Ik heb een vraagje:
ik slik al 2 jaar seroxat, en toen ik laatst bij de apotheek mijn herhalingsrecept ophaalde, kreeg ik paroxitine mee.
Ze zeiden dat het hetzelfde is, maar er was ook geen bijsluiter in de verpakking gedaan.
Is het inderdaad precies hetzelfde?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] seroxat = paroxitine?
-
Sam Andau
Re: seroxat = paroxitine?
Ja, ik slik al 6 maanden Paroxetine, maar het wordt mij in dit forum tot nu toe duidelijk of dit ook tot de risico- producten behoort. Ik ben wel suicidaal maar ik weet niet of dit door de medicijnen komt.
-
sander
hoi, dit is mij al een heeeel tijdje geleden overkomen, en zei er toen iets van bij de apotheek !!! er werd me toen gezegd dat dit PRECIES het zelfde is alleen goedkoper !? na een paar dagen gebruik, reageerde mijn lichaam er niet prettig op !!!! dus teruggegaan om de 'orginele' seroxat te kopen !!! hadden ze niet meer op voorraad en moest dus besteld worden!! ( goede service hé !???) omdat ik door ging vragen, werd mij duidelijk waarom ze alleen maar van 1 fabrikant op voorraad hebben ! omdat ze er dus belang bij hebben om alles bij 1 fabrikant te kopen !! levert een grotere wint op !!! nogal vreemd natuurlijk, ze zouden op de eerste plaats hun klanten moeten dienen en niet ondersom !!! sindsdien ga ik dan ook naar een andere zaak toe die wel standaard seroxat op voorraad hebben ....
dus mijn advies is , laat je niet iets anders aansmeren !!!! de werkzamestof kan er dan wel inzitten, maar de hulpstoffen kunnen verschillen, waar je lichaam dus anders op kan reageren !!!!!
succes sander
dus mijn advies is , laat je niet iets anders aansmeren !!!! de werkzamestof kan er dan wel inzitten, maar de hulpstoffen kunnen verschillen, waar je lichaam dus anders op kan reageren !!!!!
succes sander
-
Drs. van Lanen
Hallo jasmijn
Het klopt volledig dat seroxat en paroxetine exact hetzelfde zijn. Paroxetine is namelijk de generieke naam van het medicijn en seroxat is de merknaam. Seroxat is een pil die door het bedrijf SB-Farma wordt gemaakt. Alle nieuwe medicijnen kennen een bepaalde tijd een octrooi. Aangezien het octrooi op paroxetine een jaar geleden verlopen is, mogen nu ook andere bedrijven dat middel maken. Voorwaarde is dat wel dat het exact hetzelfde moet zijn. Meestal gaan geen andere bedrijven zo'n middel produceren of er moet geld aan te verdienen zijn. Aangezien aan antidepressiva ontzettend veel verdiend wordt, zijn er nu dus wel andere fabrikanten dit goedje gaan produceren. Maar het is echt exact hetzelfde en wanneer het minder lijkt te werken is dat echt en alleen een psychologisch effect dat de andere naam heeft.
Ik hoop dat ik je hiermee gerust heb gesteld
Het klopt volledig dat seroxat en paroxetine exact hetzelfde zijn. Paroxetine is namelijk de generieke naam van het medicijn en seroxat is de merknaam. Seroxat is een pil die door het bedrijf SB-Farma wordt gemaakt. Alle nieuwe medicijnen kennen een bepaalde tijd een octrooi. Aangezien het octrooi op paroxetine een jaar geleden verlopen is, mogen nu ook andere bedrijven dat middel maken. Voorwaarde is dat wel dat het exact hetzelfde moet zijn. Meestal gaan geen andere bedrijven zo'n middel produceren of er moet geld aan te verdienen zijn. Aangezien aan antidepressiva ontzettend veel verdiend wordt, zijn er nu dus wel andere fabrikanten dit goedje gaan produceren. Maar het is echt exact hetzelfde en wanneer het minder lijkt te werken is dat echt en alleen een psychologisch effect dat de andere naam heeft.
Ik hoop dat ik je hiermee gerust heb gesteld