LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktiebaby Breda

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
as mama Dorine
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:02

Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door as mama Dorine »

Voor al diegene die iets gekocht hebben bij Aktiebaby Breda, hopelijk hebben jullie de spullen al, want anders kun je er naar fluiten. Ze zijn nl. failliet! In ieder geval niks meer overmaken!! Zie verhaal hieronder:
Wij hebben 6 dec. bij Aktiebaby een babykamer besteld die begin febr. binnen zou zijn. Zelf 1 febr. contact opgenomen en ja hoor, de spullen waren binnen. We hadden alleen nog een aanbetaling gedaan en toen afgesproken dat we het resterende bedrag zouden overmaken, dat we hebben we dus ook netjes gedaan. De levering werd afgesproken op 9 febr.
Die maandagochtend (9 febr) kreeg ik een telefoontje van Aktiebaby dat de chauffeur onderweg was zonder het kamertje. Wel met de box en kinderwagen die we ook tegelijk besteld hadden. Het kamertje was niet meer in het depo te vinden. Ik zou later die dag gebeld worden over de stand van zaken. Toen ik om half 5 nog niks had gehoord, ben ik zelf gaan bellen. Maar geen gehoor, terwijl de winkel toch open zou moeten zijn.
Vanmorgen kreeg ik echter een telefoontje van mijn oom dat via via bekend was geworden dat ze failliet zijn. Telefonisch zijn ze nog steeds niet te bereiken, de winkel is dicht (briefje op de deur; wegens omstandigheden gesloten) en de website is uit de lucht gehaald.
Daar zitten we dan; wel betaald en geen babykamer. ben nu 31 weken zwanger, dus tijd gaat dringen. :evil:
Het is blijkbaar allemaal nog erg vers, want de leverancier van ons kamertje hebben we gecontacteerd en die wisten het nog niet! Die wisten wel dat hun afnemer Aktiebaby financieel moeilijk zat maar nog niet dat het zo erg was.
Wat zou ik kunnen doen, behalve afwachten of er nog iets aan contact komt? Krijgen gedupeerden te horen wie de curator is, en hoe lang kan dat duren? Ik moet natuurlijk wel op tijd een kamertje hebben voordat bij ons de kleine geboren wordt! En opnieuw 1150 euro uit onze mouw schudden, doen we niet zomaar....
Alvast bedankt voor alle respons/hulp!
Laatst gewijzigd door as mama Dorine op 10 feb 2009 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door poespas »

Ik heb 2 weken geleden bij deze zaak via internet een autostoeltje gekocht, de maxi cosi priori. Gelijk 110 euro betaald via ideal.
Na iets meer dan een week maar eens gebeld waar de stoel bleef. Er werd gezegd: ze zijn helaas niet op voorraad maar komen vrijdag binnen, en de stoel wordt dan na het weekend opgestuurd.
Na weer een week maar eens mailen waar ie bleef.
Kreeg ik een mail terug dat wegens grote vraag, ze de stoeltjes nog niet binnen hadden, en wisten niet wanneer die dan wel zou komen. Ik kon kiezen tussen een andere stoel of mn geld terug :evil:
Ik terug gemaild dat ze onmiddelijk mn geld terug moesten storten. Volgende dag ook nog gebeld, en toen zij hij ineens, as woensdag komen ze zeker binnen :roll:
Ik heb gezegd, stort mn geld maar terug want ik heb er geen vertrouwen meer in en het duurt mij te lang.
Zegt ie nog, desnoods stuur ik het aangetekend naar u toe, waarop ik zei. liever niet.

Volgende dag kom ik thuis, ligt er een briefje vd postbode dat er een aangetekend stuk voor mij is, dat ik de volgende dag kon afhalen op het postkantoor. Van Aktiebaby.

Ik naar het postkantoor, en ja hoor, een envelop met het geld. Ik heb gevraagd of de beambte wilde meekijken als ik de envelop open maakte, want voor hetzelfde geld ws ie leeg. Gelukkig zat mijn hele 110 euro erin.

Als ik jouw bericht zo lees heb ik dus mazzel gehad :idea:

as mama Dorine
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:02

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door as mama Dorine »

Dan heb je inderdaad geluk gehad. Wij zijn er inmiddels achter wie de curator is, zodat we op deze manier kunnen proberen ons geld terug te krijgen. En misschien dat ze een doorstart willen maken, maar wat gebeurt er dan met uitstaande orders? Voorlopig nog even spannend voor ons dus! De leverancier van het kamertje heeft al laten weten dat ze de kamer daar wel op voorraad hebben maar daar hebben wij dus nog niks aan.
Ik hoop dat er niet veel mede-gedupeerden zijn.

eko016
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2009 12:14

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door eko016 »

Vanochtend hebben wij in BN/De Stem tot onze stomme verbazing gelezen dat Aktiebaby in Breda failliet is.

Afegelopen zaterdag hebben mijn man en ik er nog een babykamer en wandelwagen besteld en een aanbetaling gedaan. Toen leek er nog geen vuiltje aan de lucht.

- Wat zijn nu onze rechten?
- Hoe krijgen wij onze aanbetaling terug?
- Is er een mogelijkheid dat de door ons bestelde artikelen toch nog geleverd worden?

Wat kunnen/moeten we doen in deze situatie? Graag jullie advies.

Alvast bedankt voor je reactie!

bjornlover
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 14:43

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door bjornlover »

wij hebben in oktober een maxi cosi mura 3 wandelwagen besteld bij aktie baby en een aanbetaling gedaan van 50 euro en zouden wij hem op 31 januari op komen halen en verder betalen.
staan wij in de winkel word er gezegd van u had eerst van tevoren moeten bellen en hun zouden ons terug bellen wanneer de kinderwagen dan geleverd zou worden .
dus wij w8 en hun bellen maar niet bellen we uiteindelijk zelf en wat blijkt komen ze met dezelfde smoes aan als anderen hier op het forum dat die er niet meer was op dispo terwijl die toch al lang aanbetaald is en er zou moeten zijn.
en wij zouden van de week onze maxi cosi daar op gaan halen maar dat kunnen we dus wel vergeten .
het is maar 50 euro maar hoop toch dat ik het terug krijg want geld is nou eenmaal geld.
het is voor iedereen vervelend en vooral voo degene die zaterdag nog een babykamer hebben besteld ze moesten lijkt mij toch wel iets weten dat kan niet anders.
hop[en en bidden maar voor ons allemaal

kitty86
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 14:53

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door kitty86 »

Afgelopen maandag wilden wij naar Aktiebaby. Wij wilden wat dingetjes ruilen, omdat wij toch voor een andere kleur in de babykamer gekozen hadden. Ik had die vrijdag ervoor naar Aktiebaby gebeld en zij zeiden dat het geen probleem was om te ruilen. Toen wij afgelopen maandag voor de deur stonden zagen wij dat de winkel gesloten was. Een dag later probeerden we het weer, maar ook toen hing er een briefje dat zij wegens omstandigheden gesloten waren. Ik wilde ook nog een hemeltje bestellen, dus ik ging gister avond op de website kijken. Toen zag ik dat ook de website wegens werkzaamheden gesloten was. Op dat moment begon ik al twijfels te krijgen. Ik ging via Google opzoek naar informatie over Aktiebaby en zag toen dat zij failliet zijn! Wij hadden een babykamer en een box besteld. Deze zouden in maart geleverd worden. We hebben inmiddels 100 euro aanbetaald. Ik ben benieuwd of we dat nog terug krijgen. Vanmiddag hebben we ook contact gehad met de curator. Hij gaf aan dat we het beste naar de rechtswinkel konden gaan. Dat gaan we dus vanmiddag doen. We hopen het beste..

jolanda_en_dries
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 15:55

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door jolanda_en_dries »

Wij hebben afgelopen december een babykamer besteld bij Aktiebaby. Toen wij gisteren de berichtgeving over het faillissement hoorden, hebben wij geprobeerd contact op te nemen met Aktiebaby, maar we kregen geen gehoor. Toe hebben wij direct aktie ondernomen en contact opgenomen met diverse andere babywinkels, want wij willen wel de babykamer op tijd in orde hebben.

Bij Baby Max in Veenendaal konden wij hetzelfde babykamertje bestellen en kregen wij de aanbetaling van 100 euro die wij bij Aktiebaby hadden betaald zelfs terug !

Wellicht een tip voor andere gedupeerden.

Succes.

mama Jessica
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:55

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door mama Jessica »

Beste lezers

Wij zijn ook een van de gedupeerde waarvan de spullen in de 1e week van februari geleverd zou worden.

Ik heb al div keren contact gehad met de medewerkers van de curator.
Hierin heb ik gemeld dat wij de spullen bij een ander willen gaan kopen en zelfs met een leverancier afgesproken om de kast commode en bedje bij een andere winkel te laten bezorgen.
Dit mag dus niet. Als aktiebaby alsnog doorstart dan ben je verplicht om alles af te nemen. volgens de curator.

Dus pas goed op wat je doet anders heb je zo 2 bedjes, 2 kasten etc..
Houdt de site van houben advocaten goed in de gaten ze zouden daar alle vernieuwende zaken op melden.

Weet iemand hoelang een onderhandeling voor een doorstart mag duren??

Groeten
Mama Jessica

bjornlover
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 14:43

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door bjornlover »

ik reageer ook nog een keer (1e x was mijn vrouw).
Ik vind het belachelijk dit zagen ze al tijden aankomen en dit wist men niet 1 dag van te voren dat men 's maandags niet meer open zouden gaan..

EN dan nog spullen durven te verkopen op bestelling zolas kinderkamers etc en dan nog een aanbetaling durven te vragen.
En dan vervolgens niet meer open gaan..
Dit is mensen bedriegen. Ik ga op zoek naar de eigenaars gegevens..
en hier posten

laters...

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Ook wij zijn de dupe van dit faillisement.
Ik heb inmidels ook begrepen dat wanneer de Aktie Baby doorstart of de curator de spullen alsnog wil verkopen ze je kunnen houden aan de koop overeenkomst.
Heb vandaag dan ook contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering en aangegeven dat ik onder het koop contract uit wil omdat ik de spullen binnen enkele weken nodig heb en dan niet over 2-3 maanden alsnog een kinderwagen, maxi-cosi en kinder stoel wil.
Ik hoop voor het weekend een reactie van de verzekering te hebben...

Ben er inmiddels wel achter dat ze al sinds 28 januari onder surseance staan. Niet heel netjes om dan nog vrolijk bestellingen en aanbetalingen aan te nemen!

Daarnaast via curatoren.nl uitgevogeld dat er op 21 april een crediteurenvergadering gepland staat.
Of het nu ook zolang duurt voor er duidelijkheid is over de bestelde goederen/ afname verplichting weet ik niet.
Hoop dat de rechtsbijstand hier wat over kan zeggen.

Crediteuren.nl:
28-01-2009 voorlopige surseance Openingsstatus

05-02-2009 verlening voorlopige surseance op 28 januari 2009 crediteurenvergadering op 21 april 2009 om - Locatie: Sluissingel 20 Breda Publicatie

Succes allemaal!

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door poespas »

Niet dat ik er verstand van heb, maar als ik zie dat ze al eind januari wisten dat ze op de rand van faillisement stonden, en ze hebben na die datum toch gewoon spullen verkocht en laten aanbetalen, zou het dan niet zo zijn dat die mensen er gewoon onderuit kunnen :idea:

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

Wij willen u erop wijzen dat het niet is toegestaan om persoonsgegevens te plaatsen op het forum. We hebben deze gegevens daarom ook verwijderd.

Zie hier de gedragsregels.

jiji
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:09

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door jiji »

Dit is bij de eigenaren al jaren bekend dat ze hun hoofd niet boven water konden houden.Net zoals bij Pepita in Tilburg.

dbroekaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:23

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door dbroekaart »

Hallo allemaal,

Ook wij zijn (waren) klanten van Aktiebaby Breda. Wij hebben eind november een babykamer, box, kinderwagen, maxicosi etc besteld en ook hiervoor een aanbetaling gedaan. 13 Februari zou er uigeleverd worden. Helaas moeten wij in de krant lezen dat dit niet doorgaat.

Maar wat nu met het vervolg. Kunnen wij onze koopovereenkomst per direct ontbinden, of moeten we wachten op de curator en zijn we dan alsnog verplicht tot afname van de goederen..? En dan de belangrijkste vraag; Hoe lang gaat dit proces duren totdat duidelijk is of er een doorstart gemaakt wordt ja/nee... Gaan wew hierop wachten of gaan we naar een andere zaak om de spullen te kopen... (op de gemiddelde kinderkamer zit gewoon 2 a 3 mnd levertijd) ?

Dit is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor de hormoontoestand van mijn zwangere vrouw.. !

Hoop dat er snel uitsluitsel komt over deze situatie.

Beetje wrang omdat de eigenaars en ook het verkopend personeel dit allang geweten hebben... Ik had het ook eerder kunnen laten bezorgen, maar ja.... dat is achteraf praten...

Succes in de strijd !!

jiji
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:09

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door jiji »

ze zijn in overleg met de bank om te kijken of die een doorstart willen financieren.Hoe lang dat het duurt voordat die een uitspraak doen is niet bekend.Dat weet de curator ook niet.

eko016
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2009 12:14

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door eko016 »

Ik heb zojuist het Juridisch Loket gebeld en die adviseerde mij om een aangetekende brief aan de curator te sturen met hierin het verzoek de koopovereenkomst te ontbinden en mijn aanbetaling terug te storten.
In de brief is het wel belangrijk om een reactie termijn van 10 werkdagen te stellen.

Het is belangrijk dat er snel duidelijkheid komt. Baby’s wachten immers niet met geboren worden omdat hun ledikantje nog niet afgeleverd is!

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Ik kreeg hetzelfde te horen van de Consuwijzer telefoon.
Echter zegd mijn rechtsbijstand verzekering dat er geen juridische grond is om de koop te ontbinden.
Als de spullen in de depot klaar staan om geleverd te worden aan klanten kan de curator je dus houden aan je overeenkomst ook als hij een brief heeft ontvangen en daarop niet reageert.
De kans dat de curator dit doet is volgens de verzekering klein maar juridisch niet uit te sluiten...

Iemand enig idee hoe lang de afkoelings periode duurt?
Als ze een doorstarten binnen een week of 2 zullen we wel gehouden worden aan de koop ben ik bang?!

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Net nog maar een keer met Curator gebeld.
Afkoelings periode is 2 maanden.
Dit is vooral om leveranciers op afstand te houden en te zoeken naar een doorstart.

Hun formele advies maak je kenbaar als geduupeerde bij de curator en wacht af wat ze gaan doen.

Ik ga er eens rustig een nachtje over slapen....

esje1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 19:46

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door esje1977 »

Ik ben dus nu zelf ruim 26 weken zwanger,mijn kamertje komt half maart,gelukkig niet van aktiebaby,stel je moet alles opnieuw bestellen dan ga je toch helemaal in de stress nu!
Dat is toch nooit meer op tijd,want op bijna alles zit een levertijd van 2 of 3 maanden,dus dan ben je al te laat. Dan moet je snel via marktplaats ofzo meubeltjes en alles gaan zoeken om op tijd alles af te hebben voor je kindje.
Echt schandalig hoor!
Heb erg te doen met mijn mede-zwangeren,en ik ben ook mijn centjes kwijt van het badje wat ik besteld had bij aktiebaby,alsof het allemaal nog niet duur genoeg is!

dbroekaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:23

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door dbroekaart »

Hallo Allemaal,

Ik heb zojuist gesproken met de rechtswinkel. Deze bevelen mij een aantal zaken aan. Bij ons is het nog een beetje apart omdat op ons contract staat leverddatum 1 maart... mondeling was 13 feb overeengekomen.:

terugvorderen van de aanbetaling bij de curator
Wachten tot na 1 maart
Daarna voldoet aktiebaby automatisch niet aan het optijd leveren van de spullen
Koopcontract ongedaan laten maken bij curator.

Er zou eventueel nog een stap minder kunnen... Maar dan zou iemand over de algemene voorwaarden moeten beschikken op papier of digitaal van de website (maar die is offline). Als er in de algemene voorwaarden staat dat de producten binnen 7 of 8 dagen retour mogen met volledige terugbetaling van het aankoopbedrag is er geen centje pijn...

Dan kun je nu een nieuw kamertje uitgaan zoeken ergens anders... als de curator dan terugkomt na de doorstart, beroep je je op de algemene voorwaarden... neem je het product in ontvangst en stuurt het direct retour.

Heeft er iemand de algemene voorwaarden op papier of digitaal..?

Gesloten