LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZYBAN zyban

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
marpa
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:58

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door marpa »

hallo
ik hoop dat ik een antwoord krijg op mijn vraag
sinds 4dagen gebruik ik zyban
maar ben vandaag dus de vierde dag erg duizelig
zijn er meer mensen die deze klachten hebben
graag had ik hierop een antwoord gekregen
mijn stopdatum is 31 maart

vriendelijke groet
marpa

genaaid2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 14:51

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door genaaid2009 »

ben zelf gestopt op de 10 e dag na de eerste zyban tabletten ik rook nu al sinds 24 maart niet meer.
Geen zin meer ?? Bullshitt

Ga nu na het lezen van dit forumstoppen met de zyban !!

Maar ik laat ook het roken staan heb gisteren op een verjaardag 2 trekjes van een sigaret genomen en vond het smerig :lol: vieze smaak in mijn mond en wel 20 minuten lang.

Ik heb het er niet meer voor over, niet rokers hebben gelijk

Roken is smerig

myra66
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:07

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door myra66 »

Ik heb 3 jaar geleden Zyban gebruikt. Nergens last van gehad EN van het roken af! Moet je niet denken dat het een wondermiddel is, je moet wel WILLEN stoppen.

Simone1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 10:12

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Simone1971 »

Ben het helemaal eens met bovenstaande!

Je moet volledig achter je besluit staan om te stoppen met roken, anders helpt geen enkel middel.

Ik heb ook Zyban gebruikt, op 29 januari 2009 heb ik mijn laatste sigaret gerookt. Ik heb meer dan 20 jaar gerookt en rookte ongeveer een slof per week.

Tijdens het gebruik van Zyban heb ik tijdens de eerste paar weken last gehad van duizelingen en van mijn maag maar dt was tijdelijk.

Voor de rest geen klachten gehad en ik ben echt superblij dat het met behulp van dit middel, is gelukt om te stoppen! :lol:

Toolboy

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Toolboy »

Pagina 3

Geplaatst op 03 Okt 2007 16:09 door emo57


T

sorella
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2009 08:02

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door sorella »

Ik heb geen last van bijwerkingen enzo maar ik blijf wel de ontwenningsverschijnselen houden. een sigaret smaakt wel vies maar ik blijf ongedurig, zenuwachtig en druk
Zou dat te maken kunnen hebben met dat ik zyntabac heb gekregen van de apotheek inplaats van de zyban ?
Jaren terug ook een poging gedaan om te stoppen en toen had ik dus geen last van ontwenningsverschijnselen maar dat was met zyban.
En zou ik naar de apotheek terug kunnen gaan en daar de zyntabak omruilen voor zyban tenslotte stond er zyban op het recept en geen zyntabac (zo goedkoop vond ik de zyntabak nu ook weer niet)

Christyaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2009 21:30

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Christyaan »

Ik ben pas geleden gestart met Zyban en ben werkelijk onder de indruk van dit middel. Voor het eerst na meer dan 30 jaar roken, heb ik zelfs vele dagen dat ik vergeet dat ik een roker ben (geweest). Ik heb dat nog niet mee gemaakt. Ik zou iedereen het middel adviseren totdat ik de reacties op deze website las en begrijp dat niet iedereen zonder veel bijverschijnselen deze kuur kunnen volgen en er schijnbaar toch veel gevaren zijn. Dit heeft mijn arts mij nooit verteld. Toen ik haar vertelde dat ik last van slecht slapen had, adviseerde ze mij 2 tabletten tegelijk in de morgen in te nemen. Het vreemde is dat ik dit advies nergens kan terug vinden. De andere klachten die genoemd worden kan ik plaatsen, zoals gejaagdheid, depressies, etc. maar gelukkig in een "beperkte mate". Het probleem is dat jezelf deze verschijnselen pas op een later tijdstip kan plaatsen. Ook heb ik 4 jaar geleden een bypass operatie ondergaan en lees nu ook dat er mensen aan hartfalen sterven ten gevolge van het Zyban gebruik.

Ik moet nog ongeveer 2 weken 1 tablet per dag slikken en dan hoop ik voorgoed van het roken af te zijn, echter vraag me nu af of ik door het oog van de naald gekropen ben, wellicht dat iemand met verstand van zaken mij kan zeggen of ik wel of niet Zyban had moeten gebruiken en op de manier (2 x tablet tegelijk) wel verantwoord was.

Alvast bedankt voor de reactie.

Perrin
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2010 03:22

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Perrin »

Donderdag 2 september begonnen met zyban uiteraard na bezoek aan de huisarts. Stopdatum maandag 6 september zag het nut er niet van in om nog langer te wachten.
We zijn nu 9 dagen later en voila nog steeds rookvrij, zondagmorgen 12 september de laatste keer zyban gebruikt. Slechts 2 dagen 2x daals 1 tablet genomen en weer heel vlug terug naar 1 tablet per dag.
Reactievermogen was aanzienlijk minder, misselijkheid en duizelig maar niet al te schokkend.

Verdere bijwerkingen hmmm het is nu 03:26 en ben alweer een half uurtje wakker, slaap sinds ik gestopt ben met roken gemiddeld 4 uur per nacht. Had gehoopt dat het stoppen met zyban de slaapproblemen ook op zou lossen maar helaas.
Ik geloof graag dat het allemaal tussen de oren zit, maar 21 jaar lang rokend heerlijk geslapen, het niet slapen en de hele dag doodmoe zijn is me het stoppen niet waard.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door sprookje »

Volhouden zou ik zeggen,na drie weken krijg je een moeilijk monent en dan ben je het ergste door.Ik zelf ben nu al 8 jaar gestopt dankzij de hulp van zyban en mijn nam ook 5 jaar nu.Het slapen wordt wel weer beter.Je leven wordt veel rustiger zonder sigaret,je hoeft niet steeds meer te kijken waar je ergens kan gaan roken en een vliegreis is veel gemakkelijker en rustiger.
Bovendien is een niet roker kussen veel aangenamer.
SUCCES en volhouden!

Fabsmurf
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2011 20:34

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Fabsmurf »

Ook gestopt met Zyban..ging goed.
Wel "last" van de volgende bijwerkingen, hoofdpijn en slecht slapen.
Verder zie ik dat veel bijwerkingen ook de afkick verschijnselen van het roken kunnen zijn!

Wat is slechter, roken of de bijwerkingen van Zyban?
Succes met stoppen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door bprosman »

Een rookverslaving zit voornamelijk tussen de oren. De lichamelijke afhankelijkheid (nicotineverslaving) is na ca. 3 dagen uit je lichaam. De rest is "gewoonte".
Dus eigenlijk zou het ook best moeten lukken met een kauwgompje of een nicotine pleister. Echter het idee dat je een "hulpmiddel" nodig hebt om te stoppen geeft al twijfels of je er tussen de oren voor open staat om te stoppen en is de kans op mislukking heel groot.

linda13
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2013 12:50

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door linda13 »

ik gebruik ook zyban ik ben nu 9dagen bezig met deze medicijnen ik rook nog wel maar de alcohol ben ik van afgestapt allen door zyban ik merk nu wel dat ik niet zoveel zin meer heb in een sigaret maar nu nog even doorzetten en mijn eind streep haal ik wel ik zal die verrekte sigaret vervloekken :P

ida

Gesloten