Onlangs hebben wij een nieuwe hoekbank gekocht (heel erg prijzig). Bij levering bleek deze beschadigd. Nu kan de bank opgehaald worden om gerepareerd te worden. Welnu, de hoekbank bestaat uit twee delen. Hierdoor zullen wij de bank een tijd moeten missen, waardoor de hele 'uitstraling' verloren gaat. Daarbij hebben wij drie maanden moeten wachten voordat de bank überhaupt werd geleverd.
Wij hadden verwacht dat het deel van bank gewoon werd omgewisseld, zodat wij niet de dupe zijn van de beschadiging maar de verkoper.
Mijn vraag is nu: welke rechten hebben wij in deze? Kunnen we bepaalde eisen stellen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop van bank > problemen
Re: Aankoop van bank > problemen
Dat de bank beschadigd is is een feit. Vraag blijft wie de veroorzaker is. Het kan bij de winkelier zijn ontstaan, of bij de fabrikant, vervoerder, noem maar op... De winkelier is de een na laatste schakel in deze reeks, en zal aan u, de laatste schakel, service moeten verlenen. Dit kan hij doen door u bijvoorbeeld tijdelijk een andere bank te geven totdat uw eigen bank terug is.
Wees trouwens maar blij dat ze niet 1 deel van de bank omruilen, maar helemaal. Zou toch erg jammer zijn dat er onderling kleurverschil zou zijn...
Wees trouwens maar blij dat ze niet 1 deel van de bank omruilen, maar helemaal. Zou toch erg jammer zijn dat er onderling kleurverschil zou zijn...
Re: Aankoop van bank > problemen
Het alternatief voor herstellen is vervangen. Dit houdt in dat het oude deel (met mogelijk een minimale beschadiging) bij het grof vuil kan. Als dat de standaard oplossing moet worden, wie gaat dat uiteindelijk betalen denkt u ?