Ik schrok gisteren heel erg van de uitzending over dit middel.Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en 3 maanden geleden ben ik gezakt van 4x50mg per dag naar 2x50mg.In het begin had ik hele erge hoofdpijnen en was vreselijk misselijk,maar nu ik weer op 2 tabletten op een dag zit is het te overzien.Heeft iemand ook ervaringen als bijverschijnsel koud hebben,lage bloeddruk en het ene moment heel erg hyper en het andere moment heel timide.Ik ben ook continu moe.Mijn voorschrijvende arts zegt dat dit ook aan Zoloft kan liggen,maar na 2 jaar gebruik moet het toch ongeveer wel ingewerkt zijn,toch?
Ik hoor graag meerdere reakties!!
Groetjes,Lucia
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zoloftervaringen
Re: Zoloftervaringen
Hoi Lucia,
Ook ik ben ernstig geschrokken van de uitzending.
Ik had het middel 9maanden gebruikt en had de eerste twee weken echt heel veel last van de bijwerkingen.zo erg dat ik op een gegeven moment niet meer normaal kon lopen.
Toen ben ik van 50mg naar 25mg gegaan dat ging beter maar mijn oorspronkelijke klachten bleven. Dus na een tijdje weer
naar 50mg gegaan. dat ging beter.Het hielp echt heel goed
na 9 maanden dacht ik het gaat zo goed ik probeer te stoppen
na langzaam afbouwen ging ook dat goed. tot 8 weken later toen begonnen mijn klachten weer:hyperventilatie,angst enz
Dus uiteindelijk weer begonnen. En ik baal daarvan echt maar
op dit moment kan ik niet zonder. De bijwerkingen zijn nu minder. Maar ik heb nog wel de volgende bijwerkingen:warm, snel zweten.droge mond.Deze zijn nog wel te over zien Ik ben alleen bang dat ik er niet meer vanaf komt.
Ook ik ben ernstig geschrokken van de uitzending.
Ik had het middel 9maanden gebruikt en had de eerste twee weken echt heel veel last van de bijwerkingen.zo erg dat ik op een gegeven moment niet meer normaal kon lopen.
Toen ben ik van 50mg naar 25mg gegaan dat ging beter maar mijn oorspronkelijke klachten bleven. Dus na een tijdje weer
naar 50mg gegaan. dat ging beter.Het hielp echt heel goed
na 9 maanden dacht ik het gaat zo goed ik probeer te stoppen
na langzaam afbouwen ging ook dat goed. tot 8 weken later toen begonnen mijn klachten weer:hyperventilatie,angst enz
Dus uiteindelijk weer begonnen. En ik baal daarvan echt maar
op dit moment kan ik niet zonder. De bijwerkingen zijn nu minder. Maar ik heb nog wel de volgende bijwerkingen:warm, snel zweten.droge mond.Deze zijn nog wel te over zien Ik ben alleen bang dat ik er niet meer vanaf komt.
Hallo Lucia,
Ik ben ook een Zoloft-slikker.
Ik heb veel last van overmatig zweten.
Ik heb ook net als jou last van stemmingswisselingen.
Het ene moment de hele wereld aan kunnen en het andere moment weer als een bang haasje thuis zitten piekeren.
Kop op he!
Ik ben ook een Zoloft-slikker.
Ik heb veel last van overmatig zweten.
Ik heb ook net als jou last van stemmingswisselingen.
Het ene moment de hele wereld aan kunnen en het andere moment weer als een bang haasje thuis zitten piekeren.
Kop op he!
Hallo,
Ook ik gebruik nu bijna 3 weken *Zoloft*. De eerste 2 was een ramp. Duizelig-zweten-overdreven hyperen etc. Leek een zware griep. Nu gaat het iets beter,ik heb ook geprobeerd eerders af te bouwen maar de klachten kwamen terug. Dus kan nu even niet zonder. Nu is mijn vraag:Of er algemeen bekend is dat je van *Zoloft* juist veel aankomt of juist niet. Ik slikte eerst Seroxat,maar kwam daar veel van aan.
Wie kan me er meer over vertellen?
Groetjes Lisa
Ook ik gebruik nu bijna 3 weken *Zoloft*. De eerste 2 was een ramp. Duizelig-zweten-overdreven hyperen etc. Leek een zware griep. Nu gaat het iets beter,ik heb ook geprobeerd eerders af te bouwen maar de klachten kwamen terug. Dus kan nu even niet zonder. Nu is mijn vraag:Of er algemeen bekend is dat je van *Zoloft* juist veel aankomt of juist niet. Ik slikte eerst Seroxat,maar kwam daar veel van aan.
Wie kan me er meer over vertellen?
Groetjes Lisa