LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tramadol van andere fabrikant

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
pinky111nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2006 18:55

Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door pinky111nl »

Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een vermoedelijke nekhernia. Aankomende donderdag moet ik daarvoor naar de neuroloog. In eerste instantie kon ik het nog "handelen" met een hoge dosis paracetamol aangevuld met valium om mijn spieren te ontspannen. Maar na een week of 2 ging dat echt niet meer. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld en die hebben een recept klaargelegd voor Tramadol 50 mg van Sandoz. Ik moet zeggen dat werkte redelijk. Niet dat ik daarmee nou pijnvrij was, maar ik kon er op deze manier mee leven.

Vanmorgen was ik bij mijn huisarts en die heeft me weer tramadol 50 mg. voorgeschreven maar dit keer van het merk Actavis. Toen ik deze had ingenomen, merkte ik eigenlijk helemaal niks. Pas toen ik een 2e ingenomen had, merkte ik wat van het pijnstillende effect.

Beide maken gebruik van het HCI zout. Ik vraag me af of en zo ja hoe het kan dat 2 "dezelfde" middelen anders kunnen werken.

Als iemand daar iets over kan vertellen of andere ervaringen mee heeft, hoor ik dit graag

Met vriendelijke groeten,

Judith Mellenberg

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door Barman »

Dat is nu een prima vraag om aan je huisarts te stellen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door nevermind »

Vanmorgen was ik bij mijn huisarts en die heeft me weer tramadol 50 mg. voorgeschreven maar dit keer van het merk Actavis.
Het merk maakt er niet uit, het gaat om de werkzame stof.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=230

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1 vraag voor je dokter,
2 zenuwpijn,waarschijnlijk? Gaat met tramadol niet weg al neem je 400 mg( ik)
3 nogmaals DE DOKTER!!!


@ nevermind,lees toch eens de topics,hoeveel mensen zeggen er nu dat er wel degelijk verschil in de merken zit !!!!!!! ga niet weer in discussie,ik en meerdere hier hebben ervring ermee....tv programma op radar geweest...zit wel degelijk verschil in!!!

liefmeiske

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door liefmeiske »

nevermind schreef:
Vanmorgen was ik bij mijn huisarts en die heeft me weer tramadol 50 mg. voorgeschreven maar dit keer van het merk Actavis.
Het merk maakt er niet uit, het gaat om de werkzame stof.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=230
Toch heeft nevermind voor minimaal 90% gelijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Aanpassing was geen programma van radar maar van ntr geloof ik,staat hier ergens in topic over...
Goed hoor,mens kreeg goedkopere epilepsie troep,lag gelijk in ziekenhuiz..top!! Allemaal het zelfde


Maar men vergeet een belangrijk ding! Niet iedereen reageert goed op bepaalde hulpstoffen die net anders kunnen zijn en dat is de clou...90 % blijven er veel over die dus helaaszeg helaas,want ik zou ook liever giedkoop dan hebben,dan duur moeten hebben...

En soms,is het ene niet eens duurder bv de brufen die ik heb...goedkoper als de actavis???? Werkt niet!! En niet allen niet bij mij....rara dus prijs zegt niet altijs alles...

Verder nok ik,blijvende discussie,ergens violet ook goedkoper middel gehad,zoek even...zat mensen hier

liefmeiske

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door liefmeiske »

rozemarijntje schreef:Aanpassing was geen programma van radar maar van ntr geloof ik,staat hier ergens in topic over...
Goed hoor,mens kreeg goedkopere epilepsie troep,lag gelijk in ziekenhuiz..top!! Allemaal het zelfde


Maar men vergeet een belangrijk ding! Niet iedereen reageert goed op bepaalde hulpstoffen die net anders kunnen zijn en dat is de clou...90 % blijven er veel over die dus helaaszeg helaas,want ik zou ook liever giedkoop dan hebben,dan duur moeten hebben...

En soms,is het ene niet eens duurder bv de brufen die ik heb...goedkoper als de actavis???? Werkt niet!! En niet allen niet bij mij....rara dus prijs zegt niet altijs alles...

Verder nok ik,blijvende discussie,ergens violet ook goedkoper middel gehad,zoek even...zat mensen hier
Ook een heel goed 2013 gewenst rozemarijntje.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dank je wel,u ook

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door nevermind »

pinky111nl schreef:Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een vermoedelijke nekhernia. Aankomende donderdag moet ik daarvoor naar de neuroloog. In eerste instantie kon ik het nog "handelen" met een hoge dosis paracetamol aangevuld met valium om mijn spieren te ontspannen. Maar na een week of 2 ging dat echt niet meer. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld en die hebben een recept klaargelegd voor Tramadol 50 mg van Sandoz. Ik moet zeggen dat werkte redelijk. Niet dat ik daarmee nou pijnvrij was, maar ik kon er op deze manier mee leven.

Vanmorgen was ik bij mijn huisarts en die heeft me weer tramadol 50 mg. voorgeschreven maar dit keer van het merk Actavis. Toen ik deze had ingenomen, merkte ik eigenlijk helemaal niks. Pas toen ik een 2e ingenomen had, merkte ik wat van het pijnstillende effect.

Beide maken gebruik van het HCI zout. Ik vraag me af of en zo ja hoe het kan dat 2 "dezelfde" middelen anders kunnen werken.

Als iemand daar iets over kan vertellen of andere ervaringen mee heeft, hoor ik dit graag

Met vriendelijke groeten,

Judith Mellenberg

Wat te doen als u problemen heeft met
het wisselen van geneesmiddelen?
Er zijn dus goede redenen voor al die
verschillende doosjes en verschillende vorm van
tabletten en poeders. Maar het is voor u als
patiënt wel lastig. U kunt zelf twee dingen doen:
• Als u merkt dat u, om welke reden dan ook,
problemen heeft met een preferent
geneesmiddel, overleg dan met uw huisarts
of apotheker. Overleg of de huisarts weer
opnieuw het merkgeneesmiddel kan voorschrijven.
Of overleg met uw huisarts of
apotheker wat voor u de beste oplossing is.
• Als u geen last van bijwerkingen hebt, maar
wel last van de vorm van uw tablet (te
groot, breekt te snel, poeder in plaats van
tablet etc.) vertel het dan de apothekersassistente
en overleg wat de apotheker kan
doen. Vraag eventueel ook naar de
apotheker als de assistente er niet uit komt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door bprosman »

Het merk maakt er niet uit, het gaat om de werkzame stof.
Merk (en daarbij behorende hulpstoffen) maakt wel degelijk uit. Ik gebruik een neusspray met de werkzame stof "Fluticason" , gebruik ik al jaren zonder problemen, schakel ik echter over op de goedkope versie (ca. 8 Euro versus 14 Euro) dan zit ik iedere avond met 3...4 keer een bloedneus.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
Het merk maakt er niet uit, het gaat om de werkzame stof.
Merk (en daarbij behorende hulpstoffen) maakt wel degelijk uit. Ik gebruik een neusspray met de werkzame stof "Fluticason" , gebruik ik al jaren zonder problemen, schakel ik echter over op de goedkope versie (ca. 8 Euro versus 14 Euro) dan zit ik iedere avond met 3...4 keer een bloedneus.
Natuurlijk kunnen de hulpstoffen, zoals bij iedere medicijn bijwerkingen veroorzaken, en sommige mensen hebben hier last van.
Maar het is niet zo, dat dit altijd het geval is.
Zoals ik in mijn vorige post heb geschreven, is TS aangehouden om dit met de huisarts te bespreken, wat ook de bedoeling moet zijn, maar niet op een forum als dit.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nevermind schreef:
Vanmorgen was ik bij mijn huisarts en die heeft me weer tramadol 50 mg. voorgeschreven maar dit keer van het merk Actavis.
Het merk maakt er niet uit, het gaat om de werkzame stof.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=230

Ben ik met je eens naar de dokter!!!
Maar schrijft,merk maakt niet uit stof is het zelfde......komt er dus op neer,maakt nis uit wat voor merk...
En nu zegt je.... :wink:

Dit is geen medisch forum,ook al slik ik al 14 jr tramal( dol) toch zeg ik,ga naar de dokter..

Zou je graag advies geven,maar doe het niet,ervaring is anders als een dokter zijn,,
Dus morgen dokter..

Succes ....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:
Ben ik met je eens naar de dokter!!!
Maar schrijft,merk maakt niet uit stof is het zelfde......komt er dus op neer,maakt nis uit wat voor merk...
En nu zegt je.... :wink:

Dit is geen medisch forum,ook al slik ik al 14 jr tramal( dol) toch zeg ik,ga naar de dokter..

Zou je graag advies geven,maar doe het niet,ervaring is anders als een dokter zijn,,
Dus morgen dokter..

Succes ....


Het gaat om de werkzame stof Tramadol.
Nog eens duidelijk:
Als iemand baat bij een medicijn heeft, kan het het toch zijn, dat deze bij iemand anders bijwerkingen veroorzaakt.
De apothekers zijn aangehouden, om een goedkope versie te geven.
Kan de patiënt dezelfde medicijn van een andere aanbieder niet gebruiken, dan lees, wat ik in mijn ander bericht hebt gequoteerd.
Heel simpel om dit in een gesprek bij de arts aan te kaarten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Pelle van Puk&Pelle schreef:
rozemarijntje schreef:....ook al slik ik al 14 jr tramal( dol) .....
heb nog sterkere medicatie dus....maak je niet druk....ik heb het geluk dat mijn lijf niet suf ,duf of anders reageert.....dus helaas....je zit er naast :wink: :wink:

Ah....nu wordt mij e.e.a. duidelijk....
Hijis leuk!! Maar mij kan je platspuiten en er gebeurd nog niks.....ja raar kruidje he :lol:
maar wat wordt je duidelijk dan???vertel??

Nevermind als je het stelt ok :wink: dacht dat je discussie weer zoals die andere aan wilde gaan,kan niet,moe zelfde zijn je kent het :wink:

Idd blijf er ook bij dokter..

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ga inderdaad naar je huisarts want er kunnen best veel verschillende dingen aan de hand zijn:
1) je kunt inderdaad niet goed tegen het andere merk maar die kans is klein
2) je slikt andere medicatie waardoor je niet goed tegen het andere merk kunt
3) je pijn is simpelweg erger geworden en daarom denk je dat de tramadol niet werkt (en dat is echt een reden om naar de huisarts te gaan)
4) je bent aan de tramadol aan het wennen (dat kan relatief snel gebeuren, de eerste weken worden mensen er vaak zo wazig van dat het effect best flink is, daarna merk je pas het ' echte' effect zonder de wazigheid en valt de werking vaak tegen) ook hier moet je dus naar de huisarts om de dosis te laten verhogen
5) je hebt helemaal geen hernia en hebt dus pijn om een andere reden (zoals de zenuwpijn die eerder geopperd werd, vaak werkt tramadol dan in het begin wel ivm het wazig zijn maar daarna niet meer)
6) nog een hele andere reden

dus ik zou snel naar je huisarts gaan en kijken hoe nu verder.

isabel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ pinky111nl, ook ik heb daar last van gehad dat het niet hielp maar
dan ging het om ibuprofen van actavis, heb die vraag bij de apotheek neergelegd
en die zeiden dat het niet kon.

Toen moest ik bij huisarts zijn voor iets anders en heb haar die vraag neergelegd en zij zei
dat ze het al van meerdere mensen gehoord had dat het niet of nauwelijks hielp.
Heb weer het oude merk voorgeschreven gekregen en het werkte zoals het moest werken.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door moleman »

pinky111nl schreef:Hallo,


Beide maken gebruik van het HCI zout. Ik vraag me af of en zo ja hoe het kan dat 2 "dezelfde" middelen anders kunnen werken.

Als iemand daar iets over kan vertellen of andere ervaringen mee heeft, hoor ik dit graag

Met vriendelijke groeten,

Judith Mellenberg
In het algemeen over (generic)medicatie deed Zembla dat al.
Ellende op recept

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol van andere fabrikant

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja die aflevering bedoelde ik in mijn bijdrage hierboven..

Dank je!!

Gesloten