LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 6 tot 8 weken zonder eetkamer stoelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Herminez

6 tot 8 weken zonder eetkamer stoelen

Ongelezen bericht door Herminez »

In december kregen wij onze prachtige, nieuwe eettafel met 6 leren sledestoelen. Vrij snel daarna begonnen deze stoelen te kraken. We hebben het even aangezien, misschien moesten ze ingezeten worden. Uiteindelijk hebben wij toch maar besloten, 2 weken geleden, terug te gaan naar de winkelier. De Bijenkorf, de winkelier, wil nu, voor de fabrikant, de stoelen ter beoordeling op laten halen. Dat betekent dat wij deze stoelen 6 tot 8 weken kwijt zijn. Er zijn geen leenstoelen beschikbaar, zodat wij derhalve op de grond moeten zitten, of geld moeten uitgeven voor een tijdelijk alternatief. Ik ben het hier niet mee eens. Ik wil de winkelier/fabrikant zeker de gelegenheid geven mijn klacht te beoordelen en op te lossen, maar niet tegen elke prijs. Ik vind namelijk dat als je voor ruim €2600,- een eetkamertafel en stoelen koopt, je deze ook moet kunnen gebruiken. Ik wil me best tijdelijk behelpen met klapstoelen of iets dergelijks, maar niet op mijn kosten. Het enige alternatief dat geboden wordt is om het in 2 keer op te halen. Dan zitten wij echter 16 weken met een maar half bruikbaar geheel.

Kan iemand mijn rechten in deze toelichten? Is mijn standpunt net zo vreemd als de winkelier mij wil doen geloven? Iemand enig idee wat het kraken zou kunnen zijn? Wat is wijsheid in deze kwestie?

NAK

Re: 6 tot 8 weken zonder eetkamer stoelen

Ongelezen bericht door NAK »

ruim €2600,- een eetkamertafel en stoelen koopt
Had je voor die prijs niet beter naar een erkende meubelzaak kunnen gaan????

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bijenkorf is wel degelijk aangesloten bij het CBW!

cbw voorwaarden 15.2:
Het recht op vervanging komt de afnemer niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen.
Mogelijk kun je aanvoeren dat 8 weken een onredelijk lange termijn is voor reparatie, en zolang je in die periode geen bruikleen stoelen krijgt, je daar niet mee akkoord gaat, en vervanging ipv reparatie eist.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer de bijenkorf een beetje haar best doet en even goed gaat zoeken in het magazijn, zijn er vast nog wel een paar stoelen te vinden.

U stelt geen bijzondere eisen aan die stoelen en wanneer het er 4 zouden zijn zal dat vast ook wel goed zijn. Alleen moet de chauffeur die uw stoelen komt ophalen even in het magazijn snuffelen.

Het lijkt mij een normale service die u in een "betere" meubelzaak zeker zou krijgen.

Gesloten