Hallo
Ik ben van plan een lamp te kopen die me door mijn winterdepressie heen helpt.
Ik lees al veel informatie over philips en elite lite en andere merk namen.
Wie heeft goede of slechte ervaring met wat?
MVG ELiane
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft er ervaring met lichttherapie
Re: Wie heeft er ervaring met lichttherapie
Zo lang het een lamp betreft met een CE keurmerk zit je goed.
De resultaten zijn over het algemeen gunstig,mits je echt last hebt van een winterdepressie.
Mensen met een manische depressie mogen de lamp niet gebruiken,het kan (ook bij mensen die niet manisch depressief zijn) een manie uitlokken.
Het loont wel de moeite om even op marktplaats te kijken,daar zijn ze 2e hands te koop,scheelt een stuk in de kosten.
Hier wat ervaringen http://www.gezondheidsplein.nl/patientv ... rapie.html
Succes!
De resultaten zijn over het algemeen gunstig,mits je echt last hebt van een winterdepressie.
Mensen met een manische depressie mogen de lamp niet gebruiken,het kan (ook bij mensen die niet manisch depressief zijn) een manie uitlokken.
Het loont wel de moeite om even op marktplaats te kijken,daar zijn ze 2e hands te koop,scheelt een stuk in de kosten.
Hier wat ervaringen http://www.gezondheidsplein.nl/patientv ... rapie.html
Succes!
Re: Wie heeft er ervaring met lichttherapie
Wij hebben nu sinds een paar jaar een daglichtlamp (Philips bright-light). Wij hebben er beiden zeker voordeel van in de winter. Gedurende ongeveer twee weken achtereen, iedere ochtend een half uur achter de lamp. Eventueel na een maand of twee maanden nog een keer een paar weken. Let wel op, als je ook anti-depressiva gebruikt, is de combinatie niet zo goed (heb ik eens gehoord).
Maar waarom ik eigenlijk reageer: wij hebben eerst een lamp gehuurd gedurende enkele weken. Dit kan bij de Kruiswerkservice (daar waar ze ook krukken uitlenen en andere mediche hulpmiddelen). Je betaald dan wel wat huur, maar dan weet je ook zeker of de lamp je bevalt. Wij hebben daarna bij hen dezelfde lamp gekocht, omdat die beviel.
Succes ermee.
Maar waarom ik eigenlijk reageer: wij hebben eerst een lamp gehuurd gedurende enkele weken. Dit kan bij de Kruiswerkservice (daar waar ze ook krukken uitlenen en andere mediche hulpmiddelen). Je betaald dan wel wat huur, maar dan weet je ook zeker of de lamp je bevalt. Wij hebben daarna bij hen dezelfde lamp gekocht, omdat die beviel.
Succes ermee.