LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies Pocketveermatras

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
yep123
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mei 2011 10:03

Advies Pocketveermatras

Ongelezen bericht door yep123 »

Beste mensen,

Wij zijn op zoek naar 2 pockeveer matrassen voor op een box spring. Voordat wij willen gaan "proefliggen" ben ik eerst zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen.

Ik hoor niet echt veel goede dingen over Beter Bed, Matrassen Concord e.d dus denk dat we het ergens anders moeten zoeken.

Zag nu een advertentie van Richters slaapconfort te Enschede met de volgende aanbieding

Matrassen van het merk Sweet Dreams type Cape Town 240 pocketveren 90x200 2 matrassen 595 euro

Of Sweet Dreams type Urban 300 pocketveren, afgedekt met latex 2 matrassen 895 euro

Heeft iemand ervaring met dit merk, lijkt mij wel redelijk bedrag.

Tips ervarngen altijd welkom budget ong 850 euro

Ralph H
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2011 17:55

Re: Advies Pocketveermatras

Ongelezen bericht door Ralph H »

Hallo,

We hebben veel ervaring met de matrassenconcord. (niet al te prettige helaas)
Het begon toen ik als "arme" student een matras moest hebben. Ik ging kijken in het filiaal Venlo. Ze adviseerde me een matras, zo gezegd zo gedaan de aankoop was rond. Echter na 1/2 jaar had dit matras kuilvorming. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel en ze constateerde inderdaad dat dat niet mocht kunnen binnen z'on korte periode. Ze adviseerde me hierna om toch een iets duurder matras te nemen i.v.m de kwaliteit. Ik heb hierna maar het geldbedrag bijbetaald en ik ging weer met een nieuw matras. Ook dit matras gaf na 1 jaar kuilvorming. Weer terug, weer bijbetalen voor een iets beter matras. Ik ging er van uit dat het nu wel goed moest zijn. Dit is nu dus al mijn 3e matras. Er zat 3 jaar garantie op en was kwalitatief het beste matras gaven ze aan.
Na 2 jaar op dit matras te hebben geslapen begon deze weer kuilvorming te krijgen. Ik ben weer terug gegaan naar het filiaal. Daar kreeg ik te horen: het is een gebruiksvoorwerp, en 2 jaar slapen op garantie van 3 jaar geeft 1/3 garantie. Dus om een nieuw matras te krijgen zou ik weer bij moeten betalen. Mijn vertrouwen was dan ook echt helemaal op!!!! Ze adviseerde me een brief te schrijven naar het hoofdkantoor in Uden. Dit gedaan, zonder enige reactie. Ik heb toen gebeld en daar vertelde ze me de brief niet te hebben ontvangen (jaja dat hoor je dan altijd).
Ik heb reactie gekregen dat ik niets krijg dan alleen 1/3 korting op een nieuw matras. Kortom ik heb veel te veel bij moeten betalen en heb nu nog een matras waar je na 1 nacht al rugklachten van krijgt!

Mijn advies: ga nooit naar de matrassenconcord als je waarde hecht aan een goed matras.

Ps: ik heb vandaag een boxspring gekocht bij swiss-sense (reactie hierover volgt)

Gr Ralph

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Advies Pocketveermatras

Ongelezen bericht door Jolen »

Het eerste matras wat u noemt, met wat voor materiaal is dit afgedekt?
En het tweede, er zit enorm veel verschil in latex-kwaliteiten en deze prijs lijkt me wat laag voor goede latex.
Ik zou u adviseren te kopen bij een winkel die is aangesloten bij het CBW en op de volgende dingen te letten:
- zijn er matrasmonsters aanwezig en zo ja, let dan vooral op de dikte van de afdeklaag op de veren. Minder dan 3/4 cm zou ik zeker niet doen. Dan krijg je in de loop der tijd dat je veren er doorheen voelt
- koudschuim is een goed materiaal ter afdekking. Dit ventileert goed en "plet" niet zo snel als bijvoorbeeld polyether
- als u voor latex wilt gaan, het is lastig te bepalen of de latex goed is. Let in ieder geval op de ventilatie. Als het niet geperforeerd is sowieso niet doen
Kortom, wil je iets goed, dan niet afgedekt met polyether en met een dikke schuimlaag op de veren
Succes

harryvandalen
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2011 13:25

Re: Advies Pocketveermatras

Ongelezen bericht door harryvandalen »

Ik heb laatst bij Bedopmaat in Tilburg 2 pocketmatrassen gekocht. 24 cm dik en met 2x 4 cm koudschuim deklagen. Volgens de sticker zijn ze 100% belgisch fabricaat. Ze liggen echt heerlijk maar zijn alleen wel loodzwaar! Prijsje: 398 euro voor 2 stuks en ze geven 5 jaar garantie op de matrassen. Tot nu toe (ik heb ze 4 maanden): heeeerlijk! Vond het wel minder dat ik 10 euro moest betalen om ze bezorgd te krijgen. Dat 2e gratis verhaal geloof ik trouwens van geen kant. Ik heb die dingen bij Beter Bed gevoeld maar die zijn een stuk lichter dan dat ik heb terwijl ze nog duurder waren ook.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Advies Pocketveermatras

Ongelezen bericht door mihoen »

leen bakker zit in de zelfde categorie

Gesloten