LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 45 proc annulerings kosten bij plaza meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mike en chayenna

45 proc annulerings kosten bij plaza meubels

Ongelezen bericht door mike en chayenna »

hallo ,ik heb bij plaza meubels fossiele meubels gekocht .
maar het lopt allemaal niet zo als het moet gaan .
en nu vragen ze 45 proc annulings kosten mag dat ?

vriendelijke groet mij

Hutch

Re: 45 proc annulerings kosten bij plaza meubels

Ongelezen bericht door Hutch »

Hallo,

Feitelijk geldt: koop = koop!

Indien u een bestelling heeft geplaatst, mogen zij een redelijk percentage aan annuleringskosten in rekening brengen.

De Centrale Branchevereniging Wonen stelt deze annuleringskosten op 30%. Indien aan u al is medegedeeld dat de meubelen aanwezig zijn en geleverd kunnen worden, wordt dit percentage op 50% gesteld.

Dit alles onder voorbehoud dat het geen speciaal voor u gefabriceerde meubels zijn natuurlijk.

Gr. Hutch

16again

Ongelezen bericht door 16again »

maar het lopt allemaal niet zo als het moet gaan
Wat bedoel je daarmee?

Als jouw niets te verwijten valt (te late levering o.i.d.) kan je wellicht onder annuleringskosten uit.

mike en chayenna

Ongelezen bericht door mike en chayenna »

hoi ,er stond op de zwarte markt een zet van fossiele meubels ik heb die gekocht .maar ik wist de naam niet van die zet en nu kwam ik er later achter dat dat de star zet was en op me contract staat dat ik de bombay heb gekocht .
later kwam ik er achter dat de bombay al een hele oude zet was en ik heb er 3600 euro voor betaald .
maar dat was niet de zet die op de zwarte markt stond.
ik heb alles geprobeerd maar ze lullen alles aan elkaar vast .

ok op marktplaats hebben ze meubels staan maar het is gewoon mensen oplichten .
want de prijsen die er staan klopen niet

Ron Brugts

Ongelezen bericht door Ron Brugts »

Hoi

Wij hebben ook een probleem met Plaze meubelen.
In aug.06 hebben wij een bestelling geplaats onder voorbehoud daar wil ik mee zeggen dat als de koop van de woning door zal gaan dat wij Plaza meubelen een seintje zouden geven dat hij het in maart 07 kon gaan bestellen en dat was goed maar we moesten wel de bon tekenen zodat wij daarvoor niet naar Beverwijk hoefde te rijden. Mijn vriend zei "als ik de bon teken hang je ons er niet aan op hè", hij zei "nee, dan weet ik wat ik moet bestellen tegen die tijd en je hoeft er niet voor naar Beverwijk te rijden". Hij begon gelijk over de inbraak te lullen in zijn zaak te Lelystad en dat hij het niet vergoed krijgt van de verzekering omdat de verzekering denkt dat hij het zelf hebt gedaan om zo geld van de verzekering los te krijgen, de verzekering zag geen braakschade en over een aantal andere dingen had hij het.
Op 11 nov. j.l. belde hij Plaza meubelen op om te zeggen dat de koop van de woning niet door gaat zodat hij de meubels niet hoeft te bestellen maar hij komt zeggen dat hij de meubels al heeft staan terwijl op de bon levertijd maart 07 staat. Nu wil Plaza meubelen ons er toch aan ophangen om die meubels af te nemen, zo niet dan moeten wij 45% annuleringskosten betalen van €. 2700.- maar dat gaan wij zeker niet doen. Hij kan dan wel de handtekening hebben maar mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig.
Voor dit voorval hadden wij ook meubels bij hem besteld en geleverd gekregen maar daar waren ook al problemen mee eerst kregen ze het niet naar 3 hoog later zag ik in de salontafel een scheur en dat deed maanden voordat het omgeruild werd omdat het uit het vere oosten moet komen. Je zal wel denken "waarom bestel je dan weer bij Plaza meubelen". Dat kwam omdat ie zijn excuus had aangeboden en we wilde de zelfde eettafel in die steil dat wij al hebben staan dus wij hadden zoiets oké een tweede kans en die heeft ie nu verpest bij ons. Je hebt gelijk dat ie een oplichter is met zijn gladde praatjes en wij geloven de verzekering ook dat ie de inbraak in scène heeft gezet om zo de verzekering op te lichten.

16again

bestelling geplaats onder voorbehoud
Staat dat voorbehoud op de ondertekende opdracht??

Ron Brugts

Ongelezen bericht door Ron Brugts »

nee dat niet is mondeling afgesproken en we wilde het op de bon hebben maar begon over de inbraak om ons af te lijden

16again

Doordat je niets zwart op wit heb over dat voorbehoud, sta je zwak.
Als de winkel geen steken heeft laten vallen (zoals bijvoorbeeld het niet overhandigen en apart voor ontvangst laten tekenen van verkoopvoorwaarden) maak je weinig kans om eronder uit te komen.

Gesloten