LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 maanden te late levering - compensatie??

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Ingelke
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2008 11:43

5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door Ingelke »

Hallo,

Wij hebben bij Knibbeler Meubelen in Heerlen in juli 2007 een bankstel, fauteuil en hocker gekocht. Deze meubelen zouden in oktober geleverd worden. We kregen echter begin oktober een brief dat de fabrikant failliet was gegaan (deja vu, dit hebben we bij Goossens ook al een keer gehad; in hoeverre is dit waar??) en dat de meubels begin december geleverd zouden worden.
Half december nog niks gehoord, dus maar eens gebeld. Alleen de bank stond in het magazijn, de fauteuil en hocker zouden later geleverd worden.
Begin januari ontvingen we een brief dat deze twee meubelstukken geleverd zouden worden in week 3, 4 of 5. In week 5 hadden we echter opnieuw niks gehoord, dus maar weer gebeld. Het zou week 6 of 7 worden, werd me verteld. Inmiddels is het de laatste werkdag van week 7, maar opnieuw hebben we niks gehoord.
Ik begin het langzaam beu te worden, en wil graag een financiële compensatie. Bij Knibbeler geven ze echter aan dat ze dit met de fabriek moeten navragen (waar natuurlijk weer geen antwoord op komt). Maar ik heb toch met hen zaken gedaan?

Wie heeft hier ervaring mee of wie weet waar we recht op hebben?

Alvast bedankt,

Groetjes
Inge

kaatje95409
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2008 12:39

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door kaatje95409 »

Wat enorm vervelend voor u! 5 maanden he! Ik hoop toch niet dat mij hetzelfde gebeurt bij Neckermann. Ik heb bij Neckermann een hoekbank gezien die volgens de site "direct leverbaar is." Deze bank heb ik besteld en €143 aanbetaald, maar ik krijg maar geen telefoon over de levering. Na 3 weken meerdere mails en telefoongesprekken is dan door Neckermann aangegeven dat ze wachten op de leverancier en dat de melding direct leverbaar dus niet klopt. Of ik nog maar even geduld wilde hebben. Wanneer er meer bekend is bellen ze me voor een afspraak. Maar inmiddels zijn we weer twee weken verder en begint mijn geduld toch echt op te raken. Bovendien zijn ze er zelf dus bewust van dat ze de bank niet direct kunnen leveren en toch blijft de tekst "direct leverbaar" twee weken na de melding dat dit niet zo is, nog steeds op de site staan. Word best wel tureluurs aangezien mijn tuinstoelen lang niet zo comfortabel zijn als een bank en ik wel war voor mijn geld wil!

hanalo
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2012 11:23

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door hanalo »

Zelf zeer slechte ervaring met Knibbeler meubelen Roermond, kreeg een bank met fouten vanuit de fabriek na twee maanden nog niets gehoord ongeveer 5 keer terug geweest bij de winkel, gebeurd niks wacht nog even af en overweeg de rechtsbijstand in te schakelen, of wat kan ik nog meer ondernemen tegen deze zaak.

alfatrion
Berichten: 21956
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt er voor zorgen dat de verkoper in verzuim is. Als er een vaste datum is afgesproken, dan is dit geval. Anders moet je een ingebrekestelling versturen.

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... r_verkoper

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door crazyme »

Fouten ?

Wat was er fout aan uw bank ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo, laatste 3 reageerders, een vraag van februari 2008. Mag toch aannemen dat Inenkel inmiddels al jaren zit?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:Hallo, laatste 3 reageerders, een vraag van februari 2008. Mag toch aannemen dat Inenkel inmiddels al jaren zit?
Nog even 1x het topic lezen.

Van onder naar boven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:
tenormin schreef:Hallo, laatste 3 reageerders, een vraag van februari 2008. Mag toch aannemen dat Inenkel inmiddels al jaren zit?
Nog even 1x het topic lezen.

Van onder naar boven.
Zal dan wel aan mij liggen, crazyme, ik lees van onder naar boven. Wat moet ik nu specifiek lezen? Dat er een klachtenlink is toegevoegd of :?:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:
crazyme schreef:
tenormin schreef:Hallo, laatste 3 reageerders, een vraag van februari 2008. Mag toch aannemen dat Inenkel inmiddels al jaren zit?
Nog even 1x het topic lezen.

Van onder naar boven.
Zal dan wel aan mij liggen, crazyme, ik lees van onder naar boven. Wat moet ik nu specifiek lezen? Dat er een klachtenlink is toegevoegd of :?:
Dan wordt het tijd voor een brilletje.

Zie bericht van hanalo. En de datum.

Meer hints geef ik niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 5 maanden te late levering - compensatie??

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, van hanalo had ik gelezen, vandaar mijn "hallo alle drie". Dan zou het forum op zijn klacht verder moeten ingaan; immers, wat ik wel denk is dat Topic Starter reeds lang aan de "zit" is. Dat hanalo hier geen nieuwe vraag van maakt is keurig, en kan het topic opnieuw starten, toch.... :D

Gesloten