LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verminderd libido door paroxetine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
echtgenoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:05

verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door echtgenoot »

Hallo ik ben een bezorgde man. mijn vrouw van 24jr slikt nu 1,5jr paroxetine voor paniek aanvallen en straatvrees. Ze is begonnen met 20mg en sinds 2mnd is ze overgegaan naar 10mg op eigen houdje.De aanvallen en straatvrees is bijna weg alleen is daar mee ook de liefde en haar libido veel minder geworden weet iemand of dat terug komt en of dat er mischien iets is waardoor dat beter word wantik ben keigek op haar en wil niet zonder haar zij is mijn alles.Maar t is heel moeilijk dat zij denkt dat t over is en zelfs van mij wil scheiden.Zei denkt dat ze die gevoelens zoiezo kwijt is eni k denk dat t temaken heeft met de paroxetine,ze wil gaan stoppen ermee en denkt dat t gevoel gewoon weg is en niet terug komt en weid t dus niet aan de medicijnen.wat moet ik hier mee ik weet t niet meer

Jeweethetwel
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 19:14

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Jeweethetwel »

Lekker laten gaan die handel daar krijg je enorm gezeur mee in de toekomst.
Een kenner
:idea:

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Da silva »

ik kan je geruststellen,die gevoelens komen gewoon weer terug als je stopt met Paroxetine,verminderd libido is 1 van de bijwerkingen.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Remster »

ik kan je geruststellen,die gevoelens komen gewoon weer terug als je stopt met Paroxetine,verminderd libido is 1 van de bijwerkingen.
Je kunt natuurlijk niet stellen dat ze ineens niet meer wil scheiden als ze haar libido terug heeft.

Ik zou zeggen geef haar de ruimte om haar eigen keuzes te maken. Het is haar leven, en als zij besluit dat ze liever bij je weg gaat, dan is dat uiteindelijk ook het beste voor jou.
Van een relatie met een twijfelende partner zal je uiteindelijk niet gelukkig worden.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Da silva »

Naast verminderd libido is onverschilligheid en vervlakking van gevoelens ook een beruchte bijwerking van Paroxetine,ik heb het zelf gebruikt en merkte wel degelijk verschil na het stoppen.
Ik kan alleen maar de raad geven"eerst stoppen en dan beslissingen nemen".

Jeweethetwel
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 19:14

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Jeweethetwel »

Heeft niets met medicatie te maken, gevoel is iets wat vanuit je hart komt, gezien de leeftijd van die vrouw (24) weinig ervaring is zijn/haar echtgenoot gaan twijfelen en rotzooi gaan slikken en is nu tot de slotsom gekomen, dat ze niet verder wil.
Dus zet z.s.m. een punt achter deze relatie en verdiep je in een studie of ga sporten en ontdek de wereld en ga stappen enz.

het_dwergje
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2008 22:04

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door het_dwergje »

nou ik vind wel dat er heel banaal gereageerd wordt op dit stukje!
Je weet nooit of het een 'faker' is of niet, maar laat een ieder wel in zijn waarde. Praat met respect over een relatie, of het nu goed gaat of niet!

beste echtgenoot,
Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, en heb een zoontje van 3.
Ik heb ook paroxetine geslikt (4 maanden, 40 mg, nu over op ander middel, ivm heel veel gewicht toename), en het is inderdaad een libido verlagend middel, en het beinvloed ook je gevoelens, relativatie capaciteit, en het vlakt gevoelens af.
Ik zelf had met je vrouw afgesproken dat er nog niet uit elkaar gegaan wordt, bij elkaar blijven, minimaal totdat ze helemaal paroxetine vrij is, en weer helemaal helder kan denken, relativeren en voelen..
En hou het gesprek dan nog een keer. TIP: schrijf je gevoelens af en toe op papier, laat je vrouw dat ook doen. Ik kwam er achter dat ik al schrijvend beter mijn gevoel kon uitten.. omdat het van binnen komt..

Al met al wens ik je heel veel sterkte!

groetjes,
Ik

echtgenoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:05

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door echtgenoot »

hallo dwergje ik vind dat je gelijk hebt over die reacties.Ik weet zeker dat t niet nep is allemaal ze had voor die aanvallen een fulltime baan en we gingen samenwonen na een paar maanden werd ze onverwacht zwanger wat eigenlijk niet gepland was,toen ze dat vertelde op haar werk en zei dat ze na de bevalling voor halve dagen wilde werken werd er gezegd t is fulltime en anders niet.en er waren en zijn ook de nodige geld problemen en dus was er rede genoeg om heel veel zorgen te hebben wat naar mijn id niet goed is in een zwangerschap.toen de kleine er was kwamen haar colegas op visite en vertelde dat ze toch terug mocht komen voor halve dagen na haar verlof dat heeft ze toen gedaan toen ze eenmaal werkte bleek dat ze een functie had gekregen waar ze totaal niet op haar plaats zat,toen heeft ze naar veel wikken en wegen ontslag genomen en is ergens anders gaan werken toen ze daar net werkte begon t paniek aanvallen bijna flauwvallen en zware hardkloppingen ze wist niet wat haar overkwam ze is toen naar huis gebracht en na een aantal dgen rust weer begonnen maar toen was t weer t zelfde en is ze thuis komen te zitten na een tijdje is ze op aanraden van de huisarts paroxetine gaan gebruiken dit is nu anderhalfjaar geleden inmidels werkt ze weer voor 2,5 dag en dat gaat goed alleen zegt al heel lang ze geen gevoel voor mij te hebben ook heeft ze geen of weinig zin meer in sex.ze is eigenhandig terug gegaan van 20mg naar 10mg toen ging t even beter.we zijn naar de huisarts geweest samen om dit te bespreken en de huisarts zei dat ze nu niet moest gaan beslissen over scheiden endat dat verminderd libido en gevoel zeker te maken had met de medicijnen.ze is door een heel diep dal gegaan waar ze nu weer een heel eind uit is gekropen en ik wil en hoop dat t verder ook allemaal beter gaat straks met dat libido en de liefde want ik ben keigek op haar snapje?nu zegt ze mischien wel wwer zin te hebben in sex maar is bang mij hoopte geven omdat ze denk ik bang is dat de liefde niet terug komt ik vind dit heel moeilijk zoals je denk ik wel begrijpt.ik hoop dat t goed komt als ze hellemaal van de medicijnen af is.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ga haar niet in de weg zitten en als zij geen zin heeft, laat het dan ef gaan. Je moet het niet zien als niet willen, niet kunnen en zeker niet de schuld bij jezelf neerleggen.

Dit is typisch een bijwerking. Gaat vanzelf over. Zowiezo heb je NOOIT de garantie dat het helemaal terug komt, want er veranderd altijd wel iets of veel en misschien wel weinig, maar feit is, zij heeft het niet voor niets geslikt en is nu uit een dal aan het opklimmen. Zeker datgeen waarvoor zij behandeld is, veranderd haar.

Als je van haar houdt dan neem je dit voor lief en een relatie is niet op sex berust. Ik heb een borderliner als vriendin. Ik heb misschien 1 tot 2 keer goede sex met haar en heel soms iets vaker, maar niet overdreven. Ik heb liever af en toe goede sex dan heel vaak matige. Voor de rest gaat een relatie hebben en houden van veel verder dan alleen sex, maar dat weet je wel lijkt mij.

Nurks
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:27

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Nurks »

Ik lees hier hele bekende verhalen m.b.t. het gebruik van paroxetine.

Ik ben een man en heb dit middel 3/4 jaar gebruikt.
Ook ik heb ondervonden dat mijn libido daalt!
Dit staat in de gebruiksaanwijzing/bijsluiter!
Ik had totaal gin zin in seks meer, om het heel plastich te zeggen hij kwam nog wel omhoog maar de fabriek prroduceerde niets.

Nu ik zelf ben gestopt met dit middel is ook dit geheel weer als voorheen, dus een normaal seks leven met productie.

Bob_tails
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 jan 2007 23:19

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Bob_tails »

Paroxetine maakt meer kapot dan je lief is!
En eigenlijk is dit met de meeste van deze middelen zo.
Steun haar zoveel je kan...
In goede- en slechte tijden ben je er voor elkaar...

Luka78nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:23

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door Luka78nl »

Ik (vrouw) heb geen problemen met seksualiteit door Seroxat/Paraxotine.

jeanette68
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2009 23:10

Re: verminderd libido door paroxetine

Ongelezen bericht door jeanette68 »

hoi echtgenoot,
Ik ben een vrouw van 40 jaar en sinds 15 jaar gebruik ik antidepressiva
Sinds een jaar is dit paroxetine, voorheen fevarin ,
met fevarin had ik af en toe nog wel sexuele gevoelens maar was ik meestal te moe om het toe te laten , met paroxetine komt zelfs het gevoel niet meer boven.
Mijn man zit dus in dezelfde periode als jij, hij heeft ook het idee dat er iets fout zit in de relatie en ik had dat voorheen ook.
Ik ga nu ook stoppen met medicijnen, nu 2 weken bezig, van 50 naar 40 gegaan en nu 35 sinds vandaag.
Ik heb nog niet veel last van ontwenning , voel me fitter smorgens zelfs , ik hhop adt het zo door blijft gaan , hoe gaat het nu met jullie relatie als ik vragen mag, t is al een tijd geleden dat je plaatste.
Ben erg benieuwd omdat haar probleem ook het mijne is.

Groetjes Jeanette

Gesloten