van de worteltjes?
Eerlijkheidshalve is het moeilijk te beantwoorden deze vraag, ligt het aan de medicijn of aan de omstandigheden?
Hierover nadenkend, het volgende; Seroxat gebruik ik nu circa 12 jaar onafgebroken, en ja het middel heeft althans voor mij grote invloeden op eigenlijk alles wat mijn leven betreft, een paar ervan op een rijtje;

Autorijden, vind ik onverantwoord, ik mis de helft van wat er om me heen gebeurt, ook als ik met iemand meerijdt. Een risicovolle situatie zie ik pas als hij allang achter me ligt.

Seksualiteit; is een herinnering, uit het leven voor seroxat.

Stemmingen, mijn kijk op veel dingen is veranderd, dingen die me voor deze tijd boeiden gaan compleet langs me heen, zit heel vaak met een paniek gevoel in mezelf opgesloten.

Emoties; als ze er nog zijn? Maken me warm noch koud.

Lichamelijk; minstens 25 kilo aangekomen, en sterk het gevoel dat dit komt door seroxat, maak me immers over niet veel zaken meer druk, alles glijd langs je heen, totale desinteresse naar mijn omgeving.

Natuurlijk ligt het bij iedereen anders, en zijn ook de maten waarin dingen afvlakken bij iedereen anders, het is ook moeilijk om zomaar alles op deze ene medicijn te deponeren, toch zegt mijn gevoel en ervaring, ook met andere medicijnen, en langzamerhand behoor ik toch de meer ervaren gebruikers,
Seroxat is een kreng van een medicijn, waarbij je goed op jezelf moet passen.

Naar boven

NCRM

Ongelezen bericht door NCRM »

Mensen die door hun psychiater onvoldoende zijn voorgelicht over de bijwerkingen van antidepressiva kunnen een klacht indienen bij het Medisch Tuchtcollege. Het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens kan je helpenbij het voorbereiden, onderbouwen en indienen van dit soort klachten. Onze hulp is gratis. Tel: 020-4942510

chan21

Ongelezen bericht door chan21 »

ik heb zelf een half jaar seroxat geslikt. Niet alleen dat. ik werd opgenomen op de paaz en heb er 5 maanden gezeten. ik heb er allerlei medicatie gehad. Kan niet zeggen dat ik er beter van werd. de seroxat verhoogde bij mij ook de suicedale neigingen. ik heb erg veel geluk gehad en het daarmee uiteindelijk gehaald. het gevolg was dat ze abrupt mijn medicatie stop zetten. dat hielp wel iets. daarna heb ik nog therapie gevolgt voor ongeveer 8maanden en ben nu medicijnvrij. het gaat goed met me. ik weet zeker ik ga nooit meet aan de seroxat. en de mensen die het hebben voorgeschreven hebben er ook niet overnagedacht.
ik heb ook gehoord dat seroxat in combinatie met valium voor extra suicidale neigingen zorgt. ik weet niet of het klopt maar bij die combi ging het bij mij mis.

movieman

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Ik heb deze link al eens geplaats, maar vooruit dan nog maar een keer... http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... xetine.htm

Anti-depressiva en anti-psychotica hebben inderdaad vervelende bijwerkingen. Helaas is het zo dat artsen u niet altijd voldoende informeren over deze, terwijl ze dit eigenlijk wel verplicht zijn.

Groetjes. :wink:

Gesloten